Switch to mobile version. Augšup

Auto - 15.10.2020
elektromobiļi | auto | auto līzings

Brīvdienas pie elektromobiļa stūres – atziņas, divkauja un pārsteigumi

Brīvdienas pie elektromobiļa stūres – atziņas, divkauja un pārsteigumi

Klusums, praktiskums Rīgas centrā, iespēja dzīvot dabai draudzīgāk, kā arī krustojumos atstāt lielo motoru spēkratus tālu sev nopakaļ. Šī ir daļa no elektromobiļu trumpjiem, kurus uzskaita pie Hyundai Kona stūres nedēļas nogali pavadījušais Intars Vizbulis.

I. Vizbulis iespēju brīvdienās braukt ar Hyundai Kona elektromobili no Skandi Motors izcīnīja, pateicoties viņa uzdotajam jautājumam diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?”. Viņš diskusijas dalībniekiem vaicāja, vai elektro spēkratu ir droši uzlādēt negaisa laikā, gūstot gan nomierinošu atbildi, gan dalībnieku simpātijas balvu. 

Pēc izbrauciena ar elektromobili vaicājām I. Vizbulim, kādas ir būtiskākās atšķirības no tradicionālas automašīnas, kā kalpoja Hyundai Kona vairāk nekā 200 zirgspēku jaudīgais dzinējs, kā sekmējās ar auto uzlādi, un  – vai viņš pats nākotnē plāno iegādāties elektromobili.

Ne tikai kluss, bet arī ātrs

Kā vienu no Hyundai Kona priekšrocībām I. Vizbulis izceļ tā kluso gaitu. Mazā ātrumā automašīna pārvietojas teju bez skaņas, taču lielākā tempā vienīgo troksni rada riepu saskare ar zemi. Tas gan nav slikti, jo tādējādi gājēji un velosipēdisti var sadzirdēt, ka tuvumā ir automašīna.

Braucot “ECO” režīmā, I. Vizbulis tik pat kā neizmantoja spēkrata bremzes pedāli, jo automašīna strauji samazināja ātrumu un veica rekuperāciju tiklīdz kā tika atlaists gāzes pedālis.

Hyundai Kona ir vairāk nekā 200 zirgspēku liela jauda. I. Vizbulis nedēļas nogalē paguva to likt lietā, pie luksofora aiz sevis atstājot BMW X5 spēkratu. “Kona tika pie uzvaras, un tas ir saprotams, jo elektrodzinēja griezes moments ir pārsteidzošs!” saka I. Vizbulis.

Pilsētas karalis

Viena no elektromobiļu priekšrocībām ir iespēja bez maksas izmantot autostāvvietas, kā arī braukt pa sabiedriskā transporta joslām. Arī I. Vizbulis izmantoja šīs privilēģijas gan pa Brīvības ielu, gan citām Rīgas ielām.

Lai gan tā viņa brīvdienu maršrutā bijusi lieliska priekšrocība, šad tad idilli nedaudz izbojājuši tie šoferi, kuri no sabiedriskā transporta joslas veica pagriezienu pa labi, tādējādi sabremzējot plūsmu. Protams, I. Vizbulis dažkārt attapies aiz trolejbusa muguras, kurus jāprot apsteigt, pirms nākas kopā ar trolejbusu apstāties kādā pieturā.

Aktuālāko auto modeļu apskats

Atrast piemērotāko spēkratu plašajā automobiļu piedāvājumā nav vienkāršs uzdevums. Tāpēc sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu esam sagatavojuši īsus video apskatus par vairāk nekā 30 Latvijā šobrīd aktuālajiem modeļiem dažādās klasēs un cenu kategorijās. Jauna auto iegādei varat izmantot mūsu īpašo līzinga piedāvājumu: seb.lv/auto

Svētdienās visā Rīgā stāvvietas var izmantot bez maksas, tāpēc šo elektromobiļu trumpi I. Vizbulim neizdevās izmantot. Taču viņš piebilst, ka tieši šī varētu būt viena no lielākajām priekšrocībām, kādēļ vērts apsvērt elektroauto iegādi.

“Noteikti ieteiktu visiem, kuri strādā Rīgas centrā, šo lēmumu par elektroauto iegādi apdomāt. Savukārt no Rīgas domes gribētu sagaidīt ilgtermiņa skatījumu par to, cik ilgi šāda priekšrocība plānota. Ja tauta zinās, ka vismaz līdz 2025. vai 2030. gadam, tad noteikti izskatīs iespēju iegādāties elektroauto,” norāda I. Vizbulis.

Kur ir rozete?

I. Vizbulis izmēģināja arī elektromobiļa uzlādes procesu pie veikala Kārļa Ulmaņa gatvē. Sākumā radies neliels mulsums, jo uzlādes ligzdu neizdevās atrast ne automašīnas labajā, ne kreisajā pusē. Taču tad I. Vizbulim atmiņā atausa, ka tā jāmeklē automašīnas priekšpusē.

Kopumā uzlāde bijusi intuitīva, ērta un vienkārša. 12 minūšu laikā baterija papildinājās par 11%, kas ļauj nobraukt aptuveni 60 kilometru. Kopējās izmaksas – 1,8 eiro.

Hyundai Kona brauciena laikā vadītājam atgādināja arī par to, cik dabai draudzīga tā ir. “Displejā bija redzams, ka, piemēram, nobraucot 57 kilometrus, esmu dabu pasargājis no 9,3kg CO2 izmešu, ja salīdzina ar iekšdedzes auto,” saka I. Vizbulis.

Patīkamu pārsteigumu I. Vizbulim sagādāja fakts, ka drēgnā rītā, kad gaisa temperatūra bijusi vien +3 grādu, automašīna uzsilusi nieka 2 minūšu laikā.

Jābrauc visiem, kam ir iespēja

Atgriežoties pie tradicionālā spēkrata stūres, kā galveno pārmaiņu I. Vizbulis izceļ iekšsedzes dzinēju uzrāviena aizturi. Tāpēc pirms manevriem bija jāpiedomā.

I. Vizbulis aicina arī citus sēsties pie elektromobiļa stūres, ja vien rocība to atļauj. “Pašreiz to cenas ir nedaudz par augstu salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēju cenu, taču pieņemu, ka tuvākie 5 gadi veiks korekcijas. Ar elektroauto noteikti ir jābrauc visiem, kuriem ir tāda iespēja. Ir jābeidz piekūpināt mūsu Latviju ar melniem, izdegušiem iekšdedzes dzinēju dūmiem un jāļauj tautai brīvi elpot!” saka I. Vizbulis.

SEB bankas rīkotajā diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti sprieda par to, kā “zaļais kurss” tuvākā un tālākā nākotnē ietekmēs izvēli par automašīnas iegādi, kā arī apskatīja Latvijas tirgus tendences. Diskusijā piedalījās SEB līzinga vadītāja Latvijā Jeļena Gavrilova, Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis, SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems. Diskusiju vadīja auto žurnālists un eksperts Normunds Avotiņš. Pilns diskusijas ieraksts:

Vai Tu uzveiktu kibernoziedznieku?

Izspēlē kiberkvestu un pārliecinies, ka proti pasargāt savas finanses

  • Auto - 16.07.2020

    Video: Latvijā aktuālāko auto modeļu apskats

    Video: Latvijā aktuālāko auto modeļu apskats

    Atrast savām vajadzībām piemērotāko spēkratu plašajā automobiļu piedāvājumā nav vienkāršs uzdevums. Tāpēc sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu sagatavojām īsus video apskatus par Latvijā šobrīd aktuālākajiem modeļiem dažādās klasēs.

    Lasīt vairāk

  • Auto - 05.10.2020

    Mīti par elektromobiļiem: palikšu pusceļā ar tukšu bateriju

    Mīti par elektromobiļiem: palikšu pusceļā ar tukšu bateriju

    Izšķirties par labu elektromobiļa iegādei cilvēkus nereti kavē mīti, kuri jau sākotnēji ir bijuši aplami, bet līdz ar tehnoloģiju attīstību tiek arī kliedēti. Viens no tiem – elektroauto Latvijā nav kur uzlādēt, tāpēc braucējs var palikt pusceļā ar tukšu bateriju. Diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti meklēja atbildi uz šo apgalvojumu.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk


 

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

  • Procentu likme tiek noteikta individuāli
  • Pirmā iemaksa – sākot no 10 %
  • Līzinga termiņš – līdz 5 gadiem

Kontakti

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Karšu un internetbankas bloķēšana

    24/7

    Citi jautājumi

    Privātpersonām

    Darbdienās 08.00 - 20.00

    Uzņēmumiem

    Darbdienās 08.30 - 18.00

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.