SEB banka: Aizvien vairāk klientu izmanto attālinātos finanšu pakalpojumus, samazinās filiāļu apmeklējums
Neskatoties uz to, ka 2014. gads bija eiro ieviešanas gads, kad pirmajos mēnešos klientu plūsma banku filiālēs bija lielāka nekā ierasts, kopumā pērn SEB bankas filiālēs apkalpoto klientu skaits samazinājies par 27% salīdzinājumā ar 2013. gadu. Pērn SEB bankas filiālēs apkalpoti 1,44 miljoni klientu, bet gadu iepriekš apkalpoto klientu skaits sasniedza 1,98 miljonus.
Īss ieskats klientu paradumu izmaiņās aplūkojams info grafikā.
Tajā pašā laikā ir palielinājusies klientu aktivitāte, izmantojot attālinātos finanšu pakalpojumus: darījumu skaits internetbankā pērn pārsniedzis 18 miljonus, un tas ir par 23% vairāk nekā 2013. gadā. Tāpat pērn par 16% pieaudzis elektroniskajos kanālos saņemto klientu e-pastu un jautājumu skaits, un par 8% audzis SEB Klientu centrā saņemto tālruņa zvanu skaits.
SEB bankas valdes locekle Ieva Tetere: "Skaidri redzams, ka klientu paradumi strauji mainās. Aizvien mazāk cilvēkiem ir nepieciešams, lai tuvumā atrastos bankas filiāle, jo klienti vēlas sev nepieciešamos finanšu pakalpojumus saņemt ātri un ērti, sev izdevīgā laikā un vietā. Tādēļ klienti izvēlas lietot internetbanku un bankomātus, vai arī sazinās ar banku pa tālruni. Mūsu dati liecina, ka jau šobrīd 99% norēķinu notiek internetbankā un citos elektroniskajos kanālos, un tikai 1% norēķinu tiek veikti filiālēs.
Tādēļ papildus ieguldām attālināto finanšu pakalpojumu kanālu attīstībā, paplašinot to iespējas un pieejamību. Vienlaicīgi, notiek izmaiņas filiāļu tīklā, samērojot tā atbilstību esošajiem biznesa apjomiem un liekot aizvien lielāku uzsvaru uz klientu konsultēšanu. Filiālēs aizvien vairāk laika veltīsim, lai iedziļinātos klientu vajadzībās un sniegtu tiem pievienoto vērtību, un mazāk laika veltīsim tehniskām lietām, ko klienti labprātāk dara paši, izmantojot bankomātus un internetbanku."
Apkopotie dati liecina, ka klientu plūsma 2014. gadā samazinājusies visās SEB bankas filiālēs, izņemot filiāli tirdzniecības parkā "Alfa", kur apkalpoto klientu skaits pieaudzis nebūtiski – par 0,3%.
Salīdzinājumā ar 2013. gadu, pērn visstraujākais filiālēs apkalpoto klientu skaita samazinājums bijis vērojams Latgalē – par 37%. Vidzemes reģionā 2014. gadā apkalpoto klientu skaits sarucis par 28%, Rīgā un tās apkārtnē izvietotajās filiālēs – par 27%, savukārt Kurzemes un Zemgales reģionu filiālēs pērn apkalpoti par 22% mazāk klientu kā 2013. gadā.
Papildu informācijai: Kristīne Martinsone, SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja – 67779719, kristine.martinsone@seb.lv |
SEB grupa ir vadošā finanšu pakalpojumu sniedzēja Ziemeļeiropā. Kā banka ciešām un ilgtermiņa attiecībām, SEB Zviedrijā un Baltijā piedāvā finanšu konsultācijas un plašu finanšu pakalpojumu klāstu. Dānijā, Somijā, Norvēģijā un Vācijā SEB darbības galvenā prioritāte ir korporatīvo un investīciju bankas pakalpojumu sniegšana uzņēmumiem un institucionālajiem klientiem. SEB grupas darbību starptautiskā līmenī apliecina klātesamība 20 pasaules valstīs. Uz 2014. gada 30. septembri SEB grupas kopējie aktīvi veido 2 840 miljardus Zviedrijas kronu, kopējie aktīvi pārvaldīšanā – 1 632 miljardi Zviedrijas kronu. SEB grupā strādā 16 000 darbinieku. Vairāk par SEB grupu:www.sebgroup.com |