Ar š.g. decembri plānots veikt izmaiņas SEB bankas filiāļu tīklā
Arvien mazāk klientu savus ikdienas finanšu darījumus veic klātienē filiālē, prioritāri izvēloties attālinātās iespējas – to sekmējusi gan straujā digitālā attīstība un bankas nodrošinātais pakalpojumu serviss, gan arī dažādi ārējie apstākļi (šobrīd jo īpaši Covid-19 izplatība). Rūpīgi izvērtējot klientu paradumus katrā no SEB bankas klientu apkalpošanas vietām, ar š.g. decembri plānots veikt vairākas izmaiņas filiāļu tīklā.
Arvien mazāk klientu savus ikdienas finanšu darījumus veic klātienē filiālē, prioritāri izvēloties attālinātās iespējas – to sekmējusi gan straujā digitālā attīstība un bankas nodrošinātais pakalpojumu serviss, gan arī dažādi ārējie apstākļi (šobrīd jo īpaši Covid-19 izplatība). Rūpīgi izvērtējot klientu paradumus katrā no SEB bankas klientu apkalpošanas vietām, ar š.g. decembri plānots veikt vairākas izmaiņas filiāļu tīklā – Alūksnes, Madonas, Siguldas un Bauskas finanšu konsultāciju centros plānots klātienē apkalpot galvenokārt mazos un vidējos uzņēmumus, privātpersonām nodrošinot tikai dažus pakalpojumus, ko nav iespējams saņemt attālināti. Savukārt ar 1.decembri plānots slēgt Saldus finanšu konsultāciju centru un Dārzciema filiāli Rīgā. Visās klientu apkalpošanas vietās (filiālēs un finanšu konsultāciju centros) klientiem klātienes apmeklējums joprojām būs iespējams tikai ar iepriekšēju pieteikšanos.
SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars: “Ekonomikā kopumā būtiski palielinās tādu pakalpojumu īpatsvars, ko klienti vēlas saņemt attālināti. Arī banku nozare nav izņēmums – pēdējos gados ir būtiski sarucis klientu skaits, kuri turpina fiziski apmeklēt mūsu filiāles. Ja salīdzinām ar 2017. gadu, tad divu gadu laikā filiāļu tīklā vidēji klientu apmeklējumu skaits ir samazinājies par 15%, bet dažās filiālēs – pat par 25%. Šobrīd jau 99% norēķinu tiek veikti internetbankā vai mobilajā lietotnē, bet filiālēs – tikai 1%. Gada laikā vidējais video konsultāciju skaits mēnesī ir audzis 3.75 reizes, šī gada septembrī sasniedzot 635 konsultācijas, turklāt internetbankas funkcionalitāte ļauj parakstīt līgumus elektroniski un tos droši glabāt. Tāpat arī augošais pieprasījums karšu saņemšanai pa pastu ir būtiski samazinājis nepieciešamību pēc atjaunotās maksājumu kartes doties uz filiāli. Vienlaikus redzam, ka klienti ļoti novērtē iespēju saņemt individuālas konsultācijas par sarežģītākiem finanšu pakalpojumiem (aizdevumi, ieguldījumi u.c.), līdz ar to, domājot par filiāļu tīkla attīstības stratēģiju ilgtermiņā, šo faktoru viennozīmīgi ņēmām vērā un konsultācijas ar augstu pievienoto vērtību nodrošināsim filiālēs arī turpmāk. Tāpat turpinām modernizēt savus pakalpojumus un rūpēties par to, lai klientiem būtu pieejams attālināts un digitāls serviss, tādējādi mazinot klientu atkarību no bankas fiziskās atrašanās vietas vai darba laika un rodot lielāku elastību savā ikdienā.”
Atgādinām, ka visi pamata finanšu pakalpojumi klientiem ir pieejami digitālā formā un darījumus var veikt no mājām, izmantojot mobilo lietotni un internetbanku – uzzināt konta atlikumu, samaksāt rēķinus, pieteikt un saņemt debetkarti mājās, pieteikt kredītkarti, parakstīt līgumus un dokumentus elektroniskā formātā, saņemt patēriņa kredītu vai līzingu, kā arī video konsultācijā pārrunāt ar speciālistiem sev aktuālus jautājumus par mājokļa kredītu vai uzkrājumiem. Arī, lai kļūtu par SEB bankas klientu, vairs nav nepieciešams doties uz filiāli klātienē – to var izdarīt attālināti, sazinoties ar bankas darbiniekiem video konsultācijā un visus pieteikumus un nepieciešamos dokumentus parakstot ar Smart-ID kvalificēto elektronisko parakstu (QES).
Bankas pakalpojumi attālinātiem darījumiem pieejami vienmēr 24/7 režīmā:
- Internetbankā – seb.lv
- Mobilajā lietotnē – seb.lv/app
- Bankomātos – seb.lv/bankomati