Mazumtirdzniecības nozare ir viena no retajām, kas vīrusam stājusies pretī ar spēcīgas izaugsmes rādītājiem. Vai jaunie ierobežojumi šo tendenci apslāpēs? Un vai patiešām visu ceļojumiem un izklaidei krāto naudu atstāsim lielveikalos?
Oktobrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 6,4%.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 7,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, palielinājās par 2,2%. Autodegvielas apjomi pieauga par 16,4%.
Vai izaugsme apslāps?
Šobrīd mazumtirdzniecība ir viena no retajām nozarēm, kur par spīti pandēmijai izaugsme sit augstu vilni. Nozare lielāko izbīli piedzīvoja vien aprīlī, kad apjomi gada izteiksmē saruka par 8,9%. Taču turpmākajos mēnešos izaugsme ātri atguvās.
Turpmāk mazumtirdzniecības izaugsmi slāpēs ierobežojumi, lai mazinātu vīrusa izplatību. To uzrāda arī mobilitātes kritums izklaides un atpūtas vietās.
Tomēr, visticamāk, ka tas neliks nozarei nonākt lejupslīdē, jo ierobežojumi mazumtirdzniecību pilnībā neaizvērs un tirdzniecības kanāli paliks pieejami.
Protams, izšķirīgs moments tomēr būs vīrusa izplatība, jo risks, ka tiek pieņemti drastiski pasākumi, arī ir liels.
Iztērēsim ceļojumam paredzēto naudu
Lai arī nenoteiktības ietekmē līdzekļi krāsies banku depozītos, daļa ceļojumos, atpūtā un izklaidēs, kā arī ēdināšanā neiztērētie līdzekļi nonāks mazumtirdzniecībā.
Tuvojoties gada izskaņai un svētkiem, ar papildu joni aktivizēsies interneta tirdzniecība. Tās ietekme uz kopējiem apjomiem joprojām ir relatīvi neliela un, piemēram, savā attīstībā no Apvienotā Karalistes atpaliek par aptuveni 8 gadiem.
Tādēļ izaugsme šajā kanālā būs ļoti strauja un reizē neizbēgama, kas liek attiecīgi uzņēmējiem novērtēt un maksimizēt iespējas.