Decembrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,4%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,7%, bet nepārtikas, neieskaitot degvielu, palielinājās par 7,2%, autodegvielas par 2,0%.
Decembra mazumtirdzniecības pieaugums ir izrādījies mazliet spēcīgāks nekā gaidīts, lai arī pakāpeniskas atgūšanās pazīmes tika novērotas jau iepriekšējos mēnešos.
Pieaugums galvenokārt balstījies uz pārliecinošo pieaugumu nepārtikas preču segmentā, kur īpaši izceļams ir kāpums informācijas un komunikācijas iekārtu (+16,4%), mājsaimniecības elektroierīču (+12%) un kosmētikas piederumu (+8,2%) iegādē. Šķiet, tas spilgti atspoguļo aizvadīto svētku tēriņu galvenās prioritātes un izvēles.
Citos nepārtikas segmentos pieaugums ir bijis mazāk pārliecinošs. No tā var pieņemt, ka gada sākumā, mazinoties svētku stimuliem, kopējā mazumtirdzniecības izaugsme atkal būs zemāka.
Kritums pārtikas mazumtirdzniecībā uzrāda, ka tas ir segments, kur iedzīvotāji izvēlējās ietaupīt, vai arī nepalielināt tēriņus, tas ir, augstāku cenu dēļ bija spējīgi iegādāties mazāk.
SEB bankas un Norstat veiktajā aptaujā kā vislielāko ietekmi uz to finansiālo situāciju 62% respondentu norāda pārtikas cenu kāpumu. Tādēļ tuvākajā laikā mazumtirdzniecības atgūšanos noteiks nepārtikas tirdzniecības atgūšanās straujums.
Gada sākumā mazumtirdzniecība varētu turpināt uzrādīt vāju izaugsmi, taču tālāka pirktspējas atjaunošanās pakāpeniski turpinās nostiprināt patēriņa, tai skaitā mazumtirdzniecības izaugsmi. Svarīga būs kopējā patērētāju pārliecība, kas kopš 2023. gada janvāra mainīgiem panākumiem ir pakāpeniski virzījusies uz augšu.