Mūsdienu dinamiskajā pasaulē, kur ekonomiskā situācija strauji mainās, prasme gudri rīkoties ar naudu kļūst par būtisku izdzīvošanas mākslu. Jauniešu vidū arvien populārāka kļūst uzņēmējdarbība, it īpaši modes nozarē, kur viņi var izpaust savu radošumu un novatorismu. Taču, lai veiksmīgi attīstītu uzņēmējdarbību šajā konkurētspējīgajā tirgū, nepieciešama izpratne par personīgo finanšu pārvaldību.
Izveidojot savu modes biznesu, ne tikai iespējams iegūt finansiālu neatkarību, bet arī realizēt savas dizaina idejas un ambīcijas. Pareizi plānojot budžetu, ieguldījumus un izdevumus, iespējams sasniegt gan īstermiņa, gan ilgtermiņa mērķus, vienlaikus atbalstot ilgtspējīgas modes principus.
Rūpīga plānošana un uzmanība detaļām
Līdz ar finanšu izglītības pieaugumu, arvien vairāk jaunie dizaineri apzinās, ka nauda nav tikai iztikas līdzeklis, bet arī instruments dzīves kvalitātes un modes industrijas uzlabošanai. Veiksmīga uzņēmējdarbība sākas ar rūpīgu plānošanu un mērķtiecīgu darbību.
Četri finanšu padomi modes dizaineriem un citiem radošiem uzņēmējiem
- Izvirziet finanšu mērķus. Kad mērķi ir definēti, ir jādomā, kā konkrēti tos sasniegt.
- Izveidojiet budžetu. Labs budžets ir viena no izaugsmes un panākumu atslēgām, budžets ir kā žurnāls par to, cik daudz naudas ienesat savā biznesā un, pats galvenais, kā tērējat naudu.
- Sekojiet visam līdzi. Jo vairāk datu, jo vieglāk pieņemt izsvērtus lēmumus par savu modes zīmolu. Bez informācijas par pārdošanu un izdevumiem būs grūti pieņemt nozīmīgus lēmumus par biznesu.
- Komunicējiet ar klientu. Cilvēkiem, īpaši tiem, kuriem jūs tieši projektējat, ir svarīgi zināt, kur jūs atrodaties ražošanas procesā un ko viņi var sagaidīt..
Tīklošanās un informatīvi semināri
Svarīgi ir ne tikai koncentrēties un veltīt laiku sava modes zīmola attīstībai, bet arī veidot kontaktus ar citiem un iegūt jaunu informāciju. Apmeklējot informatīvus pasākumus, varat uzzināt nozares jaunākās tendences un gūt vērtīgas idejas, kas palīdzēs attīstīties. Tīklu veidošana ar citiem profesionāļiem var radīt jaunas iespējas un sadarbības.
Apmeklēt pasākumus, kuros uzstājas industrijas pārstāvji un nozares eksperti, ir lielisks veids, kā gūt dziļāku izpratni par savu nākotnes karjeras jomu. Pieredzes stāsti no veiksmīgiem profesionāļiem var sniegt ne tikai iedvesmu, bet arī praktiskus padomus, kā pārvarēt izaicinājumus un neapstāties pie grūtībām. Klausoties ekspertus, iespējams uzzināt par nozares specifiskajām prasībām un jaunākajām tendencēm, kas var būt izšķirošas, lai veidotu konkurētspējīgu karjeru. Šādi pasākumi piedāvā unikālu iespēju uzdot jautājumus un saņemt atbildes no cilvēkiem ar reālu pieredzi, kas palīdz labāk izprast gan praktiskās, gan likumiskās nozares puses. Tāpat, tie ir lieliski tīklošanās pasākumi, kur iespējams veidot kontaktus ar nozares pārstāvjiem un potenciālajiem mentoriem. Uzklausot dažādus viedokļus un stratēģijas, iespējams attīstīt kritisko domāšanu un pielāgot to savai karjeras attīstībai.
Vasaras panākumu darbnīcas
Šādi pasākumi var sniegt nepieciešamo motivāciju un pārliecību par savām spējām, lai sasniegtu izvirzītos karjeras mērķus. SEB banka sadarbībā ar Bourzma un The Raccoons, aicina jauniešus vecumā no 14 gadiem pieteikties “Vasaras panākumu darbnīcām”— izklaidējoši izglītojošai programmai, kuras ietvaros vasarā piektdienās jauniešiem būs iespēja piedalīties darbnīcās par dažādām tēmām. Darbnīcas sākas 14. jūnijā un turpināsies līdz 26. jūlijam SEB Inovāciju centrā. Pieteikties var ikviens interesents, dalība programmā ir bezmaksas. Reģistrējieties jau tagad un sper soli pretī sava modes biznesa veiksmei!
Pirmajā “Vasaras panākumu darbnīcā” "Modē ar naudu: veido savu biznesu un personīgās finanses" 14. jūnijā no plkst. 13.00 līdz 15.00 piedāvās ne tikai vērtīgas zināšanas, bet arī iedvesmu, kā attīstīt savu modes biznesu un pārvaldīt personīgās finanses. SEB bankas mazo un vidējo uzņēmumu segmenta pārdošanas atbalsta vadītāja Inga Matvejeva dalīsies ar noderīgiem padomiem par to, kā veiksmīgi pārvaldīt personīgās finanses un sākt savu uzņēmējdarbību. AJ Power Recycling valdes locekle Solveiga Grīsle runās par tekstila industrijas attīstības virzieniem, likumdošanas izmaiņām un praktiskajiem aspektiem, kas ir būtiski ikvienam, kas vēlas darboties šajā nozarē. Savukārt NorthernGrip Vintage veikala dibinātāja Beāte Korte-Vītola stāstīs par savu iedvesmojošo pieredzi par uzņēmējdarbību modes industrijā. Jautājumu un atbilžu sesiju vadīs Latvijas Mākslas Akadēmijas dizaina un modes katedras students Jurģis Emīls Liepiņš.
Nepalaidiet garām šo unikālo iespēju paplašināt savas zināšanas, iegūt jaunu pieredzi un tīkloties ar citiem profesionāļiem.
Ilgtspējīgas modes platforma “Bourzma”
“Bourzma” galvenais mērķis ir sekmēt neierobežotas radošas izpausmes jauniešu vidū. Tā ir unikāla platforma, kas dažādās vietās un laikos manifestējas kā fiziska telpa, kur mākslinieki var prezentēt un pārdot savus darbus, sadarboties savā starpā un iegūt plašāku atpazīstamību sabiedrībā.
Komūnas galvenais sezonas notikums ir “Bourzma Boutique” – divu dienu festivāls, kas veltīts ilgtspējīgas modes tēmai un radošo talantu izpausmei. 2024. gadā tas norisināsies VEF Kvartālā, Rīgā, no 12.-13. jūlijam. Abās dienās tiek apvienota modes skate, dizaineru tirdziņš, notiek arī dažādas sporta un izglītojošas aktivitātes, kā arī radošās darbnīcas. Kultūras pasākumu papildina dzīvā hip-hop un tehno mūzika.
Vairāk info par notikumu – “Bourzma” mājaslapā.