Viens no efektīvākajiem veidiem, kā uzņēmums var uzlabot savu naudas apriti un automatizāciju, samazinot dabas resursu patēriņu un gādājot par ilgtspēju, ir tradicionālo papīra rēķinu nomaiņa pret elektroniskajiem rēķiniem.
Digitālie risinājumi kļūst arvien svarīgāki
Regulāri analizējot uzņēmumu noskaņojumu un salīdzinot rezultātus pirms Covid pandēmijas un tagad, redzam, ka Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu ieskatā digitalizācija ir kļuvusi būtiskāka. Dažu mēnešu laikā, no aprīļa līdz jūnijam, to uzņēmumu īpatsvars, kas uzskata digitalizāciju par nozīmīgu, ir audzis par gandrīz 10%.
Vērojams, ka e-risinājumus vēlas izmantot ne vien pieredzējuši uzņēmumi, bet arvien vairāk arī tādi, kuriem šis ir pavisam jauns attīstības virziens un kuri kopumā digitālos kanālus uzņēmējdarbībā joprojām izmanto salīdzinoši maz.
Vairāk nekā puse SEB bankas aptaujāto uzņēmumu vēl nepiedāvā savas preces vai pakalpojumus tiešsaistē, un daudzi joprojām neredz ieguvumu no šādas transformācijas. Arī DESI indekss liecina, ka mūsu uzņēmēji pilnvērtīgi neizmanto digitālo tehnoloģiju sniegtās iespējas – šajā ziņā esam gandrīz pēdējie ES dalībvalstu vidū.
E-rēķins samazina gan uzņēmuma, gan klientu izmaksas
Papīra rēķina izmaksas ietver gan aploksnes cenu, gan paša rēķina izdrukāšanu, gan pasta izdevumus. Turklāt šis process aizņem daudz laika. Viena rēķina nosūtīšana ir vienkārša, taču, ja ir daudz papīra rēķinu, tas var prasīt ievērojamu laika un naudas patēriņu. Daļu izmaksu sedz arī rēķina saņēmējs. Piemēram, ja rēķins tiek nosūtīts uzņēmumam, tad uzņēmuma darbiniekam ir jāapstiprina pasūtījums un rēķina dati jāievada grāmatvedības sistēmā.
Ir lietas, ko biznesā nevar paveikt attālināti
Turpretī elektroniskā jeb e-rēķina nosūtīšanas izmaksas ir minimālas, un rēķina saņemšana, apstrāde un apmaksa prasa mazāk laika un pūļu. Viss notiek digitāli, jo e-rēķina izveidošana un nosūtīšana tiek veikta pa saņēmēja vēlamo kanālu (piemēram, uz internetbanku vai pa e-pastu). Pēc rēķina saņemšanas to var apmaksāt internetbankā un pēc tam ielādēt tieši grāmatvedības sistēmā, kas ievērojami paātrina grāmatvedības procesus.
E-rēķinu portāls
Nesen SEB banka sadarbībā ar vienu no vadošajiem e-rēķinu operatoriem Unifiedpost ir radījusi jaunu e-rēķinu portālu, kas ļauj mūsu klientiem izmantot modernu un vienkāršu sistēmu e-rēķinu nosūtīšanai un saņemšanai.
SEB bankas Open banking vadītājs Baltijas valstīs Ragnārs Tomla atklāj, ka partnerība ar Unifiedpost ļauj bankai piedāvāt saviem klientiem plašāku pakalpojumu klāstu nekā līdz šim: “Kontu pārvaldības pievienošana SEB internetbankai ļauj mūsu klientiem paaugstināt bankas darbības efektivitāti un samazināt riskus. Mēs ticam, ka, sadarbojoties ar labākajiem pakalpojumu sniedzējiem, mēs varam piedāvāt saviem klientiem saprotamus un viegli lietojamus pakalpojumus”.
Pakalpojuma izmantošana atbilstoši uzņēmuma vajadzībām
Kopā ar Unifiedpost radītais rēķinu pārvaldības risinājums ir piemērots maziem un vidējiem uzņēmumiem, kuri vēlas padarīt rēķinu nosūtīšanas un saņemšanas procesu efektīvāku.
Uzņēmumiem, kas vēlas izmantot e-rēķinu portālu, ir iespēja izvēlēties sev piemērotāko pakalpojumu plānu – Pamata vai Premium.
Pamata plāns ir piemērots uzņēmumam, kas sūta nelielu rēķinu skaitu (plānā bez maksas var nosūtīt 5 rēķinus mēnesī). Plānā ir iekļauti arī citi pakalpojumi un priekšrocības:
- Rēķinu veidošanas rīks
- Rēķinu piegāde pircējiem pa dažādiem kanāliem: portālā, uz e-adresi, SEB internetbankā, Peppol tīklā, e-pastā
- Iespēja saņemt neierobežotu skaitu rēķinu
- Uzņēmumam sūtītie rēķini tiks dublēti SEB internetbankā
- Pircēju datubāze
- Arhīvs
Savukārt Premium plāns ir piemērots uzņēmumiem, kas mēnesī sūta vairāk nekā 5 rēķinus. Jo īpaši vērtīgs šis plāns ir tad, ja rēķini tiek sūtīti uz citu banku internetbankām. Par 6 eiro mēnesī, neskaitot PVN, Premium plāns iekļauj gan visus Pamata plāna pakalpojumus, gan papildu priekšrocības:
- Rēķinu piegāde pircējiem pa papildu kanāliem: uz grāmatvedības sistēmu, citu banku internetbankām (drīzumā)
- Datņu augšupielāde un lejupielāde
- Automātiskā datu apmaiņa (API) –automātisks savienojums starp grāmatvedības sistēmu un portālu
- Rēķinu personalizēšana ar savu logo
Kā uzsākt
Lai sāktu lietot e-rēķinu portālu, izvēlieties piemērotāko plānu, pievienojieties e-rēķinu portālam un sūtiet un saņemiet rēķinus
Pieslēgties e-rēķinu portālam
Ja neesat SEB biznesa klients, jūs varat ērti atvērt kontu un noslēgt visus nepieciešamos līgumus video tikšanās laikā.