Personīgās finanses -
10.11.2020
maksājums uz tālruņa numuru
Jau kādu laiku SEB bankas klienti mobilajā lietotnē var pārskaitīt naudu uz tālruņa numuru ne tikai citiem SEB bankas klientiem, bet arī citu banku klientiem. Maksājuma veikšanai vajadzīgs vien saņēmēja tālruņa numurs no jūsu kontaktu saraksta.
Galvenais nosacījums pakalpojuma izmantošanai: maksājuma saņēmējam savs telefona numurs jāreģistrē Latvijas Bankas Zibsaišu reģistrā, kā arī viņa bankai jābūt šā pakalpojuma sniedzējai.
Lai citas bankas klients varētu jums pārskaitīt naudu, izmantojot jūsu telefona numuru, jums tas jāreģistrē Latvijas Bankas Zibsaišu reģistrā. Zibsaite apzīmē norēķinu konta piesaisti noteiktam telefona numuram, un jūsu dati — vārds, uzvārds, telefona un konta numurs — turpmāk droši glabāsies Latvijas Bankā. Šis reģistrs savukārt paver iespēju dažādu banku klientiem veikt savstarpējos maksājumus ar nosacījumu, ka naudas saņēmēja banka ir pievienojusies šā pakalpojuma sniedzējiem.
.Latvijas Bankas dati liecina, ka šobrīd savus kontu un tālruņa numurus Zibsaišu reģistrā savienojuši jau ap 260 tūkstošiem cilvēku Latvijā un Igaunijā, 70% no tiem — Latvijas iedzīvotāji. Savukārt Lietuvā pakalpojumu izmanto ap 150 tūkstoši cilvēku.
Jaunajam pakalpojumam jūs varat pieteikties mobilās lietotnes sadaļā Uzstādījumi — Maksājumi uz tālruņa numuru.
Detalizēta uzstādīšanas pamācība pieejama mobilās lietotnes sadaļā mūsu mājaslapā: seb.lv/app
Gan maksājuma saņēmējus SEB bankas ietvaros, gan no citām bankām varat identificēt SEB mobilās lietotnes sadaļā Veikt maksājumu — Kontakti, kur pie attiecīgajiem kontaktiem redzat atzīmi “Var saņemt maksājumu”. Maksājumu pieprasījumus gan joprojām iespējams nosūtīt tikai SEB bankas klientiem.
Maksājumi ar viedtālruni – ātri un vienkārši veikt pirkumus, nopīkstinot telefonu pie maksājumu termināļa.
Pagaidām pakalpojums ir pieejams tikai privātpersonām, tāpēc reģistrēt sava uzņēmuma kontu maksājumiem uz tālruņa numuru šobrīd nav iespējams, taču, visticamāk, to varēs izdarīt jau tuvā nākotnē.
Jāņem vērā, ka vienu telefona numuru jūs varat saistīt tikai ar vienu norēķinu kontu. Tātad, ja jums ir konti vairākās bankās, jāizvēlas, kuru no tiem piesaistīt savam telefona numuram.
Lai varētu veikt maksājumus uz tālruņa numuriem, kā arī savas bankas ietvaros veikt maksājumu pieprasījumus, viss, kas jums jāizdara — jāpiesakās šim pakalpojumam caur SEB mobilo lietotni, jo šis pakalpojums nebūs pieejams automātiski.
Maksājums uz citas bankas klienta tālruņa numuru tiek izpildīts tieši tikpat ātri kā parasts maksājums uz šā klienta konta numuru. Šim maksājumam netiek piemērota papildu komisija, taču ņemiet vērā, ka, ja neizmantojat kādu no SEB bankas klienta komplektiem, par pārskaitījumu uz kontu citā bankā tiek piemērota komisijas maksa.
Uzziniet vairāk: seb.lv/komplekts
Jo vairāk banku pievienosies Zibsaišu reģistram, jo pieaugs personu loks jūsu kontaktu sarakstā, kuriem mobilajā lietotnē varēsiet ērti pārskaitīt naudu.
Ja ir mainījies telefona numurs, ar kuru esat reģistrējies pakalpojumam, jums jādodas uz mobilās lietotnes sadaļu Uzstādījumi — Maksājumi uz tālruņa numuru un tas jānomaina. Tieši tāpat ir iespējams nomainīt arī jūsu telefona numuram piesaistītā konta numuru.
Savukārt, ja telefonu ir gadījies nozaudēt vai tas nozagts, nekavējoties informējiet par to banku. Bankas darbinieks drošības nolūkos izdzēsīs jūsu sesiju mobilajā lietotnē – nākamreiz, atverot lietotni, būs nepieciešams autentificēties atkārtoti.
Linda Ezerkalna
Ātri un vienkārši veikt pirkumus, nopīkstinot telefonu pie maksājumu termināļa.
Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.
Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.
Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.