Открыть мобильную версию сайта Top

НОВОСТИ - 2020 06 30 - 11:50

70 % Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi, ka preces pieejamas internetā

Ikdienas pirkumi tiešsaistē un norēķini ar maksājumu kartēm un citiem maksājumu rīkiem sniedz ērtību, drošību un tēriņu kontroli. Jaunākie pētījuma dati liecina, ka iedzīvotāji biežāk iepērkas internetā, vienlaikus e-komercijai Latvijā vēl ir liels izaugsmes potenciāls.

Vairāk nekā trešdaļa respondentu (39 %) internetā iepērkas vismaz reizi mēnesī, un teju 70 % Latvijas iedzīvotāju ir kļuvis svarīgi, ka uzņēmumu preces un pakalpojumus var iegādāties tiešsaistē, liecina Mastercard un Finanšu nozares asociācijas maijā veiktais Latvijas iedzīvotāju pētījums. Aptauja veikta informatīvās kampaņas #viedpircējs ietvaros, kas Latvijā tiek īstenota līdz augustam.

Iepirkšanās internetā – jaunā paradigma
Pēdējos mēnešos vērojams straujš e-komercijas pieaugums ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē. Iepirkšanās internetā kļūst par mūsu ikdienu. Latvijas iedzīvotāju aptauja, kas veikta 2020. gada, maijā atklāj, ka Latvijas sabiedrība jūtas pasargātāka par savu veselību, ja preci iegādājas tiešsaistē, nevis apmeklējot veikalus – to atzīst 70 % respondentu.

“Uzņēmējdarbība tiešsaistē – tā ir jaunā paradigma. Mēs, Mastercard, esam gandarīti, ka kopā ar partneriem – Finanšu nozares asociāciju, Latvijas komercbankām un iecienītiem tiešsaistes veikaliem – esam apvienojušies izglītojošā kampaņā #viedpircējs. Mēs vēlamies mudināt izmantot e-komercijas risinājumus, apzināties drošības nozīmību un tiešsaistē rīkoties gudri. Šādā veidā rūpējoties gan par savām finansēm, gan arī, ar e-komercijas starpniecību, atbalstot vietējo uzņēmējdarbību Latvijā,” uzsver Pēters Olbings (Peter Olbing), Mastercard Biznesa attīstības vadītājs Ziemeļvalstīs un Baltijā.

Latvijas iedzīvotāji ar vien biežāk rīkojas kā viedpircēji
#viedpircējs domā un rīkojas digitāli – veic ikdienas pirkumus tiešsaistē un lieto dažādus maksājumu rīkus, spēj atpazīt uzticamus tiešsaistes veikalus un izvēlas drošus maksājumu veidus, sevi pasargājot no iespējamiem krāpšanas riskiem.

“Svarīgi, ka, mainoties ikdienas paradumiem un pieaugot iepirkumiem tiešsaistē, iedzīvotāji izvēlas maksājumu veidus, kas pasargā no krāpniekiem. Digitālo risinājumu loma nākotnē tikai pieaugs, tāpēc būtiski, lai Latvijas iedzīvotāji un uzņēmēji ne tikai izmanto digitālo rīku priekšrocības, bet vienlaikus rūpējas arī par savu drošību. Kopā ar mūsu partneriem – Mastercard, bankām un tirgotājiem – aicināsim Latvijas iedzīvotājus un uzņēmumus plašāk izmantot visus modernos maksājumu veidus, un informēsim, kā šos maksājumus izmantot droši. Ar informatīvo kampaņu uzrunāsim ne tikai ekonomiski aktīvos iedzīvotājus, bet arī tās sabiedrības grupas, kam šīs prasmes visvairāk nepieciešamas, piemēram, seniorus,” uzsver Sanita Bajāre, Finanšu nozares asociācijas valdes priekšsēdētāja.

Jebkuram interneta lietotājam ir jāzina digitālās drošības pamatprincipi, lai samazinātu risku iepērkoties tiešsaistē. Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji vērtē savas zināšanas par drošu iepirkšanos internetā kā viduvējas (37 %) un kā drīzāk labas (37 %). Lai arī pārliecinoši lielākā Latvijas iedzīvotāju daļa (86 %) pēdējā gada laikā, mēģinot iegādāties preci internetā, nav saskārušies ar krāpšanu, tie, diemžēl tiek fiksēti. 40 % no tiem iedzīvotājiem, kuri ir saskārušies ar šādiem mēģinājumiem, nav spējuši tos atpazīt un tāpēc guvuši nevēlamu pieredzi.

Kampaņas laikā portālā Delfi.lv tiks atklāta “#viedpircēja vēstniecība”, sagatavoti ceļveži un citi informatīvi materiāli par drošu iepirkšanos tiešsaistē gan iedzīvotājiem, gan uzņēmumiem. Tāpat #viedpircējs kampaņas ietvaros notiks vairākas pircēju loterijas, lai atbalstītu vietējo uzņēmējdarbību. No 30. jūnija līdz 8. jūlijam jebkurš uzņēmums, kas veic komercdarbību tiešsaistē un piedāvā saviem klientiem drošu iepirkšanās pieredzi, aicināti iesaistīties Mastercard un Finanšu nozares asociācijas organizētajā loterijā, sniedzot papildu ieguvumus saviem klientiem.

Fakti no pētījuma par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem internetā

  • Vairāk nekā trešdaļa respondentu (39 %) internetā iepērkas vismaz reizi mēnesī (katru nedēļu – 5 %, vairākas reizes mēnesī – 18 %, reizi mēnesī – 16 %). Pārējie iepērkas retāk nekā reizi mēnesī, bet tikai 12 % respondentu ir norādījuši, ka internetā neiepērkas.
  • Visbiežāk internetā iepērkas Latvijas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem.
  • Novērtējot bezkontakta iepirkšanās ērtumu, arī katrs septītais Latvijas seniors izmanto iespēju iepirkties internetā reizi mēnesī vai biežāk.
  • Jauniešiem vecumā no 18 līdz 25 gadiem vissvarīgākais ir, ka uzņēmumu preces un pakalpojumus var iegādāties tiešsaistē – to norādījuši 80 % respondentu šajā vecumā grupā. Tajā pašā laikā arī 54 % senioru atzīmē, ka tas viņiem ir nozīmīgi.
  • Latvijas iedzīvotāju visbiežāk pirktās preces tiešsaistē:  mājsaimniecības tehnika un elektronikas preces, apģērbs un apavi, skaistumkopšanas preces. Arī pārtikas iegāde kļuvusi populārāka – katrs desmitais izvēlas šo iespēju.
  • 86 % Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā nav saskārušies ar krāpšanas mēģinājumiem tiešsaistē. Taču 8 % respondentu ir saskārušies ar krāpšanas mēģinājumu, bet to atpazinuši un preci vai pakalpojumu nav iegādājušies, savukārt 6 % nav to atpazinuši un kļuvuši par krāpšanas upuriem.

Vairāk informācijas www.viedpircejs.lv

Par pētījumu
Mastercard un Finanšu nozares asociācijas Latvijas iedzīvotāju pētījums veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2020. gada maijā, aptaujājot 1005 respondentus vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

09.07.2020 В 2020/2021 учебном году банк SEB не будет выдавать студенческие кредиты с государственным поручительством
03.07.2020 Срок применения моратория на выполнение обязательств по погашению основной суммы займа продлен до 30 сентября
29.06.2020 Обслуживание в филиалах — только по предварительной записи
29.06.2020 Лимит бесконтактных платежей для карт останется прежним — 50 евро
19.06.2020 Банк SEB предоставляет Augstsprieguma tīkls финансирование в размере свыше 130 млн евро
10.06.2020 Опрос: пандемия Covid-19 мотивировала жителей к созданию накоплений, 12% стали копить активнее
10.06.2020 В филиалах банка сохраняются ограничения на посещение
04.06.2020 Опрос банка SEB: больше половины жителей Латвии уверены в стабильности своих доходов
02.06.2020 С момента предоставления первых кредитных каникул в связи с распространением Covid-19 поддержка оказана 1600 заемщикам
01.06.2020 Банк SEB выдает гарантию в размере 16 миллионов евро на создание межсоединения между Литвой и Польшей для доставки природного газа

Архив

Контакты

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Блокирование карт и интернет-банка

    24/7

    Другие вопросы

    Для частных лиц

    Пн. - Пт.08.00 - 21.00
    Cб., Вс. и праздники 10.00 - 18.00

    Для предприятий

    Пн. - Пт. 08.30 - 18.00

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.