Turpmāk, rakstot čata logā SEB bankas profilā Facebook, ātru atbildi jums sniegs virtuālais konsultants jeb čatbots. Robots palīdzēs atrast atbildi uz jautājumu vai sniegs papildu instrukcijas. Ja nepieciešams, sarunu var turpināt arī ar bankas darbinieku vai sazināties ar klientu centru pa tālruni.
Darbojas visu diennakti un atbild nekavējoties
Čatbots ir ātrs un efektīvs palīgs, kurš sazinoties SEB bankas mājaslapā kopš 2019. gada novembra, ir pierādījis savu spēju palīdzēt klientiem nepilna gada laikā. Virtuālais konsultants pastāvīgi uzzina kaut ko jaunu par bankas produktiem un pakalpojumiem un savu prasmju uzlabošanai izmanto jautājumus, sarunu saturu, kā arī atsauksmes.
Viņš jau ir paspējis veikt 15 000 sarunas, klientiem nosūtot vairāk nekā 34 000 ziņojumu. Čatbots var atbildēt uz jautājumiem, kas saistīti ar bankas kartēm, kredītiem, internetbanku un autorizācijas ierīcēm (Smart-ID), maksājumiem, apdrošināšanu un citiem bankas produktiem vai pakalpojumiem.
Zīmīgi, ka cilvēki uzdod čatbotam jautājumus ne tikai par finanšu pakalpojumiem. Daži, piemēram, lūdz padomu par auto modeļa izvēli, jautā, cik maksā kāds konkrēts pārtikas produkts, vai pat uzaicina čatbotu uz randiņu.
Tomēr, ja cilvēks, kurš uzdeva jautājumu, nesaņem pilnīgu atbildi vai nav ar to apmierināts, tajā pašā tērzēšanas logā var turpināt saziņu ar bankas darbinieku. Tomēr pēdējais variants gadās reti – 97% sarunu apstrādā pats robots.
Svarīga virtuālā konsultanta priekšrocība ir tā, ka katru reizi, kad viņš sazinās ar klientiem, viņš iemācās kaut ko jaunu un pēc kāda laika var atbildēt uz arvien sarežģītākiem jautājumiem.
Virtuālo konsultantu sagatavo īpaši čatbota treneri. Turklāt robotu var uzlabot, analizējot uzdotos jautājumus, kā arī klientu reakciju uz tiem.
Papildu jau pieminētajām automātiskajām atbildēm uz jautājumiem tērzēšanas robota priekšrocība ir tā, ka tas var piedalīties vairākās (vai pat daudzās) sarunās vienlaikus, tāpēc jums nav jāgaida rindā, lai saņemtu atbildi. Lai sazinātos ar virtuālo konsultantu, tērzēšanas logā nav jāievada personas dati (lietotājvārdi, paroles), un, lai iegūtu atbildi, pietiek ar jautājumu uzdot pēc iespējas īsi un konkrēti, pat pieminot tikai atslēgvārdu (piemēram, “bankas karte”).