Svarīga informācija par atbalstu ģimenēm 500 eiro apmērā par katru bērnu
Saskaņā ar valdības lēmumu ģimenēm ar bērniem marta beigās ir paredzēta vienreizēja 500 eiro atbalsta izmaksa par katru bērnu. Klientiem, kuriem bankā ir tikai norēķinu konts (nav kartes un nav internetbankas), kā arī tiem, kuriem ir neizpildītas saistības, savlaicīgi jārīkojas, lai šo valsts atbalstu varētu izmantot. Aicinām iepazīties ar būtiskākajiem jautājumiem.
Saskaņā ar valdības lēmumu ģimenēm ar bērniem marta beigās ir paredzēta vienreizēja 500 eiro atbalsta izmaksa par katru bērnu.
500 eiro par katru bērnu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) ieskaitīs kredītiestādes vai Latvijas pasta maksājumu kontā (PNS), kurā persona saņem kādu no ikmēneša pabalstiem, piemēram bērna kopšanas pabalstu par bērnu līdz viena gada vecumam, ģimenes valsts pabalstu, piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti.
Klientiem, kuriem bankā ir tikai norēķinu konts (nav kartes un nav internetbankas), kā arī tiem, kuriem ir neizpildītas saistības, savlaicīgi jārīkojas, lai šo valsts atbalstu varētu izmantot. Aicinām iepazīties ar būtiskākajiem jautājumiem.
Man ir tikai norēķinu konts, bet nav kartes un internetbankas. Kā es varu saņemt 500 eiro atbalstu?
500 eiro par katru bērnu VSAA ieskaitīs kredītiestādes kontā, kurā klients saņem minētos pabalstus. Ja pabalstu saņemat uz SEB bankas kontu, bet Jums nav maksājumu kartes un internetbankas, lai tiktu pie atbalsta, ir jārīkojas šādi:
- Jāpiesaka vizīte filiālē, kuras laikā varēsiet noformēt sev internetbanku un nepieciešamības gadījumā pieteikt arī maksājumu karti. Ja Jums būs internetbanka, pieteikto karti varēsiet saņem pa pastu.
- Pieteikt vizīti filiālē iespējams SEB bankas mājaslapā.
- Internetbankas noformēšana un izmantošana ir bezmaksas. Komisijas maksa par naudas pārskatījumiem ir saskaņā ar SEB bankas cenrādi.
- Ja Jums ir internetbankas līgums un iepriekš izmantojāt Smart ID, kurš šobrīd nav aktīvs, jo laicīgi netika atjaunots, to ir iespējams atjaunot, sazinoties ar lietotnes izstrādātāju SK ID Solutions pa tālruni 67665001
Kā es varu palielināt norēķinu karšu limitus?
Palielināt norēķinu kartes limitu ir iespējams patstāvīgi internetbankā sadaļā “Manas kartes”, izvēloties attiecīgu karti un izvēloties “Mainīt informāciju”.
Jautājumu gadījumā aicinām tos uzdot mūsu virtuālajam konsultantam.
Mans konts ir bloķēts ar zvērināta tiesu izpildītāja (ZTI) rīkojumu. Kā es varu tikt pie 500 eiro atbalsta?
Normatīvie akti nosaka, ka šo atbalstu nevar izmantot, lai segtu parādnieku saistības gadījumos, kad klientu konts ir bloķēts ar zvērinātu tiesu izpildītāju rīkojumu.
Tomēr ne tiesu izpildītajiem, ne bankai nav informācijas par to, ka cilvēkam paredzēta pabalsta izmaksa. Tāpēc, lai saņemtā summa automātiski netiktu novirzīta saistību segšanai, klientam laicīgi jāinformē savs tiesu izpildītājs par plānoto pabalsta saņemšanu, norādot kontu, kurā atbalsts tiks ieskaitīts. Tad tiesu izpildītājs varēs savlaicīgi informēt banku un pabalsts kontā būs pieejams.
Gadījumā, ja klients laicīgi nav paspējis informēt tiesu izpildītāju un nauda no konta jau novirzīta tālāk, klientam arī ir jāsazinās ar savu tiesu izpildītāju. Pēc informācijas saņemšanas tiesu izpildītājs informēs banku un nauda tiks atgriezta kontā.
Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome (LZTIP) atgādina, ka saņemtā nauda ir jāizņem no konta, jo šī summa būs pieejama ierobežotu laika periodu. Konkrētu laika periodu, kad būs pieejama nauda, var uzzināt, sazinoties ar savu tiesu izpildītāju.
Plašāka informācija par savlaicīgu informācijas sniegšanu tiesu izpildītājiem, kā arī tiesu izpildītāju kontaktinformācija pieejama LZTIP mājas lapā.
Cik ātrā laikā, pēc ZTI iesūtītajām izmaiņām bankas sistēmā parādās aktuālā informācija?
Izmaiņas rīkojumos tiek apstrādāti automātiski uzreiz pēc saņemšanas (t.i. uzreiz ir pieejams palielināts lietošanai atļautais limits), izņemot ja kaut kādu iemeslu dēļ ir nepieciešama manuālā pārbaude.
Kā man rīkoties, ja konti ir bloķēti no vairāku ZTI puses?
Jums jāsazinās ar tiesu izpildītāju, kurš ir izdevis vecāku rīkojumu (sākotnēji tiek izpildīts vecākais rīkojums un limiti noteikti balstoties uz to). Gadījumā, ja pabalsta līdzekļi jau ir pārskaitīti viena vai vairāku rīkojumu izpildei, tad sazināties ar attiecīgo (-ajiem) tiesu izpildītāju (-iem).
Mans konts ir bloķēts ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīkojumu. Kā es varu tikt pie 500 eiro atbalsta?
Normatīvie akti nosaka, ka šo atbalstu nedrīkst izmatot, lai segtu parādnieku saistības, gadījumos, kad klientu konts ir bloķēts ar Valsts ieņēmumu dienesta rīkojumu.
Tāpēc, lai saņemtā summa automātiski netiktu novirzīta saistību segšanai, klientam laicīgi jāinformē VID atbildīgā amatpersona par plānoto pabalsta saņemšanu, norādot bankas kontu, kurā atbalsts tiks ieskaitīts. Pēc tam VID informēs banku un nauda paliks kontā. Klientiem jāsazinās ar savu VID amatpersonu vai jāzvana uz VID informatīvo tālruni 67120000.
Savukārt gadījumā, ja klients laicīgi nav paspējis informēt VID un nauda no konta jau novirzīta tālāk, klientam arī ir jāsazinās ar VID atbildīgo amatpersonu. Pēc tam VID informēs banku un nauda tiks atgriezta kontā.
Man ir parādsaistības SEB bankā un ir kavēti maksājumi. Vai tie tiks segti no saņemtajiem 500 eiro?
Saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un noslēgtajiem līgumiem ar klientiem bankai ir jāietur kavētie maksājumi no jebkuras kontā ienākošās naudas summas un tas vienmēr ir standarta process jebkuru kavētu maksājumu gadījumā. Arī šajā gadījumā banka novirzīs kontā esošos naudas līdzekļus kredītmaksājumu samaksai, izpildot kredīta līgumā doto pilnvarojumu ieturēt norēķinu kontā esošos naudas līdzekļus un novirzīt tos kredīta līgumā noteikto maksājumu samaksai.
Arī atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumam naudas līdzekļu novirzīšanu kredītmaksājumu samaksai nevar uzskatīt par ieturējumu vai piedziņas veikšanu kā tas ir gadījumos, kad konts bloķēts ar ZTI vai VID rīkojumu.
Tomēr, apzinoties ka šis vienreizējais atbalsts krīzes situācijā ģimenēm ir ļoti būtisks, klientiem, kuri nevēlēsies novirzīt pabalstu kavēto saistību segšanai, banka piedāvās iespēju atgriezt šo naudas summu. Lai to izdarītu, klientiem ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc atbalsta ieskaitīšanas jāiesniedz iesniegums.
- Iesniegumu bankai var nosūtīt savā internetbankā (sadaļā “Ziņojumi/e-rēķini” izvēlēties “Nosūtīt ziņojumu” un uzrakstīt pieteikumu brīva formā, vai izmantojot paraugu).
- Iesniegumu var aizpildīt elektroniski, saglabāt savā datorā un kā failu nosūtīt e-pastā uz adresi atmaksa@seb.lv.
- Savukārt, ja citu saziņas iespēju nav, iesniegumu var izdrukāt vai uzrakstīt pēc parauga un nosūtīt pa pastu – “SEB Finanšu centrs”, Meistaru iela 1, Valdlauči, Ķekavas nov., LV-1076.
Gadījumā, ja ar saņemto atbalstu kredītsaistības nosegtas pilnā apmērā (piemēram, kopējais parāds bija 300 eiro un tas nosegts līdz ar 500 eiro atbalsta ieskaitīšanu kontā), iesniegums par naudas atgriešanu obligāti jānosūta internetbankā (sadaļā “Ziņojumi/e-rēķini” izvēlēties “Nosūtīt ziņojumu” un uzrakstīt pieteikumu brīva formā, izmantojot tekstu no parauga), vai arī, aizpildot formu, nosūtīt to e-pastā ar e-parakstu parakstīta dokumenta veidā uz adresi atmaksa@seb.lv.
Vienlaicīgi ar atgrieztās summas ieskaitīšanu kontā, klienti par to saņems arī paziņojumu internetbankā vai e-pastā (atbilstoši veidam, kādā iesniegts iesniegums par atbalsta atmaksu).
Atgrieztā nauda būs pieejama bankas kontā septiņas dienas. Ja septiņu dienu laikā atbalsts netiks novirzīts no klienta konta SEB bankā, tas neatgriezeniski tiks novirzīts saistību pret SEB banku izpildei.
Vēršam uzmanību, ka atceļot atmaksas, saistības atjaunojas tādā apmērā, kādā tās bija pirms minētā atbalsta novirzīšanas Jūsu saistību/kavēto saistību izpildei. Papildus norādām, ka minētajā termiņā nenotiks nevienu Jūsu saistību/kavēto saistību pret SEB banku atmaksa un par maksājumu kavējumiem tiks aprēķināti līgumā noteiktie nokavējuma procenti un/vai līgumsods. Turklāt, banka, kavēto maksājumu gadījumā ir tiesīga izmantot savas tiesības atkāpties no līguma, kā rezultātā pieprasīs veikt kredīta/kredītkartes/overdrafta atmaksu pilnā apmērā.
Informācija par parādsaistību apjomu un ieturamo summu ir pieejama internetbankā sadaļā Kredīti/Mani kredīti.