SEB aptauja: Iedzīvotāji visbiežāk izvēlas ziedot dažādas mantas vai apģērbu
Gandrīz pusei Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi nodarboties ar labdarību. Turklāt Latvijā ar labdarību biežāk nodarbojas sievietes, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši nelieliem vai tieši otrādi – ar lielākiem ienākumiem.
Latvijas iedzīvotājiem biežāk nekā Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājiem ir svarīgi nodarboties ar labdarību. Turklāt Latvijā ar labdarību biežāk nodarbojas sievietes, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši nelieliem vai tieši otrādi – ar lielākiem ienākumiem, secināts SEB bankas veiktajā aptaujā*.
Aptaujas rezultāti liecina, ka nodarboties ar labdarību ir svarīgi 47% Latvijas iedzīvotāju, 42% iedzīvotāju Lietuvā un 35% iedzīvotāju Igaunijā. Turklāt Latvijā labdarībā aktīvāk iesaistās sievietes - 58% no aptaujātam sievietēm atzinušas, ka viņām ir svarīgi vai ļoti svarīgi nodarboties ar labdarību. Salīdzinājumam – līdzīgas atbildes snieguši tikai 36% aptaujāto vīriešu, bet 43% no tiem ieņem neitrālo pozīciju.
SEB Private banking vadītāja Aija Miķelsone: “Aptaujas dati atklāj, ka gandrīz pusei Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi iesaistīties kādās labdarības aktivitātēs. Tas ir svarīgi arī SEB bankai - atbalstām gan talantīgus jauniešus viņu mērķu sasniegšanā, kā arī sadarbībā ar partneriem palīdzam bez vecāku aprūpes palikušajiem bērniem un pusaudžiem integrēties sabiedrībā, sajust atbalstu un mīlestību.”
Pēc SEB bankas aptaujas datiem, visbiežāk Latvijas iedzīvotāji izvēlas ziedot dažādas mantas vai apģērbu - šo variantu atzīmējuši 60% respondentu. 50% no aptaujātiem atzīmējuši, ka parasti ziedo naudu. Trešajā vietā – dalīšanās ar zināšanām un pieredzi, jeb tā saucamais mentora darbs (36%), kā arī iesaistīšanās sabiedriskajos, tai skaitā brīvprātīgajos, darbos (30%). Aptauja atklāj, ka līdzīgas izvēles saistībā ar labdarības aktivitātēm izdara arī Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji.
“Visās trīs Baltijas valstīs mantas un apģērbu vairāk ziedo cilvēki ar zemākiem ienākumiem. Savukārt vidusslānis un turīgākie iedzīvotāji biežāk ziedo naudu, ka arī iesaistās projektos, kur viņi var dalīties ar savām zināšanām vai arī iejusties mentora lomā. Turklāt vairāk nekā 20% aptaujāto ar augstiem ienākumiem Latvijā būtu gatavi novirzīt labdarībai daļu no sava mantojuma vai īpašuma”, - norāda Aija Miķelsone.
* Aptauju veica SEB banka sadarbībā ar mediju aģentūru Mindshare visās trīs Baltijas valstīs 2015. gadā. Tajā piedalījās 1788 respondenti.
Papildu informācijai:
Jeļena Riļejeva, SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja – 67779978, 29401327 jelena.rilejeva@seb.lv