Šokolādes ražotājs Pure Chocolate pavasarī piedalījās SEB Izaugsmes programmā, kuras žūrija atzina to par uzņēmumu ar lielāko eksporta potenciālu. Mārketinga stratēģiju uzņēmums galvenokārt balsta uz digitālajiem medijiem, un tas ir ļāvis ieviest praksē vairākas inovatīvas idejas.
Uzņēmums ir secinājis, ka ģenerēt veiksmīgākas idejas var tad, ja ir iezīmētas skaidras robežas, kuru ietvaros tās meklējamas.
Pēc dalības programmā viens no lielākajiem uzņēmuma ieguvumiem ir visas komandas jaunais skatupunkts uz projektiem.
Noslēdzoties pirmajai SEB Izaugsmes programmai, SIA Pure Chocolate ir atzīta par uzņēmumu ar lielāko eksporta potenciālu. Šobrīd viens no uzņēmuma galvenajiem mērķiem ir plānveida izaugsme Baltijā un nostiprināšanās jaunos potenciālos tirgos. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Čakste atklāj: “Mūsu lielākais izaicinājums ir augt rentabli, pareizi un bez kļūdām .”
Arī pārtikas produkts var iet rokrokā ar digitalizāciju
Bieži ir dzirdēts viedoklis, ka Latvijas uzņēmumi, domājot par izaugsmi, pienācīgi nenovērtē inovāciju un digitalizācijas nozīmi. Lai ieviestu savā ikdienā jaunus risinājumus, nebūt nav jābūt jauno tehnoloģiju vai inovatīvo produktu uzņēmumam. Inovatīvu pieeju, kas veicina darbinieku produktivitāti, padara efektīvāku biznesa modeli vai mārketinga stratēģiju, var izmantot arī tradicionālo nozaru uzņēmumi.
Pure Chocolate ir tieši šāds piemērs. “Mūsu mārketinga stratēģija ir balstīta galvenokārt uz digitālajiem medijiem,” M. Čakste stāsta. “Piemēram, šogad esam īstenojuši inovatīvu projektu – par godu filmai Namejs izveidojām interaktīvu konfekšu kastes vāku, kur, izmantojot Overly aplikāciju, vāka bilde atdzīvojas un telefonā ir redzama aina no Nameja kāzām.
Līdzīgs ir arī konfekšu kastes Alfabēts noformējums: bērni var ne tikai mieloties ar tās saturu ̶ gardajām trifelēm, bet arī, izmantojot vizuālas, audiālas un kinestētiskas saites, apgūt angļu alfabētu, skatoties Indras Sproģes animācijas filmu "Awesome Beetle’s Colors" un klausoties Renāra Kaupera dziesmu angļu valodā".
Stratēģijas rāmis palīdz koncentrēties galvenajam
Dažkārt jaunu ideju ģenerēšana uzņēmumiem var izvērsties par visai haotisku procesu, kura gaitā izrādās, ka nevienam vairs nav skaidrs, vai ir izvēlēts pareizais virziens. M. Čakste stāsta, ka Pure Chocolate kopīgi ar dāņu speciālistiem ir izdevies izstrādāt jaunu zīmola stratēģijas konceptu. “Esam izlēmuši, ka koncentrēsimies uz to, kur esam vislabākie – būsim šokolādes trifeļu eksperti.”
Kopš uzņēmums ir iezīmējis šādu stratēģijas rāmi, arī radošās idejas vairs tik ļoti neizplūst un ir kļuvušas daudz mērķtiecīgākas. “Parasti idejas radām kolektīvi, vērojot tirgus tendences, klientus, piedaloties izstādēs, ” M. Čakste atklāj.
Viens no mērķiem – iemācīties būt ambiciozākiem
Atskatoties uz dalību SEB Izaugsmes programmā, M. Čakste teic: “Man bija svarīgi iesaistīt gan vadības, gan pārdošanas komandu, lai mudinātu visus izvirzīt augstākus mērķus, attīstītu ambiciozāku domāšanu, kāda ir raksturīga, piemēram, amerikāņiem – the sky is the limit! (vienīgā robeža ir debesis).”
Viņš atzīstas, ka, piesakoties programmai, uzņēmumam vēl nav bijis konkrēta projekta, kuru attīstīt. Tikai programmas gaitā tika izlemts piestrādāt pie kāda tikko iesākta projekta, un rezultātā ir izdevies uzlabot to un rast tam pareizo pieeju. Šobrīd šis projekts turpina veiksmīgi attīstīties. Tomēr lielākais ieguvums ir visas komandas jaunais skatupunkts uz projektiem.
“Šādās programmās noteikti jāpiedalās visai komandai – arī vadītājiem, neatstājot darbiniekus vienus pašus. Tā ir iespēja uz brīdi apstāties ikdienas skrējienā un veltīt laiku stratēģijai, darbības kritiskai analīzei un jaunu mērķu izvirzīšanai. Protams, tas stiprina un vieno komandu arī daudz ambiciozāku mērķu sasniegšanai,” M. Čakste pauž savu pārliecību.