Switch to mobile version. Augšup

Drošība - 07.10.2019
internetbanka | online | attālinātie pakalpojumi

Kā samazināt laika patēriņu, izmantojot digitālās iespējas

Kā samazināt laika patēriņu, izmantojot digitālās iespējas

Ar katru gadu palielinās to finanšu pakalpojumu klāsts, ko bankas piedāvā iedzīvotājiem un uzņēmumiem saņemt attālināti.

Aizvien biežāk tiek runāts par to, ka tā vietā, lai strādātu vairāk, jāstrādā gudrāk. Mūsdienās gan uzņēmumiem, gan iedzīvotājiem ir daudz iespēju, kā ietaupīt laiku un izdarīt virkni būtisku lietu ar datora vai viedtālruņa palīdzību. Šoreiz pastāstīsim, kā iespējams saņemt finanšu pakalpojumus, izmantojot attālinātās iespējas.

Smart-ID – atslēga uz vieglāku dzīvi

Kodu kartes šobrīd vairs nav derīgas, bet kodu kalkulatora piedāvātās iespējas nav tik plašas kā Smart-ID, tāpēc Smart-ID ir vienīgais rīks, kas ļauj pilnvērtīgi izmantot visus šobrīd pieejamos un nākotnē iecerētos digitālos finanšu pakalpojumus.

Jāņem vērā, ka kodu kartes šobrīd vairs nav derīgas, bet kodu kalkulatori nespēj nodrošināt tik plašas tiešsaistes pakalpojumu izmantošanas iespējas kā Smart-ID.

Jau šobrīd lielu daļu finanšu pakalpojumu iespējams saņemt digitāli. Agrāk bankas filiāles apmeklējums galvenokārt bija nepieciešams, lai jūs pirms pakalpojuma saņemšanas varētu apliecināt savu identitāti, – tādēļ arī uz banku vienmēr jāņem līdzi pase vai ID karte. Tomēr tehnoloģijas strauji gājušas uz priekšu, un bieži vairs nav nepieciešams ierasties klātienē, lai apliecinātu savu identitāti. Piemēram, tepat kaimiņos Igaunijā identitāti apliecinošās eID kartes tiek plaši izmantotas jau vairāk nekā 15 gadus, bet Latvijā šādu  iespēju nu jau kādu laiku nodrošina bezmaksas identifikācijas rīks Smart-ID, kas ļauj elektroniski parakstīt virkni dažādu dokumentu, tai skaitā pieteikumus banku pakalpojumiem (pašus pieteikumus var apstiprināt arī ar kodu kalkulatoru).

Ar kvalificēto Smart-ID – vēl vairāk iespēju

Šobrīd Latvijā pieejamas divas Smart-ID versijas – Basic (pamata) un kvalificētā. Lai būtu iespējams parakstīt dokumentus un pilnvērtīgi izmantot dažādus citus e-pakalpojumus, nepieciešama kvalificētā versija. Ja jūs šobrīd izmantojat Smart-ID Basic versiju, kvalificēto iespējams iegūt, vai nu izmantojot eID karti un tās lasītāju, vai, ja jums tādu nav, dodoties uz bankas filiāli.

Smart-ID versijas

Uzziniet, kādu Smart-ID versiju jūs lietojat – kvalificētu vai nekvalificētu.

No maksājumu kartēm līdz kredītam

Lai cik strauji digitālie risinājumi neienāktu finanšu pasaulē, to izmantošanas iespējas ir atkarīgas no katra atsevišķa pakalpojuma specifikas. Piemēram, ja runājam par patēriņa kredītu, tad gandrīz 100% no tiem, kas pieteikušies un arī saņēmuši to, izdarījuši to attālināti. Līdzīgi arī studiju kredītam SEB klienti var pieteikties un saņemt pilnīgi attālināti, neapmeklējot filiāli.

Faktiski pilnīgi attālināta ir arī norēķinu karšu saņemšana – klienti to var ne tikai pieteikt attālināti, bet arī saņemt pa pastu. Tas ir droši, jo karte tiek sūtīta neaktīva un aktivizēt to var internetbankā.

Paralēli nepārtraukti aug to pakalpojumu skaits, kurus attālināti iespējams pieteikt un pēc tam filiāle ir apmeklē tikai, lai apliecinātu savu identitāti un saņemtu pakalpojumu. Tā, piemēram, saskaņā ar SEB bankas apkopotiem datiem, katrs otrais pieteikums klientu komplektiem, kredītkartēm notiek internetā.

Nav izņēmums arī līzings. Piemēram, lai datorā vai viedtālrunī pieteiktos līzingam, jums jāpieslēdzas savai internetbankai un sadaļā Pieteikumi jāizvēlas Pieteikums līzingam. Kad pieteikumu būsiet aizpildījis, tā iesniegšanu varēsiet apstiprināt ar savu Smart-ID vai kodu kalkulatoru. Pēc tam atliks vien gaidīt bankas atbildi.

Arī pieteikšanās mājokļa kredītam kļuvusi ērtāka 

Parasti mājokļa kredīta kārtošana asociējas ar virkni dažādu papīru, kuri jāparaksta un jānes uz filiāli, turklāt šis process jāatkārto vairākas reizes. Tagad lielāko daļu mājokļa kredītam nepieciešamo dokumentu iespējams parakstīt internetbankā, izmantojot savu Smart-ID. Savukārt, lai sāktu pieteikšanās procesu mājokļa kredītam, līdzīgi kā patēriņa kredīta vai līzinga gadījumā, pietiek ar internetbankā aizpildītu pieteikumu. Procesa gaitā radušos jautājumus un precizējumus arī varat noskaidrot attālināti ar video konsultācijas palīdzību. Tādējādi ietaupīsiet ne mazums laika, ko citkārt nāktos pavadīt, sēžot rindā bankas filiālē.

Tiem, kas vēlas veikt grozījumus jau esošajos hipotēkas nosacījumos, arī ir jaunumi. Sākot ar oktobri, SEB banka izmanto Notāru padomes izstrādāto Diginotārs tiešsaistes sistēmu, lai attālināti iesniegtu zvērinātiem notāriem bankas piekrišanu par hipotēkas grozīšanu. Šis ir pirmais solis, lai kreditēšanas process, kur ir iesaistīti Zvērināti notāri un Zemesgrāmata, varētu notikt attālināti. Īpaši noderīgs šis pakalpojums būs klientiem, kas atrodas ārzemēs.

Linda Ezerkalna

  • Drošība - 06.03.2019

    Smart-ID – kodu kartes vietā

    Smart-ID – kodu kartes vietā

    Ieradumi mainās – naudas pārskaitīšana internetbankā jau kļuvusi par ikdienu. Attīstoties viedtālruņiem, cilvēki arvien biežāk izvēlas veikt maksājumus mobilajā lietotnē, kas sniedz iespēju pārvaldīt savas finanses jebkurā vietā un laikā. Bet lai pakalpojumu lietošana būtu maksimāli droša, arī autorizācijas līdzekļi kļūst arvien modernāki.

    Lasīt vairāk

  • Drošība - 13.05.2019

    Kas notiek ar Smart-ID, ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts

    Kas notiek ar Smart-ID, ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts

    Smart-ID aplikācija, kas ļauj piekļūt internetbankai un apstiprināt maksājumus, ir piesaistīta konkrētajai viedierīcei (telefonam), nevis lietotājam vai SIM kartei. Ja telefons tiek nozagts vai nozaudēts, ir svarīgi parūpēties par drošību, attālināti izdzēšot ierīcei piesaistīto Smart-ID kontu aplikācijas pašapkalpošanās portālā vai vēršoties bankas filiālē.

    Lasīt vairāk


Varbūt laiks ceļā uz banku nemaz nav jātērē


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.