Uzņēmums Uzdevumi.lv ir radījis interaktīvu tiešsaistes mācību sistēmu ar lielu eksporta potenciālu, kurai šobrīd pasaulē nav analoga. Tā ļauj skolēniem pildīt mājasdarbus jebkur, kur pieejams internets, uzreiz uzzināt rezultātu un mācīties no kļūdām.
Uzņēmums plāno jau pārskatāmā nākotnē izmēģināt savus spēkus Vācijā un Austrijā.
SEB bankas Izaugsmes programmas pirmā cikla dalībnieka uzņēmuma Uzdevumi.lv izveidotā digitālā mācību sistēma ir ideāli piemērota globālam eksportam, turklāt, kā izpētījuši sistēmas autori, pasaulē šobrīd vēl nav identiska piedāvājuma. “Visi pārējie piedāvā tikai kādu daļu no tā, kas ietilpst mūsu sistēmā,” atklāj Uzdevumi.lv direktors Edgars Škutāns.
Vieta un laiks vairs neierobežo
Dažos vārdos ir grūti izskaidrot visas tās iespējas, ko lietotājiem – skolotājiem, skolēniem, viņu vecākiem un faktiski ikvienam, kurš vēlās mācīties, – paver Uzdevumi.lv izveidotā tiešsaistes mācību sistēma. “Īsumā varētu teikt, ka mēs esam izveidojuši digitālus mācību līdzekļus, kas atbilst izglītības standartam un ir pieejami no jebkuras vietas pasaulē ar jebkuru internetam pieslēgtu ierīci,” E. Škutāns skaidro.
Tas nozīmē, ka skolēns var pildīt mājasdarbus vai gatavoties eksāmenam, arī atrodoties mammas darbavietā, kafejnīcā vai bibliotēkā.
Turklāt lielākais ieguvums, šādi mācoties, ir iespēja uzreiz uzzināt, vai ir pieļautas kļūdas, kur un kāpēc tās radušās, un, ja nepieciešams, pārrakstīt mājasdarbu vēlreiz, jo katram uzdevumam portālā ir nodrošināti vismaz 50 dažādi varianti.
Jāiet turp, kur ir miljoniem skolēnu
E. Škutāns stāsta, ka savulaik vēlējies iestāties Rīgas Tehniskajā universitātē un tāpēc viņam divas nedēļas no Krāslavas nācies braukāt uz Rīgu, lai apmeklētu matemātikas kursus, kuros risināti tipveida uzdevumi: “Tagad tieši to pašu var izdarīt internetā!”
Uzņēmuma tuvākajos nākotnes plānos ietilpst sistēmas ieviešana visās Rīgas skolās. Tāpat pastāvīgi jāstrādā pie satura pilnveidošanas, lai ikvienas klases skolēns ikvienā priekšmetā varētu atrast sev vajadzīgo. “Saturu veido skolotāji, tāpēc galvenais, kas mums vajadzīgs, ir laiks,” E. Škutāns uzsver.
Vēl viens nākotnes mērķis ir panākt, lai arī centralizētie eksāmeni būtu pieejami digitāli, tādējādi samazinot gan papīru kalnus, gan cilvēcisko kļūdu iespējas.
Galveno izaugsmes potenciālu Uzdevumi.lv saredz tajās valstīs, kur skolēnu skaits ir mērāms miljonos. “Tāpēc šobrīd domājam par Vācijas un Austrijas tirgiem, kas ir mums tuvi gan ģeogrāfiski, gan emocionāli,” uzņēmuma vadītājs atklāj. Tas nav ātrs process, jo ietver informācijas apriti un saskaņošanu ar dažādām izglītības iestādēm un valsts organizācijām.
Salikt zināšanas kā puzli
“Kad pieteicāmies SEB Izaugsmes programmai, mums nebija ļoti skaidras idejas, ko tās laikā vēlamies paveikt,” E. Škutāns atzīst un piemetina, ka tikai otrajā vai trešajā lekcijā radusies skaidrība par to, kas vispār notiek. “Tagad rezumējot, varu teikt, ka programma mums deva lielisku izpratni par savu pašreizējo atrašanās vietu un ceļu uz labākiem rezultātiem.”
Mentora Žaņa Maura teiktais, ka tagad minūtes laikā var izdarīt to, kas agrāk prasīja dienu, licis aizdomāties, ka arī izglītības sektorā daudz kur varētu uzņemt lielākus apgriezienus.
Pēc dalības programmā uzņēmums jau ir paguvis ieviest dažas izmaiņas, piemēram, klientu aptaujās tagad jautājumi tiek uzdoti gudrāk, lai iegūtu vairāk informācijas.
Tiem, kuri apsver dalību programmā, E. Škutāns iesaka: “Parūpējieties, lai vismaz viens cilvēks no vadības komandas apmeklētu pilnīgi visas lekcijas, jo kopaina kā salikta puzle izveidojas tikai tad, kad visai tās elementi ir iegūluši savās vietās.”