SEB ir tālejošs mērķis veicināt ilgtspējīgu izaugsmi un dot labumu gan mūsu klientiem un darbiniekiem, gan sabiedrībai kopumā. Mums ir ļoti svarīgi izveidot labas attiecības un dibināt ciešu sadarbību ar visām ieinteresētajām personām, tostarp piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem.
Mēs esam pārliecināti, ka sadarbība ar piegādātājiem, kuri stingri ievēro vides aizsardzības, sociālās atbildības un ētikas normas, dod lielāku labumu gan mums, gan attiecīgajiem piegādātājiem. Ilgtspējīga uzņēmējdarbība nozīmē uzņēmuma pastāvēšanu un darbību ilgtermiņā.
Bankas Piegādātāju uzvedības kodeksā esam īpaši norādījuši, cik svarīgi ir izveidot ilgtspējīgu piegādes ķēdi un ko mēs sagaidām no piegādātājiem un pakalpojumiem sniedzējiem. Piegādātāju uzvedības kodeksa pamatā ir SEB Lietišķās uzvedības kodekss, kas ir saistošs visiem SEB grupas uzņēmumiem. Piegādātāju uzvedības kodeksam ir ļoti liela nozīme iepirkumu procesā un piegādātāju vērtēšanā.
Piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju vērtēšanai SEB izmanto uzņēmuma "EcoVadis" izveidoto ilgtspējas pārraudzības platformu. "EcoVadis" platforma atspoguļo uzņēmuma plašās zināšanas par ilgtspējas novērtēšanas metodēm un ietver datu pārvaldības instrumentus, kas ļauj piegādātājiem uzskatāmi demonstrēt savus labās prakses piemērus ilgtspējā. Mūsu mērķis ir palielināt SEB preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju vidējo ilgtspējas vērtējumu.
Pārraudzības rezultātus SEB izmantos par svarīgu piegādātāju atlases kritēriju un par atsauces vērtību, lai vērtētu un uzlabotu pašreizējo piegādātāju darbību ilgtspēju. SEB noteiks, kuriem no pašreizējiem piegādātājiem ir vislabākie rezultāti, un turpmāk veicinās sadarbību ar šiem piegādātājiem. Labākie piegādātāji un pakalpojumu sniedzēji tiks publiskoti SEB tīmekļa vietnē piegādes ķēdes vadībai. Ja piegādātāja ilgtspējas vērtējums būs salīdzinoši zems, SEB palīdzēs šim piegādātājam uzlabot sniegumu, lai šis vērtējums ar katru gadu uzlabotos.
Process
Uzņēmuma "Eco Vadis" ilgtspējas pārraudzības platforma būs SEB piegādātāju novērtēšanas neatņemama daļa. Iepērkot jaunas preces un pakalpojumus, SEB vērtēs to piegādātāju ilgtspējas sniegumu, kuru gada izdevumi pārsniedz 500 000 SEK. Tāpat tiks vērtētas arī atsevišķas SEB pašreizējo piegādātāju grupas. Kopumā piegādātāju vērtēšana atbildīs 80 % SEB gada izdevumu.
Piegādātāji saņems SEB aicinājumu aizpildīt vērtēšanas veidlapu, izmantojot ilgtspējas pārraudzības platformu. Piegādātāji, kuriem nebūs "EcoVadis" vērtējuma, vai piegādātāji, kuri būs saņēmuši zemu vērtējumu un neizrādīs nekādu vēlēšanos savu sniegumu uzlabot, ar laiku tiks izslēgti no SEB preču un pakalpojumu iepirkumiem.
Iepirkumi
SEB bankas iepirkumi tiek veikti atbilstoši ilgtspējīgas uzņēmējdarbības principiem, ievērojot vides aizsardzības, sociālās atbildības un ētikas normas sadarbības partneru izvēlē. Iepirkumu procesā tiek ņemts vērā SEB bankas Piegādātāju uzvedības kodekss un korporatīvās ilgtspējas principi.
Informācija par SEB bankas iepirkumu projektiem pieejama elektroniskajā iepirkumu platformā Mercell.