Biznesa vajadzības ir dažādas, un daudzās no tām kredītkarte būs īstais palīgs. Turklāt runa nav tikai par lielām kompānijām, bet arī par mazo un vidējo biznesu.
Svarīgākais, ar ko kredītkarte atšķiras no uzņēmuma kontam piesaistītās maksājumu kartes, ir darījumu limiti un iespējas. Kredītkartēm limiti ir daudz lielāki, un tas dod iespēju risināt ne tikai jautājumus, kas attiecas uz ikdienas izdevumiem, bet segt arī lielākus tēriņus. Turklāt Mastercard Business kredītkarte ļauj rīkoties ne tikai ar uzņēmuma līdzekļiem, bet arī ar bankas piešķirto kredītlimitu.
Atdalīti privātie un biznesa norēķini
Ja uzņēmumam ir kredītkartes, to lietotājiem un darbiniekiem nav jāizmanto savi maksāšanas līdzekļi un personiskais finansējums, lai nokārtotu biznesa vajadzības. Ar to var norēķināties par degvielu, kancelejas precēm, taksometra pakalpojumiem, apmaksāt pirkumus internetā, samaksāt par biznesa pusdienām. Tādējādi nevienam nav jājauc savi privātie izdevumi ar tiem, kas attiecas uz uzņēmumu.
Tas savukārt būtiski atvieglo atskaitīšanos par izdevumiem un to apkopošanu gan uzņēmuma grāmatvedībai, gan pašiem darbiniekiem. Grāmatvedībā nav arī jāsagatavo avansa norēķinu dokumenti vai vienmēr jātur kasē skaidra nauda. Taču svarīgi atcerēties, ka biznesa kredītkarti var izmantot tikai ar uzņēmuma darbību saistītiem izdevumiem, un grāmatvedībai jāspēj par tiem atskaitīties kontrolējošām institūcijām, kā arī pamatot līdzekļu izlietojumu.
Kontrole, uzticēšanās un pārliecība
Biznesa kredītkarte ne tikai palīdz darbiniekiem nodrošināt visu, kas nepieciešams viņu pienākumu veikšanai, bet dod iespēju arī uzņēmuma vadībai vieglāk sekot līdzi, kam tiek tērēta uzņēmuma nauda. Tajā pašā laikā kredītkartes uzticēšana darbiniekiem, lai viņi varētu viegli tikt galā ar izdevumiem, kas saistīti ar biznesu, ir savstarpējās uzticēšanās jautājums, un tās veicināšana ir būtiska.
Kredītkartes kontam ir iespēja piesaistīt vairākas papildkartes – pasūtīt tās vairākiem uzņēmuma darbiniekiem, un katrai kartei noteikt individuālu limitu mēneša tēriņiem vai skaidras naudas izņemšanai bankomātā. Piekritīsiet – jūsu klientu servisa speciālisti būs daudz pārliecinātāki par sevi, ja viņiem nebūs jāraizējas par to, kā samaksāt par maltīti ar potenciālo klientu, un jādomā par to, kā atskaitīties, lai no saviem līdzekļiem iztērēto pēc tam atgūtu no uzņēmuma grāmatvedības.
Visa informācija vienuviet
Visi zina stāstu par kurpju kasti, kurā katru mēnesi uzņēmuma grāmatvedībā tiek nogādāti čeki par izdevumiem, kas saistīti ar darba ikdienu – kancelejas piederumi, biznesa pusdienas, maksājums par braucienu taksometrā utt. Norēķinoties ar kredītkarti, to varēs aizmirst.
Turklāt, saņemot pārskatu par izdevumiem, kas segti ar kredītkarti, jums būs visa informācija vienuviet – varēsiet ērti gan pārskatīt izdevumus, gan izanalizēt, kuri no tiem, iespējams, uzņēmumam nemaz nav nepieciešami un atteikšanās no tiem dotu iespēju ietaupīt. Piemēram, jūs varat atklāt, ka izdevumi par taksometra pakalpojumiem ir pietiekami lieli, lai apsvērtu iespēju noslēgt pastāvīgu līgumu ar pārvadātāju un, saņemot labāku pakalpojuma cenu, norēķināties par to reizi mēnesī.
Neatsverams atbalsts komandējumā
Ja bizness ir saistīts ar biežiem komandējumiem ārpus valsts, jājautā, kā vispār tos iespējams ērti un operatīvi organizēt, ja uzņēmumam nav kredītkartes. Kredītkarte ir gan garantija, rezervējot viesnīcu un īres automašīnu, gan labākais veids, kā ātri un vienkārši pieteikt dalību konferencē un rezervēt aviobiļetes.
Arī ikdienas tēriņiem, atrodoties komandējumā, karte ir labākais risinājums, īpaši, ja esat valstī, kurā norēķini notiek citā valūtā, – norēķinoties ar kredītkarti ārzemēs, banka automātiski veiks valūtas konvertāciju.
Bonusi biznesam
Lielākā daļa kredītkaršu kompāniju dod iespēju saņemt dažādus bonusus, un tas attiecas ne tikai uz privātpersonām, bet arī uzņēmumiem. Atlaides var tikt piedāvātas, piemēram, pērkot kādu specifisku aprīkojumu vai aviobiļetes.
Turklāt biznesa kredītkarte, tāpat kā privātpersonām izsniegtā, vienlaikus var būt arī ceļojumu apdrošināšanas polise, kas sedz ar medicīnas pakalpojumiem saistītas izmaksas, izdevumus pases un bagāžas nozaudēšanas vai lidojumu kavējuma gadījumā. Līdz ar to vairs nav jāiegādājas ceļojumu apdrošināšana katram darbinieku braucienam atsevišķi.
Izdzīvot grūtā brīdī
Katram uzņēmumam var gadīties grūtāks brīdis, kad bizness norit lēnāk vai naudas plūsma ir nedaudz apsīkusi. Tādā gadījumā kredītkarte var būt glābiņš. Līdz brīdim, kad atkal nostāsieties uz kājām, ar to var norēķināties par neatliekami nepieciešamu aprīkojumu vai precēm vai samaksāt piegādātājiem, tādējādi neapturot savu darbību un pakalpojumu nodrošināšanu klientiem.
Pozitīvs uzņēmuma kredītreitings
Ja jūsu uzņēmumam ir kredītkarte, jūs to izmantojat atbilstoši biznesa vajadzībām un regulāri veicat maksājumus par to, tad tas ceļ jūsu uzņēmuma kredītreitingu. Tas nav mazsvarīgi, īpaši, ja pastāv iespēja, ka kādreiz nākotnē jūsu biznesa attīstībai varētu būt nepieciešams bankas atbalsts. Iespējams, reiz jūsu uzņēmums vēlēsies iegādāties automašīnu vai savas biroja telpas, un tam būs nepieciešams bankas aizdevums. Uzņēmuma pozitīva kredītvēsture padara to pievilcīgu kredītdevēju acīs. Spēja plānot un pārdomāti izmantot uzņēmuma finanses, kā arī rūpīga attieksme pret veicamajiem maksājumiem uzlabo jūsu uzņēmuma tēlu. Turklāt fakts, ka uzņēmums var atļauties un prot rīkoties gan ar savām, gan tam uzticētām papildu finansēm, liecina par biznesa izaugsmi, kas padara to pievilcīgu un interesantu arī potenciālo partneru un investoru acīs.