Izšķirties par labu elektromobiļa iegādei cilvēkus nereti kavē mīti, kuri jau sākotnēji ir bijuši aplami, bet līdz ar tehnoloģiju attīstību tiek kliedēti. Viens no tiem – ar elektromobili Rīgas mikrorajonos nav ko darīt. Diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti meklēja atbildi uz šo apgalvojumu.
Uzlādes vietu dalīšana
Auto nomas uzņēmuma SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems norāda, ka daudzi no Rīgas ielās ikdienā redzamajiem elektroauto nekad nav bijuši pie publiskajiem uzlādes punktiem. Tā kā elektromobiļus šobrīd galvenokārt izvēlas turīgākie Pierīgas iedzīvotāji, kas auto uzlādē mājās, kā arī zaļi domājošie uzņēmumi, kuri uzlādes stacijas iekārtojuši pie saviem birojiem, konkurence par publiskajā pilsētvidē atrodamajiem uzlādes punktiem ir neliela.
Protams, grūti iedomāties scenāriju, kad cilvēks pēc ilgas darbadienas atgriežas dzīvoklī Purvciemā vai Pļavniekos, pieslēdz lādēties elektromobili, dodas gatavot vakariņas, bet pēc stundas metas ārā, lai izbrīvētu vietu nākamajam elektromobiļa īpašniekiem.
Aktuālāko auto modeļu apskats
Atrast piemērotāko spēkratu plašajā automobiļu piedāvājumā nav vienkāršs uzdevums. Tāpēc sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu esam sagatavojuši īsus video apskatus par vairāk nekā 30 Latvijā šobrīd aktuālajiem modeļiem dažādās klasēs un cenu kategorijās. Jauna auto iegādei varat izmantot mūsu īpašo līzinga piedāvājumu: seb.lv/auto
Auto žurnālists un eksperts Normunds Avotiņš piemetina, ka šo daudzdzīvokļu namu iedzīvotāju problēmu un vēlmi pārvietoties ar automašīnu zaļi varētu risināt, mudinot uzlādēt elektromobiļus darbavietās, nevis mājās. Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis zina stāstīt, ka jau šobrīd 30% elektromobiļu īpašnieku savus spēkratus visbiežāk uzlādē uzņēmumu nodrošinātajās stacijās pie birojiem.
Risinājums – koplietošanas auto
Tie mikrorajonu iedzīvotāji, kuri jau šobrīd ir noguruši no ikvakara stīvēšanās par stāvvietu daudzdzīvokļu namu pagalmos, var izmantot automašīnu koplietošanas pakalpojumu. Viens no šā pakalpojuma sniedzējiem jau šobrīd Rīgas ielās nodrošina vairāk nekā 100 elektromobiļus.
“Tiem, kuri nav braukuši ar elektromobili, tā ir lieliska iespēja par ļoti mazu samaksu izbraukt, saprast, kas tas ir un kā uzvedas. Tas noteikti ļaus nonākt pie vērtīgiem secinājumiem turpmākajā automobiļa izvēlē,” piebilst Latvenergo speciālists A. Valdovskis.
Arī SIXT vadītājs Baltijā A. Jaudzems piekrīt, ka koplietošanas auto ir lieliska alternatīva privātajam transportam tiem, kuriem ikdienā jāmēro ceļš vien līdz birojam.
SEB bankas rīkotajā diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti sprieda par to, kā “zaļais kurss” tuvākā un tālākā nākotnē ietekmēs izvēli par automašīnas iegādi, kā arī apskatīja Latvijas tirgus tendences. Diskusijā piedalījās SEB līzinga vadītāja Latvijā Jeļena Gavrilova, Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis, SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems. Diskusiju vadīja auto žurnālists un eksperts Normunds Avotiņš. Pilns diskusijas ieraksts: