Izšķirties par labu elektromobiļa iegādei cilvēkus nereti kavē mīti, kuri jau sākotnēji bijuši aplami, bet līdz ar tehnoloģiju attīstību tiek kliedēti. Daži no tiem: elektroauto ir iecienījuši garnadži; negaisa laikā tos ir bīstami uzlādēt. Diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti meklēja atbildi uz šiem apgalvojumiem.
Vēl kādu laiku var gulēt mierīgi
SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems stāsta, ka zagļu vidū elektromobiļi šobrīd nav pieprasīti. Tam ir gaužām vienkāršs izskaidrojums – sevišķi ātri un tālu ar tiem pagaidām nevar aizbraukt.
Aktuālāko auto modeļu apskats
Atrast piemērotāko spēkratu plašajā automobiļu piedāvājumā nav vienkāršs uzdevums. Tāpēc sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu esam sagatavojuši īsus video apskatus par vairāk nekā 30 Latvijā šobrīd aktuālajiem modeļiem dažādās klasēs un cenu kategorijās. Jauna auto iegādei varat izmantot mūsu īpašo līzinga piedāvājumu: seb.lv/auto
Jārēķinās, ka, pieaugot elektromobiļu popularitātei sabiedrībā, pieaugs arī garnadžu interese par zaļajiem spēkratiem. “Pēc gadiem 10 droši vien būs jāuzmanās,” prognozē A. Jaudzems.
Uzlāde negaisa laikā
Ir dzirdēti stāsti, ka negaisa laikā elektromobili nedrīkst lādēt, jo zibens spēriena gadījumā cietīs gan pats spēkrats, gan varbūt pat tā saimnieks. Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis teic, ka negaisa laikā lādēt elektromobili ir tāpat kā lietot jebkuru citu elektroierīci.
Viņš gan atgādina, ka elektromobiļa uzlādi vērot nav īpaši aizraujoši. Tāpēc grūti iedomāties iemeslu, kāpēc kāds vēlētos negaisa laikā lādēt elektromobili, turot rokās uzlādes vadu.
Latvenergo speciālists A. Valdovskis norāda uz daudz biežāk sastopamu un bīstamāku tendenci – cilvēki izvēlas pašrocīgi mājās uzstādīt uzlādes ierīces.
“Ar tām gan ir vērts būt uzmanīgiem. Elektriķis tomēr ir profesija. Šie cilvēki ir mācījušies. Runa ir par salīdzinoši lielām jaudām. Jāņem vērā arī strāvas pārplūdes un citi riski, tāpēc labāk paļauties uz speciālistiem. Tad gadījumos, ja notiek pārplūdes vai pārrāvums, iekārta automātiski izslēgsies,” skaidro A. Valdovskis, brīdinot, ka pašrocīgi uzstādītās ierīcēs šādus drošības risinājumus, visticamāk, neizdosies pievienot.
SEB bankas rīkotajā diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti sprieda par to, kā “zaļais kurss” tuvākā un tālākā nākotnē ietekmēs izvēli par automašīnas iegādi, kā arī apskatīja Latvijas tirgus tendences. Diskusijā piedalījās SEB līzinga vadītāja Latvijā Jeļena Gavrilova, Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis, SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems. Diskusiju vadīja auto žurnālists un eksperts Normunds Avotiņš. Pilns diskusijas ieraksts: