Switch to mobile version. Augšup

Open Banking – atvērtas sadarbības platforma

Jauns un drošs veids, kā pārvaldīt Jūsu finanses vairākās bankās un pie citiem pakalpojumu sniedzējiem Baltijas valstīs.

Tagad varat vienuviet pārvaldīt Jūsu maksājumu kontus dažādās bankās

icon

Pārlūkot dažādu banku kontu bilances

icon

Apskatīt visus Jūsu darījumus

icon

Iniciēt maksājums no citas lietotnes vai pakalpojuma sniedzēja

Norēķinu kontu piesaiste no citām bankām SEB internetbankai

Jūs varat piesaistīt SEB internetbankai norēķinu kontus, kas atvērti citās bankās, un vienuviet pārvaldīt savas finanses, apskatot informāciju par kontiem, piemēram, IBAN, konta atlikumu un konta darījumu sarakstu par pēdējām 90 dienām.

Kā darbojas Open Banking?

Piešķiriet piekļuves tiesības Jūsu maksājumu kontam

Lai piekļūtu Jūsu maksājuma kontiem vai iniciētu maksājumu, izmantojot pakalpojuma sniedzēja tīmekļa vietni vai mobilo lietotni, Jums būs nepieciešams nodrošināt piekļuves tiesības šim pakalpojuma sniedzējam.

Kādas piekļuves tiesības man varētu būt jāapstiprina?

Sniedziet ilgtermiņa piekrišanu

Lai pievienotu Jūsu kontu pakalpojumu sniedzēja tīmekļa vietnei vai mobilajai lietotnei, Jums būs jāapstiprina ilgtermiņa piekrišana - piekļuves tiesības Jūsu maksājumu konta informācijai līdz 90 dienām. Šajā periodā Jūs varēsiet redzēt konta numuru (IBAN), konta nosaukumu, atlikumu un darījumu sarakstu bez papildu apstiprināšanas.

Papildu informācija par piekrišanas apstiprināšanu

Veiciet maksājumus, izmantojot trešās personas pakalpojumu sniedzēju

Lai iniciētu maksājumu Jūsu vārdā no Jūsu maksājumu konta ar pakalpojuma sniedzēja lietotni lietotnes palīdzību, tā pakalpojuma sniedzējam būs nepieciešams Jūsu papildus apstiprinājums šī maksājuma iniciēšanai (piemēram., jums Jums būs jāievada Smart-ID PIN2 Jūsu ierīcē, izmantojot Smart-ID lietotni).

Open Banking API izstrādātājiem

 

Sāciet izmantot SEB Baltic Open Banking API, lai uzlabotu Jūsu biznesa iespējas Baltijas valstīs.

Izstrādājiet vienreiz un izmantojiet vienu integrāciju, lai sasniegtu SEB klientus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Jautājumi un atbildes

Vai es tieku automātiski pievienots Open Banking platformai?

Nē, Jūs sāksiet lietot Open Banking pēc tam, kad Jūs būsiet sniedzis atļauju trešās personas pakalpojuma sniedzēja lietotnē vai tīmekļa vietnē.

Kas var būt trešās personas pakalpojumu sniedzējs (TTP – Third Party Provider)?

Jebkurš uzņēmums, kas saņēmis īpašu licenci no Eiropas Savienības dalībvalsts kompetentās iestādes. Licenču veidi:

  • Konta informācijas pakalpojumu sniedzēja licence (AISP – Account Information Service Provider)
  • Maksājumu iniciēšanas pakalpojumu sniedzēja licence (PISP – Payment Information Service Provider)

Sarakstu ar licencētajiem trešās personas pakalpojumu sniedzējiem varat atrast šeit:

Vai Open Banking lietošana ir maksas pakalpojums?

Nē, Open Banking ir bezmaksas. Bankas īsteno šo iniciatīvu, balstoties uz Eiropas Savienības Maksājumu pakalpojumu direktīvu 2 (PSD2), un tā neietekmē pašreizējo banku izcenojumu klientiem. Taču daži trešo personu pakalpojumu sniedzēji var izvēlēties mainīt maksu par to produktu un pakalpojumu izmantošanu.

Kādas piekļuves tiesības man varētu būt jāapstiprina?

Lai sāktu izmantot Open Banking pakalpojumus ar trešās personas pakalpojuma sniedzēja lietotni, Jums būs nepieciešams šī pakalpojuma sniedzējam sniegt piekļuves tiesības Jūsu maksājuma konta datiem un apstiprināt Jūsu izvēli, izmantojot SEB internetbanku vai trešās personas pakalpojuma sniedzēja lietotni.

Pēc autentifikācijas Jūs tiksiet lūgts apstiprināt šādas piekļuves tiesības:

  • Kontu saraksts - lai iegūtu Jūsu maksājumu kontu sarakstu – IBAN numuru un maksājumu kontu nosaukumu;
  • Līdzekļu apstiprinājumu - lai pārbaudītu, vai Jūsu maksājumu kontā ir pietiek kami daudz līdzekļu;
  • Piekrišana - lai izveidotu ilgtermiņa piekrišanu piekļuvei Jūsu maksājumu konta informācijai un nosūtītu to Jums autorizācijai. Piekrišana kļūs stāsies spēkā esoša tikai pēc tam, kad Jūs to būsiet apstiprinājis;
  • Konta informācija - lai iegūtu Jūsu maksājumu kontu informāciju – IBAN numuru, konta nosaukumu, konta bilanci un darījumu sarakstu. Piekļuve konta informācijai būs iespējama tikai pēc tam, kad Jūs būsiet apstiprinājis piekrišanu;
  • Maksājumu iniciēšana - lai iniciētu maksājumu Jūsu vārdā no Jūsu maksājuma konta un saņemtu attiecīgā maksājuma detaļas un statusu, ja Jūs esat autorizējis maksājumu. Maksājums tiks izpildīts tikai pēc tam, kad Jūs to būsiet apstiprinājis.

Lai piekļūtu Jūsu maksājumu kontu datu detalizētai informācijai (IBAN numurs, konta nosaukums, konta bilance, darījumu saraksts), izmantojot trešās personas pakalpojuma sniedzēja lietotni, Jums būs jāapstiprina Jūsu izvēle SEB internetbankā vai trešās personas pakalpojuma sniedzēja lietotnē.

Kā es varu atsaukt manu piekrišanu piekļuvei maniem maksājumu konta datiem?

Piekrišanu var atsaukt trešās personas pakalpojumu sniedzēja lietotnē vai SEB internetbankas sadaļā “Trešās personas pakalpojumu sniedzēja piekrišanas pārvaldīšana”.

Vai trešās personas pakalpojumu sniedzējs var veikt maksājumu no mana konta bez manas piekrišanas?

Nē. Jums vienmēr būs jāapstiprina maksājums, kas tiek veikts no Jūsu konta (piem. ievadot PIN2 Jūsu ierīcē, izmantojot Smart-ID lietotni).

Ko darīt, ja ir veikts maksājums, kuru es neautorizēju?

Ja no Jūsu konta ir pārskaitīta nauda bez Jūsu autorizācijas, nekavējoties sazinieties ar banku. Atkarībā no apstākļiem, banka Jums varēs palīdzēt atgūt Jūsu naudu.

Kā es varu zināt, ka Open Banking platforma ir droša? Kā tā tiek regulēta?

Lai izmantotu Open Banking, bankām un trešo personu pakalpojumu sniedzējiem ir jāievēro Finanšu pakalpojumu iestādes stingrie noteikumi un Maksājumu pakalpojumu direktīvu 2 (PSD2) normatīvās prasības.Jūs varat pārbaudīt, vai trešās personas pakalpojumu sniedzējs ir regulēts, apmeklējot Eiropas Banku iestādes (EBA) reģistru.

PSD2 ir Eiropas Savienības direktīva, kuru pārvalda Eiropas Komisija (Ģenerāldirektorāts Iekšējais tirgus). Tā regulē maksājumu pakalpojumus un maksājumu pakalpojumu sniedzējus Eiropas Savienībā un Eiropas Ekonomiskajā zonā. Direktīvas mērķis ir palielināt Eiropas konkurenci un nebanku (trešo personu pakalpojumu sniedzēju) līdzdalību maksājumu nozarē, un nodrošināt līdzvērtīgus konkurences apstākļus, saskaņojot klientu aizsardzību un tiesības un pienākumus maksājumu pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem.

Kā tiek aizsargāti mani personas dati?

Saskaņā ar datu aizsardzības noteikumiem, kas ir noteikti gan Maksājumu pakalpojumu direktīvā 2 (PSD2), gan Vispārīgajā datu aizsardzības regulā (General Data Protection Regulation jeb GDPR), konta īpašniekiem ir kontrole pār viņu personas datu pārraidīšanu. Datu apstrāde nevar tikt veikta bez lietotāja skaidri izteiktas piekrišanas. Trešās personas pakalpojumu sniedzēji var piekļūt un apstrādāt tikai tos personas datus, kas ir nepieciešami to pakalpojumu sniegšanai, kuriem lietotājs ir piekritis.

 

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.