Switch to mobile version. Augšup

Bizness - 17.04.2020
pirkumi internetā | e-komercija

Kā izveidot interneta veikalu

Kā izveidot interneta veikalu

Tirdzniecība interneta veikalos ik gadu uzņem apgriezienus visā pasaulē, un Latvija nav izņēmums – mūsu valsts iedzīvotāji arvien biežāk iepērkas tiešsaistē. Covid-19 izplatības laikā šī tendence ir kļuvusi īpaši izteikta, jo iegādāties preces internetā ir ne tikai vienkāršāk, bet arī drošāk.

Pārdevējiem ir iestājušies interesanti laiki: lai nogrieztu savu gabalu no visas e-komercijas peļņas “kūkas”, jāveido veiksmīgi funkcionējoši interneta veikali.

Lai arī pirkumi internetā un tiešsaistē iegādāto preču piegāde pa pastu daudziem Latvijas iedzīvotājiem jau sen kļuvusi par ikdienu, šī nozare turpina strauji attīstīties. Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka salīdzinājumā ar 2018. gadu 2019. gadā mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos ir pieaugusi par 17%, sasniedzot 250 miljonu eiro apjomu.

Vēl spilgtāk šo tendenci raksturo ar tirdzniecību internetā cieši saistīto uzņēmumu darbības rādītāji. Tā  uzņēmums Omniva pērn ir piegādājis 2,78 miljonus pakomātu sūtījumu, kas ir par 54% vairāk nekā pirms gada. Turklāt uzņēmuma pārstāvji norāda, ka pieaugums bijis vērojams visos segmentos – gan sūtījumos starp privātpersonām, gan piegādē no Latvijas un ārvalstu internetveikaliem, gan arī sūtījumos no Ķīnas e-komercijas platformām Wish un AliExpress. Strauji attīstās arī Omniva konkurenta  DPD tīkls, 2019. gada oktobrī pārsniedzot 170 “Pickup” punktu atzīmi.

Interneta veikala izveides posmi

Vispirms izvēlieties mērķi

Pirms veidojat interneta veikalu vai ķeraties pie jau esošā pārveides, jāizvēlas konkrēts mērķis, jānosaka mērķa tirgi, jāizpēta konkurenti un jānoskaidro patērētāju paradumi. Tikai tad jūs sapratīsit, kam pievērst vairāk uzmanības un kas jādara labāk nekā līdz šim.

Nav jāizgudro velosipēds, bieži vien pietiek ar pozitīvām atšķirīgām pazīmēm. Padomājiet, kā jūs varētu panākt, lai klients gūtu patīkamu un atmiņā paliekošu pieredzi, jo viņš taču neapmeklē reālu veikalu, kur ir iespēja  pašam aptaustīt noskatīto preci.

Padariet iepazīstināšanu ar veikala piedāvājumu interaktīvu: prezentējiet savas preces, izmantojot foto un video, atbildiet uz potenciālo pircēju jautājumiem interneta veikala reālā laika tērzētavā. Šobrīd arvien pieejamāki un arī “gudrāki” kļūst dažādi čatboti jeb virtuālie konsultanti, kas var atbildēt uz vienkāršākajiem un populārākajiem klientu jautājumiem pat bez veikala darbinieka iesaistes. Reklāmai un sabiedriskā viedokļa izveidei  ieteicams piesaistīt arī populārus blogerus, jutūberus un citus influencerus.

eAkadēmija

Vairāk par interneta veikala izveidi un mārketinga paņēmieniem tā popularizēšanai var uzzināt bezmaksas biznesa zināšanu platformā eAkadēmija.

Kādu platformu izvēlēties

Pirms patstāvīgi izstrādājat interneta veikala tehnisko risinājumu, apdomājiet vairākas svarīgas detaļas. Jūsu izvēlētajai platformai jābūt integrējamai ar maksājumu un piegādes risinājumiem, kā arī saistītai ar fizisko veikalu. Svarīgi ir paredzēt klientu lojalitātes sistēmu, kā arī programmu, kas automātiski veido klientu bāzi, jo citādi jums nāksies ievadīt datus manuāli.
Apsveriet, kādām funkcijām jābūt jūsu interneta veikalā. Izvēloties tam platformu, noteikti sazinieties ar banku, lai noskaidrotu informāciju par maksājumu risinājumiem, kas ir integrējami ar konkrēto sistēmu.

Platformas

Pie populārākajām interneta veikalu platformām pieder: WooCommerce, PrestaShop un Magento.

Globālas maksājumu iespējas ir starptautisku panākumu ķīla

Pārdomājiet savu biznesa modeli un izlemiet, vai vēlaties koncentrēties uz vietējiem patērētājiem, iziet Eiropas Savienības tirgū vai pat starptautiskajā arēnā. Pozicionējot savus klientus, jūs labāk sapratīsit, kādi maksājumu risinājumi jums nepieciešami.

Pieņemot internetā karšu maksājumus, jūs sniedzat ērtu iespēju iepirkties visiem maksājuma karšu īpašniekiem visā pasaulē. Piemēram, Eiropas Savienībā pirkumus internetā ļoti bieži apmaksā ar Visa vai Mastercard kredītkartēm. Tomēr kredītkarte jau sen vairs nav vienīgā iespēja norēķināties ar karti internetā: lai apmaksātu tiešsaistē veiktos pirkumus, pietiek pat ar parasto Mastercard norēķinu karti. Ar norēķinu kartēm veikto interneta maksājumu apjoms pēdējos gados ir ievērojami pieaudzis.

Maksājumus internetā var veikt, arī izmantojot regulāros maksājumus, tas ir, e-rēķinu automātisko apmaksu. Šajā gadījumā klientam nav ik mēnesi manuāli jāapmaksā rēķini un pārdevējam nav pastāvīgi tie jānosūta. Šādi jūs izvairīsieties no parādiem, kas varētu rasties aizmāršības vai tehnisku iemeslu dēļ. Šo maksājumu veidu veiksmīgi izmanto, piemēram, Netflix un Spotify.

E-komercijas maksājumi

Kā jaunāko interneta norēķinu risinājumu Baltijas tirgū, kas ļauj uzņēmējiem būt tikai viena klikšķa attālumā līdz pircējam, var minēt E-komercijas maksājumu pakalpojumu. Tas  vienā risinājumā apvieno trīs dažādus populārākos interneta norēķinu veidus – gan karšu maksājumus un internetbankas maksājumus, gan arī maksājumus elektronisko norēķinu sistēmā PayPal.

Interneta veikals bez loģistikas pakalpojumiem ir nepilnīgs

Paraugoties uz datiem par pakomātu pakalpojumu uzņēmumu apgrozījumu, var droši apgalvot, kavalsts iedzīvotāji dod priekšroku to izmantošanai. Tā kā Latvijā loģistikas risinājumi, sākot ar pasta robotu un beidzot ar kurjeru dienestiem, patiešām ir lieliski attīstīti, interneta veikala īpašniekam jānoslēdz līgums ar loģistikas uzņēmumu. Tas ļaus piedāvāt klientiem ātru un ērtu piegādi. Turklāt, balstoties uz interneta veikalu pieredzi, var secināt, ka cilvēkiem ļoti patīk saņemt piegādes pakalpojumus par brīvu.

Bezmaksas piegāde
Tas nozīmē, ka bezmaksas piegāde ir milzīgs pluss, kas var kļūt par vienu no jūsu konkurētspējas priekšrocībām. Ir vērts izvērtēt, pie kādiem nosacījumiem šāds bezmaksas bonuss būtu finansiāli izdevīgs Jūsu biznesam, un to pārvērst par lielisku mārketinga un pārdošanas rīku.

Pircējs vērtē vienkāršību

Interneta veikalam jābūt vienkāršam un personalizētam: ja prece un pakalpojums klientam tiešām patīk, viņš neuzskatīs jūsu ziņojumus par reklāmas mēstulēm. Patlaban tirdzniecībā toni uzdod vienkārši, ātri un ērti risinājumi. Precēm un pakalpojumiem jābūt drošiem, kvalitatīviem un aktuāliem.

Tā kā viens attēls spēj pastāstīt vairāk nekā tūkstoš vārdu, netaupiet uz kvalitatīvu fotogrāfiju rēķina! Ja jūsu interneta veikala dizains, preces un apkalpošana izceļ to pārējo vidū, klientu bāze jums ir garantēta.

Interneta veikals nekad nav pilnībā gatavs

Papildus e-tirdzniecības semināriem, vismaz reizi gadā vēlams piedalīties e-komercijas tēmai veltītā vietējā vai starptautiskā konferencē, kurā iespējams iegūt jaunākās vēsmas un attīstības tendences interneta tirdzniecības jautājumos. Neviens interneta veikals nedarbosies labi, ja ar to uzturēs un attīstīs nekompetenti vai nemotivēti cilvēki.

Attīstiet savu e-biznesu

ar e-komercijas maksājumiem

  • Drošība - 11.01.2019

    Kā iepirkties AliExpress droši?

    Kā iepirkties AliExpress droši?

    Pircēji Latvijā un visā pasaulē novērtē Ķīnas internetveikala AliExpress.com plašo piedāvājumu,  un zemās cenas, aktīvi iepērkas tur ikdienā un īpaši – pirmssvētku laikā. Tomēr, lai iepirkšanās nenestu pircējam zaudējumus un viņš negūtu sliktu pieredzi, jāņem vērā vairākas nianses.

    Lasīt vairāk

  • Bankas kartes - 27.12.2019

    Kā Brexit izmainīs iepirkšanos internetveikalos

    Kā Brexit izmainīs iepirkšanos internetveikalos

    Lielbritānijas internetveikali līdz šim ir ļoti populāri Latvijas iedzīvotāju vidū, taču gaidāmais Brexit šos e-veikalus atstās ārpus Eiropas Savienības vienotā tirgus, kas pircējiem nozīmēs jaunus spēles noteikumus, kā arī mudinās izmantot preču cenu salīdzināšanas portālus un alternatīvas piegādes iespējas.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Karšu un internetbankas bloķēšana

    24/7

    Citi jautājumi

    Privātpersonām

    Darbdienās 08.00 - 21.00
    Brīvdienās 10.00 - 18.00

    Uzņēmumiem

    Darbdienās 08.30 - 18.00

S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.