Mēs pastāvīgi tiecamies uzlabot pakalpojumus, lai tie būtu ērti, viegli lietojami un pieejami ikvienam.
Mūsdienīgāks dizains, ērtāka lietojamība un papildu funkcionalitātes – tādu esam iecerējuši atjaunoto internetbanku.
Biežāk uzdotie jautājumi
Internetbankas pārskaitījumu limitus varat apskatīt un mainīt internetbankas sadaļā “Konti” → “Norēķinu konti un limiti”.
Ja lielāks limits Jums nepieciešams tikai uz konkrētu laiku, pieteikumā varat norādīt laika periodu (līdz 180 dienām), pēc kura beigām automātiski stāsies spēkā iepriekš noteiktie limiti.
Nepilngadīgām personām dienas limits ir 70 eiro. Šo summu iespējams palielināt no 16 gadu vecuma.
Ja kā autorizācijas līdzekli izmantojat lietotni Smart-ID, pēc vārda/uzvārda vai personas koda maiņas nepieciešams izveidot jaunu Smart-ID kontu.
Saņemot informāciju par personas datu maiņu no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, SEB banka automātiski atjaunos Jūsu datus bankas sistēmā. Tas nozīmē, ka Smart-ID konts var kļūt nederīgs un Jūs nevarēsiet pieslēgties internetbankai, kā arī apstiprināt maksājumus un citas darbības.
Lai varētu SEB bankas pakalpojumus izmantot bez jebkādas aizķeršanās un ierobežojumiem, aicinām mums par personas datu maiņu paziņot pēc iespējas ātrāk.
Plašāk par personas datu maiņas ietekmi uz SEB bankas pakalpojumu lietošanu varat lasīt mūsu mājaslapā.
- Internetbankai vēlams piekļūt, izmantojot mūsu oficiālo mājaslapu – pārlūkprogrammas adreses logā ierakstiet “seb.lv” un tad spiediet uz pogas “Internetbanka”. Neizmantojiet meklētājprogrammas, piemēram, Google vai Yahoo!, jo tajās starp meklēšanas rezultātiem var parādīties krāpnieciskas lapas.
- Pārliecinieties, vai internetbankas adrese sākas ar https://ibanka.seb.lv/ or https://id.seb.lv/
- Pēc tīmekļa vietnes atvēršanas rūpīgi pārbaudiet, vai tās dizains un funkcionalitāte ir pareiza. Ja mājaslapu veidojuši krāpnieki, funkcionalitāte un vizuālā daļa var būt nepilnīga. Tāpēc, lūdzu, pievērsiet uzmanību šādiem aspektiem:
- Mājaslapas vai pieslēgšanās (login) lapas izskats – vai vizuālais noformējums ir pareizs un var atvērt dažādus tekstus un cilnes. Proti, vai lapas funkcionalitātes darbojas bez traucējumiem
- Autentifikācijas līdzekļi – vai tie visi ir pieejami? Piemēram, mūsu internetbankā Jūs varat izvēlēties no visiem pieejamajiem autentifikācijas līdzekļiem, savukārt krāpnieciskās lapās daži no tiem var nebūt minēti.
- Valodas maiņa – vai tā darbojas pareizi? Ja maināt valodu krāpnieciskā lapā, tā var nemainīties vai tikt pārslēgta uz citu.
Jā, lietot virtuālo konsultantu internetbankā ir droši. Risinājums jau ilgāku laiku tiek izmantots mūsu mājaslapā, apliecinot savu efektivitāti. Virtuālais konsultants sniegs atbildes uz Jūsu jautājumiem, kā arī nepieciešamības gadījumā savienos Jūs ar mūsu klientu centru.
Mēness un saules simboli ir paredzēti, lai pārslēgtos uz tumšo režīmu (dark mode) vai gaišo režīmu (light mode). Jūsu izvēlētais dizains tiks saglabāts, līdz izdzēsīsiet lapas sīkdatnes (cookies).
Ir divi veidi, kā mainīt internetbankas valodu. Pirmais – pieslēgšanās (login) lapas augšējā labajā stūrī. Otrais – pēc pieslēgšanās internetbankai valodas pārslēgs atrodams lapas apakšējā kreisajā pusē pie mēness simbola.
Aktīvi neizmantojot internetbanku, sesija beigsies pēc 5 minūtēm (iepriekš – 10 minūtes) atbilstoši Eiropas Savienības regulas (PDF, ENG) prasībām par drošu klientu autentifikāciju. Vienlaikus internetbanka spēj izšķirt, vai Jūs to aktīvi izmantojat. Piemēram, ja veidojat maksājumu, rakstāt vai kustināt peli, sesija netiks pārtraukta.
Lai pievienotu savu kontu citas personas internetbankai, konta īpašniekam jāaizpilda pieteikuma forma (PDF), norādot formā minētās detaļas:
- Savu (konta īpašnieka) vārdu, uzvārdu un personas kodu, kā arī konta numuru (norēķinu, depozīta vai krājkonta);
- Internetbankas īpašnieka jeb personas, kura internetbankai tiks pievienots konts informāciju – vārdu, uzvārdu un personas kodu;
- Pievienošanas termiņu – līdz iesniegumā minētam datumam vai beztermiņa;
- Dienas un mēneša maksājuma limitu, ja maksājumi būs atļauti, vai izvēlēties aizliegt maksājumus (tikai skatīt Konta pārskatu). Maksājumi var būt atļauti tikai norēķinu kontiem.
Aizpildītā forma konta īpašniekam jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu, un jānosūta Internetbankas īpašniekam. Internetbankas īpašnieks Internetbankas sadaļā Citi pakalpojumi - > E-dokumenti pievieno iesniegumu, izvēloties tipu “Citas personas konts internetbankā” un apakštipu “Citas personas konts internetbankā”, un paraksta to ar jebkuru no autorizācijas līdzekļiem.
Pēc iesnieguma apstrādes, bankas darbinieks sazināsies ar Jums, lai apstiprinātu iesnieguma izpildi.
Lai vecākiem būtu ērtāk sekot līdzi savu bērnu ikdienas tēriņiem, piedāvājam iespēju vecākiem savā internetbankā pievienot informāciju par nepilngadīgā bērna norēķinu kontu. Tas ļauj vecākam savā internetbankā apskatīt bērna konta atlikumu, veiktos darījumus un informāciju par kontam piesaistīto maksājumu karti.
Ja vēlaties savā internetbankā redzēt informāciju par bērna kontu, lūdzam aizpildīt iesniegumu. To varat izdarīt attālināti:
- Lejupielādējiet un aizpildiet pieteikuma formu (PDF).
- Pieslēdzieties savai internetbankai un atveriet sadaļu Citi pakalpojumi -> E-dokumenti.
- Spiediet pogu “Augšupielādēt dokumentu” un pievienojiet pieteikumu.
- Kā dokumentu tipu un apakštipu abus izvēlieties “Citas personas konts internetbankā”.
- Spiediet pogu “Tālāk” un parakstiet pieteikumu.
Informācija par bērna norēķinu kontu Jūsu internetbankā būs pieejama, līdz bērns sasniegs 18 gadu vecumu. Tad kontu noņemsim no Jūsu internetbankas. Ja nepieciešams, konta noņemšanu iespējams veikt arī agrāk, iesniedzot mums pieprasījumu.
Internetbankas līguma parakstīšana sniegs Jums pilnu mūsu pakalpojumu klāstu
- Pārskaitiet naudu, lietojiet un veidojiet maksājumu paraugus, kā arī izmantojiet izdevību uzstādīt regulāros maksājumus un pieteikties e-rēķinu saņemšanai.
- Apskatiet kontu atlikumu, pārvaldiet kontus un pieprasiet konta pārskatus.
- Pārvaldiet kartes – pasūtiet jaunas kartes un aktivizējiet tās, apskatiet PIN kodu un mainiet dažādus uzstādījumus.
- Sāciet ieguldīt un veidot uzkrājumus, izmantojot mūsu inovatīvos risinājumus, piemēram, Digitālo krājkasi.
- Piesakieties kredītam, līzingam, kredītkartei vai vienkārši rezervējiet laiku video konsultācijai, lai noskaidrotu, kā mūsu piedāvātie pakalpojumi var palīdzēt sasniegt Jūsu finanšu mērķus.
- Izveidojiet finanšu drošības spilvenu Jums un Jūsu ģimenes locekļiem, izmantojot mūsu sniegtos apdrošināšanas pakalpojumus.
- Pieslēdzieties un veiciet autentifikāciju dažādās trešo pušu pakalpojumu sniedzēju mājaslapās un valsts institūciju tīmekļa vietnēs.
- Mainiet pārskaitījumu limitus un veiciet grozījumus līgumos.
- Saņemiet individuālas atbildes uz Jūsu iesūtītajiem jautājumiem un neskaidrībām.
Tehniskās prasības
Mūsu internetbanka atbalsta šādas pārlūkprogrammas:
- Google Chrome
- Safari
- Edge
Lai nodrošinātu pilnu funkcionalitāti, labāku pārlūkošanas pieredzi un drošību, mēs iesakām vienmēr izmantot programmatūras jaunākās versijas. Lūdzu, atjaunojiet Jūsu pārlūkprogrammu un operētājsistēmu tiklīdz pieejams atjauninājums. Minētās prasības attiecas arī uz mūsu mājaslapu un mobilo lietotni.
Pieslēgšanās un elektroniskie paraksti
Kamēr lietojat internetbanku, Jūsu līdzekļus un datus aizsargā vairāku līmeņu drošības sistēma, kas liedz neautorizētām personām piekļūt Jūsu kontam. Jūsu internetbankai iespējams piekļūt tikai ar unikāliem autorizācijas kodiem, kurus sniedz mūsu piedāvātie autentifikācijas rīki – Smart-ID, kodu kalkulators, SEB lietotne u.c.
Komisijas maksas un noteikumi
Dokumenti
Pakalpojums | Cena |
---|---|
Pieslēgšana sistēmai | Bez maksas |
Apkalpošana mēnesī | Bez maksas |
Smart-ID pirmreizēja pieslēgšana klātienē | Bez maksas |
Smart-ID atkārtota pieslēgšana klātienē | 4.13 EUR (plus PVN 0.87 EUR) |
Koda kalkulatora izsniegšana, aizvietošana | 9.00 EUR |
Kodu kalkulatora nosūtīšana pa pastu pēc klienta pieprasījuma Latvijas ietvaros | 15.00 EUR (plus PVN 3.15 EUR) |
Kodu kalkulatora piegāde uz ārvalstīm ar kurjerpastu pēc klienta pieprasījuma | Pēc vienošanās, min. 30.00 EUR (plus PVN 6.30 EUR) |
Lai mainītu operāciju limitus, lūdzu, aizpildiet iesniegumu internetbankas sadaļā "Konti" → "Norēķinu konti un limiti" → "Mainīt limitus" vai dodieties uz SEB bankas klientu klātienes apkalpošanas vietu.
Finanšu krāpniecības slazdi: kā sevi pasargāt?
Ja vēlaties saprast, kuri ir potenciālie finanšu krāpniecības upuri, Jums vienkārši jāpalūkojas apkārt. Kibertelpas uzbrukumi skar visdažādākos cilvēkus – studentus, bezdarbniekus, uzņēmējus, pensionārus, universitātes pasniedzējus. Krāpnieki nemitīgi attīsta savas prasmes un viņu shēmas kļūst arvien atjautīgākas, tāpēc ir ļoti svarīgi izglītot sevi un citus par to, kā samazināt risku tikt apkrāptam.