SEB bankas klienti turpmāk internetbankā var pārvaldīt arī savus “Swedbank” kontus
SEB bankas klienti savā internetbankā turpmāk var piesaistīt arī citu banku kontus, kas ļaus vienuviet ērti plānot savas finanses. Kā pirmie jauno iespēju var novērtēt tie SEB bankas klienti, kuriem ir atvērti konti “Swedbank”. Sākotnēji jaunais pakalpojums ir pieejams privātpersonām, taču jau tuvākajā laikā – arī uzņēmumiem. Turpinās darbs pie tā, lai SEB bankas internetbankā varētu apskatīt arī citu banku kontus, tostarp arī savus kontus SEB bankā Igaunijā un Lietuvā.
Piesaistot citas bankas kontu, šobrīd var apskatīt tā atlikumu, kā arī veikto darījumu vēsturi, bet jau drīzumā plānots attīstīt arī citas funkcijas, piemēram, maksājumu veikšanu. Līdz ar to klientiem pārskatāmā nākotnē būs iespēja vienā internetbankā pārvaldīt savu budžetu, plānot izdevumus un veikt nepieciešamos darījumus no visiem saviem kontiem, kas atvērti arī citās bankās.
“Lai šādu iespēju izmantotu, klients internetbankas pirmajā lapā tiek aicināts pievienot papildu kontus, dodot īpašu piekrišanu citā bankā esošu kontu parādīšanai SEB bankas internetbankā. Šāda piekrišana ir spēkā 90 dienas. Pēc 90 dienām datu aizsardzības nolūkos tā atkal ir jāatjauno, turklāt jebkurā brīdī klients var to atsaukt. Tāpat būtiski uzsvērt, ka informācija par piesaistītajiem citu banku kontiem ir redzama tikai klientam, un ne banka, ne trešās puses to nekādā veidā nevar izmantot. Ceram, ka jau drīzumā arī citas bankas un finanšu tehnoloģiju uzņēmumi būs atvērti sadarbībai, lai mēs kopīgi Baltijas valstu iedzīvotājiem ikdienā nodrošinātu iespēju maksimāli ērti pārvaldīt un rīkoties ar savām finansēm,” skaidro SEB Baltics Open Banking projekta vadītājs Jānis Dirveiks.
“Ikvienam bankas klientam ir tiesības pašam brīvi pārvaldīt savus datus un finanses, un svarīgi, ka bankas un citi finanšu pakalpojumu sniedzēji spēj to nodrošināt mūsdienu digitālajai videi atbilstošā, ērtā un drošā veidā. Atvērtās bankas jeb Open Banking pieeja ir solis tuvāk izmaiņām finanšu pasaulē, ļaujot iedzīvotājiem ātrāk, ērtāk un vienkāršāk veikt elektroniskus norēķinus par precēm un pakalpojumiem, vienlaikus arī veicinot inovāciju attīstību, uzlabojot maksājumu drošību un standartizējot maksājumu sistēmas visā Eiropā,” papildina Arnis Škapars, SEB bankas valdes loceklis.
Jau ziņots, ka prasību nodrošināt trešajām pusēm – licencētiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem – piekļuvi bankas klientu datiem, izveidojot šim nolūkam drošu saziņas kanālu jeb API*, nosaka otrā Maksājumu pakalpojumu direktīva (PSD2), kas stājas spēkā 14. septembrī. Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) jau augusta beigās apstiprināja SEB bankas izstrādāto API kā atbilstošu noteiktajām prasībām. Līdz ar to ikviens finanšu pakalpojumu sniedzējs, kas to vēlas, var saviem klientiem, kuriem ir atvērts konts arī SEB bankā, nodrošināt piekļuvi sava konta informācijai trešo pušu vietnēs.
Vairāk par citās bankās atvērto kontu pievienošanu savā SEB bankas internetbankā var uzzināt šeit.
*API, no angļu valodas – Application Programming Interface jeb rīku kopums programmatūru un aplikāciju veidošanai. Tieši šo saīsinājumu visbiežāk pierasts lietot, runājot par trešo pušu piekļuvi banku infrastruktūrai, lai tās varētu piedāvāt savus pakalpojumus banku klientiem.