Telekomunikāciju, komunālos un kredītmaksājumu rēķinus visbiežāk uztic automātiskajai apmaksai
Latvijas iedzīvotāji automātiskajai rēķinu apmaksai visbiežāk uztic savus rēķinus par telekomunikācijām (tā rīkojas 39% no aptaujas dalībniekiem), komunālajiem pakalpojumiem (28%), kā arī regulārajiem kredītmaksājumiem (35%). Savukārt 36% aptaujāto nevēlas, lai rēķini tiek apmaksāti automātiski, un tā vietā ik mēnesi tos apmaksā paši, noskaidrots SEB bankas veiktajā Snapshot aptaujā.
To apliecina arī SEB bankas statistika – šī gada janvārī automātiski apmaksāti vairāk nekā 62 000 e rēķinu – lielākoties telekomunikāciju uzņēmumu Lattelecom, TELE2, LMT un BITE rēķini, kā arī uzņēmuma Latvenergo sagatavotie rēķini.
Janvārī banka saņēmusi gandrīz 3000 klientu pieprasījumus pieslēgt jaunus e-rēķinu automātiskās apmaksas pakalpojumus – galvenokārt Latvenergo, Lattelecom un TELE2 rēķiniem.
Automātisko rēķinu apmaksu vislabprātāk izvēlas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Gandrīz divas trešdaļas (58%) iedzīvotāju šajā vecuma grupā automātiski apmaksā savus telekomunikāciju rēķinus, gandrīz puse (48%) izvēlējušies automātisko maksājumu savām kredītsaistībām un 38% šādi apmaksā arī savus rēķinus par komunālajiem pakalpojumiem. Tikai 14% aptaujāto šajā vecuma grupā rēķinus vēlas apmaksāt manuāli.
Kā svarīgākos ieguvumus, izvēloties automātisko rēķinu apmaksu, aptaujas dalībnieki minējuši laika ietaupījumu, pārliecību, ka rēķini tiks apmaksāti savlaicīgi, kā arī iespēju izvairīties no kļūdām, kas var rasties pašam ievadot maksājumu datus.
No 2015. gada 1. janvāra iedzīvotāju ierasto automātisko maksājumu vietā izveidots jauns pakalpojums E–rēķinu automātiskā apmaksa, kas klientiem vienkāršā un ērtā veidā ļauj uzticēt rēķinu maksāšanu bankai. Klientiem, kuri līdz šim izmantojuši automātisko rēķinu apmaksu, arī jaunais pakalpojums – E-rēķinu automātiskā apmaksa – sniedz analogas iespējas: tāpat kā līdz šim saņemtie rēķini tiks apmaksāti savlaicīgi un precīzi.
E-rēķinu automātiskā apmaksa ir ērtākais veids kā apmaksāt rēķinus ar mainīgu ikmēneša summu, turklāt SEB bankas klientiem ir iespēja savā internetbankas kontā sekot līdzi saņemtajiem e-rēķiniem un to apmaksai. Plašāka informācija un uzņēmumu saraksts, kas saviem klientiem piedāvā E-rēķinu automātisko apmaksu, pieejama SEB bankas mājas lapā.
Snapshot aptauja veikta 2014. gada decembrī internet vidē un tajā piedalījušies aptuveni 700 respondenti.
Papildu informācijai:
Kristīne Martinsone, SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja – 67779719, kristine.martinsone@seb.lv |