SEB klienti varēs izmantot bankas mobilo lietotni kā autorizācijas līdzekli
Lai pieslēgtos internetbankai un apstiprinātu maksājumus, SEB bankas klienti jau drīz kā autorizācijas līdzekli varēs izmantot ne tikai Smart-ID vai kodu kalkulatoru, bet arī SEB mobilo lietotni.
Atjaunotajā lietotnē tiks izmantota divpakāpju jeb stingrā klientu autentifikācija (Strong Customer Authentication). Izmantojot divus PIN kodus, līdzīgi kā Smart-ID lietotnē, klienti varēs apstiprināt maksājumus viņu uzstādīto limitu ietvaros. Savukārt maksājumus līdz 150 eiro (un līdz 500 eiro vairākiem secīgiem maksājumiem) būs iespējams apstiprināt ar biometriskajiem datiem – pirkstu nospiedumu vai sejas atpazīšanas funkciju (Face ID). Klienti varēs apstiprināt gan maksājumu, kas veikti pašā lietotnē, gan maksājumus internetbankā, pieslēdzoties no datora.
“Papildinot mobilo lietotni ar jaunu funkcionalitāti, mēs nodrošinām klientiem ērtu iespēju gan apstiprināt maksājumus, gan pieslēgties internetbankai. No lietotnes klienti varēs pārslēgties uz internetbanku, atkārtoti neievadot pieejas datus. Savukārt, pieslēdzoties internetbankai datorā, kā autorizācijas līdzekli būs iespējams izmantot aplikāciju. Tādējādi klientiem būs pieejama vēl viena alternatīva un viņi vairs nebūs atkarīgi tikai no Smart-ID vai kodu kalkulatora. Mobilā lietotne būs līdzvērtīga nekvalificētajam elektroniskajam parakstam, kas atbilst visām Eiropas Savienības prasībām par drošu klientu autentifikāciju”, komentē SEB bankas Digitālas attīstības vadītājs Iļja Nogičevs.
2020. gadā SEB mobilās lietotnes aktīvo lietotāju skats pieauga par 18%. Savukārt lietotnē veikto maksājumu skaits gandrīz divkāršojies. Apmērām divas trešdaļas no visiem naudas pārskaitījumiem veido maksājumi līdz 30 eiro, kurus nav nepieciešams papildus apstiprināt. Arvien aktīvāk lietotāji izmanto arī iespēju maksāt uz telefona numuru – pērn šādu maksājumu skaits pieauga par 13%.