Switch to mobile version. Augšup

Personīgās finanses - 10.11.2020
maksājums uz tālruņa numuru

Maksājuma veikšanai vairs nav vajadzīgs konta numurs

Maksājuma veikšanai vairs nav vajadzīgs konta numurs

Jau kādu laiku SEB bankas klienti mobilajā lietotnē var pārskaitīt naudu uz tālruņa numuru ne tikai citiem SEB bankas klientiem, bet arī citu banku klientiem. Maksājuma veikšanai vajadzīgs vien saņēmēja tālruņa numurs no jūsu kontaktu saraksta.

Galvenais nosacījums pakalpojuma izmantošanai: maksājuma saņēmējam savs telefona numurs jāreģistrē Latvijas Bankas Zibsaišu reģistrā, kā arī viņa bankai jābūt šā pakalpojuma sniedzējai.

Vispirms — Zibsaišu reģistrs

Lai citas bankas klients varētu jums pārskaitīt naudu, izmantojot jūsu telefona numuru, jums tas jāreģistrē Latvijas Bankas Zibsaišu reģistrā. Zibsaite apzīmē norēķinu konta piesaisti noteiktam telefona numuram, un jūsu dati — vārds, uzvārds, telefona un konta numurs — turpmāk droši glabāsies Latvijas Bankā. Šis reģistrs savukārt paver iespēju dažādu banku klientiem veikt savstarpējos maksājumus ar nosacījumu, ka naudas saņēmēja banka ir pievienojusies šā pakalpojuma sniedzējiem.

.Latvijas Bankas dati liecina, ka šobrīd savus kontu un tālruņa numurus Zibsaišu reģistrā savienojuši jau ap 260 tūkstošiem cilvēku Latvijā un Igaunijā, 70% no tiem — Latvijas iedzīvotāji. Savukārt Lietuvā pakalpojumu izmanto ap 150 tūkstoši cilvēku.

Kā pieslēgt funkcionalitāti

Jaunajam pakalpojumam jūs varat pieteikties mobilās lietotnes sadaļā Uzstādījumi — Maksājumi uz tālruņa numuru.
Detalizēta uzstādīšanas pamācība pieejama mobilās lietotnes sadaļā mūsu mājaslapā: seb.lv/app

Gan maksājuma saņēmējus SEB bankas ietvaros, gan no citām bankām varat identificēt SEB mobilās lietotnes sadaļā Veikt maksājumu — Kontakti, kur pie attiecīgajiem kontaktiem redzat atzīmi “Var saņemt maksājumu”. Maksājumu pieprasījumus gan joprojām iespējams nosūtīt tikai SEB bankas klientiem.

Jūsu Mastercard karte Jūsu tālrunī

Maksājumi ar viedtālruni – ātri un vienkārši veikt pirkumus, nopīkstinot telefonu pie maksājumu termināļa.

 

Pagaidām pakalpojums ir pieejams tikai privātpersonām, tāpēc reģistrēt sava uzņēmuma kontu maksājumiem uz tālruņa numuru šobrīd nav iespējams, taču, visticamāk, to varēs izdarīt jau tuvā nākotnē.

Viens numurs, viens konts

Jāņem vērā, ka vienu telefona numuru jūs varat saistīt tikai ar vienu norēķinu kontu. Tātad, ja jums ir konti vairākās bankās, jāizvēlas, kuru no tiem piesaistīt savam telefona numuram.

Lai varētu veikt maksājumus uz tālruņa numuriem, kā arī savas bankas ietvaros veikt maksājumu pieprasījumus, viss, kas jums jāizdara — jāpiesakās šim pakalpojumam caur SEB mobilo lietotni, jo šis pakalpojums nebūs pieejams automātiski.

Maksājums uz citas bankas klienta tālruņa numuru tiek izpildīts tieši tikpat ātri kā parasts maksājums uz šā klienta konta numuru. Šim maksājumam netiek piemērota papildu komisija, taču ņemiet vērā, ka, ja neizmantojat kādu no SEB bankas klienta komplektiem, par pārskaitījumu uz kontu citā bankā tiek piemērota komisijas maksa.

Izmantojot kādu no klienta komplektiem, jūs varat veikt pārskaitījumus bez komisijas maksas, atvērt neierobežotu skaitu bezmaksas kontu, kā arī izmantot citas priekšrocības.

Uzziniet vairāk: seb.lv/komplekts

Jo vairāk banku pievienosies Zibsaišu reģistram, jo pieaugs personu loks jūsu kontaktu sarakstā, kuriem mobilajā lietotnē varēsiet ērti pārskaitīt naudu.

Ja ir mainījies numurs vai telefons ir nozagts

Ja ir mainījies telefona numurs, ar kuru esat reģistrējies pakalpojumam, jums jādodas uz mobilās lietotnes sadaļu Uzstādījumi — Maksājumi uz tālruņa numuru un tas jānomaina. Tieši tāpat ir iespējams nomainīt arī jūsu telefona numuram piesaistītā konta numuru.

Savukārt, ja telefonu ir gadījies nozaudēt vai tas nozagts, nekavējoties informējiet par to banku. Bankas darbinieks drošības nolūkos izdzēsīs jūsu sesiju mobilajā lietotnē – nākamreiz, atverot lietotni, būs nepieciešams autentificēties atkārtoti.

Linda Ezerkalna

Vai Tu uzveiktu kibernoziedznieku?

Izspēlē kiberkvestu un pārliecinies, ka proti pasargāt savas finanses


  • Drošība - 27.01.2020

    Kā pārcelt Smart-ID uz jaunu telefonu

    Kā pārcelt Smart-ID uz jaunu telefonu

    Smart-ID aplikācija, kas ļauj piekļūt internetbankai un apstiprināt maksājumus, ir piesaistīta konkrētajai viedierīcei (telefonam), nevis lietotājam vai SIM kartei. Ja tiek iegādāts jauns telefons, tajā jāizveido jauns Smart-ID konts.

    Lasīt vairāk

  • Personīgās finanses - 27.03.2020

    Video: Kā ērti un efektīvi pārvaldīt finanses no mājām

    Video: Kā ērti un efektīvi pārvaldīt finanses no mājām

    SEB banka nodrošina saviem klientiem aizvien vairāk attālināto pakalpojumu.  Par to, kā ērti un efektīvi pārvaldīt savas finanses, neizejot no mājas, stāsta SEB bankas Digitālās attīstības vadītājs Iļja Nogičevs.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk


 

Personīgā konsultācija var palīdzēt Jums

Personīgā konsultācija var palīdzēt Jums

  • Saprast – kā sasniegt nākotnes mērķus
  • Izvēlēties – uzkrāt vai aizņemties
 

Kontakti

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Karšu un internetbankas bloķēšana

    24/7

    Citi jautājumi

    Privātpersonām

    Darbdienās 08.00 - 20.00

    Uzņēmumiem

    Darbdienās 08.30 - 18.00

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.