Veicot personas koda vai vārda/uzvārda maiņu, jāņem vērā vairākas būtiskas nianses par turpmāku bankas pakalpojumu lietošanu. Apkopojām svarīgāko informāciju, kas ļaus pēc personas datu maiņas turpināt lietot SEB bankas pakalpojumus bez jebkādas aizķeršanās un ierobežojumiem.
Kā paziņot bankai par personas datu maiņu
Gādājot par klientu ērtībām pēc vārda/uzvārda vai personas koda maiņas, SEB banka nodrošina iespēju attālināti iesniegt jaunā personas apliecinošā dokumenta kopiju. Tas ērti izdarāms E-dokumentu parakstīšanas vietnē, izvēloties tipu “Klienta dati” un apakštipu “Latvijā izdota pase vei eID karte” vai “Ārvalstnieka ID dokuments”.
Lai banka varētu pieņemt personu apliecinoša dokumenta kopiju, to nepieciešams apstiprināt ar kvalificēto Smart-ID vai eID karti, kā arī ievērot šādus kritērijus:
- Dokumentam jābūt redzamam pilnā apmērā. Attēlā nedrīkst iztrūkt, piemēram, kāds no eID kartes vai pases stūriem.
- Informācijai un personas attēlam dokumentā jābūt skaidri redzamam. Tāpēc iesakām uzņemt attēlus labā apgaismojumā.
- eID kartei nepieciešams nobildēt abas puses. E-dokumentu vietnē iespējams abu pušu attēlus augšupielādēt kā divus atsevišķus dokumentus.
- Attēlā nedrīkst būt redzami citi priekšmeti vai personas. Iesakām attēlu uzņemt, piemēram, noliekot dokumentu uz galda.
Kad dokuments būs augšupielādēts un apstiprināts ar kvalificēto Smart-ID vai eID karti, SEB banka automātiski reģistrēs izmaiņas datos. Taču jāņem vērā, ka, lai arī turpmāk varētu izmantot SEB bankas pakalpojumus bez jebkādas aizķeršanās un starpgadījumiem, klientam jāveic dažas papildu darbības.
Klienta datu atjaunošana internetbankā
Ja mainījušies Jūsu personas dati (vārds, uzvārds, personas kods), aicinām pārskatīt arī citu SEB bankas Klienta datu anketā norādīto informāciju – deklarēto dzīvesvietu, tālruņa numuru, e-pastu, darbavietu u.c.
Datu atjaunošana gan palīdz ievērot vairāku likumu un regulu prasības, gan ļauj bankai nepieciešamības gadījumā operatīvi sazināties ar jums, kā arī nosūtīt būtisko bankas informāciju uz aktuālo adresi.
Lai pārskatītu un atjaunotu klienta datus, pieslēdzieties internetbankai un atveriet sadaļu “Citi/Uzstādījumi” – “Mani dati”. Lai saglabātu veiktās izmaiņas datu anketā, spiediet pogu “Apstiprināt datus”.
Jauna maksājumu karte
Maksājumu karti drīkst izmantot tikai kartes īpašnieks, proti, persona, kuras vārds un uzvārds ir norādīts uz kartes. Ja mainījies jūsu vārds un/vai uzvārds, nepieciešams pasūtīt jaunu norēķinu karti un/vai kredītkarti ar aktuālo vārdu un uzvārdu.
Jaunu norēķinu karti (debetkarti) varat patstāvīgi pasūtīt internetbankā un saņemt to pa pastu. Atveriet internetbankas sadaļu “Konti/Kartes” – “Jauna karte”. Izvēlieties norēķinu karti un spiediet pogu “Pieteikties”. Sadaļā “Informācija par kartes lietotāju” norādiet jūsu aktuālos personas datus, ievadiet saņemšanas adresi un apstipriniet jaunas kartes pasūtīšanu ar autentifikācijas rīku.
Jauno karti saņemsiet aptuveni četru darba dienu laikā. Kad saņemsiet un aktivizēsiet jauno karti, slēdziet iepriekšējo karti internetbankā vai mobilajā lietotnē, lai netiktu piemērota komisijas maksa par papildu kartes izmantošanu. Par jaunas kartes izgatavošanu un nosūtīšanu pa pastu tiek piemērota komisijas maksa ir saskaņā ar cenrādi.
Ja izmantojat kredītkarti ar bankas piešķirtu kredītlimitu, nepieciešams veikt kartes aizvietošanu, rakstot brīvas formas pieteikumu internetbankā. Iesniegumu varat nosūtīt, atverot internetbankas sadaļu “Ziņojumi/E-rēķini” un nospiežot “Nosūtīt ziņojumu”. Kā iesnieguma tematu izvēlieties “Ikdienas pakalpojumi”, ziņojuma tekstā norādiet savus aktuālos personas datus un pieminiet, ka vēlaties saņemt jaunu kredītkarti esošā kredītkartes līguma ietvaros. Jauno karti saņemsiet aptuveni četru darba dienu laikā. Par kredītkartes aizvietošanu tiek piemērota komisijas maksa saskaņā ar cenrādi.
Gadījumā, ja esat juridiskās personas pārstāvis, aicinām nodrošināt, ka arī juridiskās personas Datu anketā tiktu atspoguļota aktuālā informācija par tās pārstāvjiem (paraksttiesīgās personas, īpašnieki, patiesie labuma guvēji) un, ja nepieciešams, tiktu aizvietotas maksājumu kartes.
Jauna Smart-ID konta reģistrēšana
Veicot vārda un/vai uzvārda vai personas koda maiņu, viens no personas pienākumiem ir obligāti mainīt visus dokumentus (tostarp elektronisko parakstu), kuros norādīts personai Latvijā piešķirtais personas kods. Tā kā mūsu sadarbības partnera SK ID Solutions izstrādātā lietotne Smart-ID ir pielīdzināma elektroniskajam parakstam, jums nepieciešams izveidot jaunu Smart-ID kontu, norādot aktuālos personas datus.
Ja netiek reģistrēts jauns Smart-ID konts ar aktuālajiem personas datiem, šis autentifikācijas līdzeklis kļūst nederīgs saskaņā ar Elektronisko dokumenta likumu. Tas nozīmē, ka ar Smart-ID nebūs iespējams pieslēgties internetbankai, kā arī apstiprināt maksājumus un citas darbības.
Lai atsāktu izmantot Smart-ID, jums būs jāreģistrē jauns konts kādā no pieejamajiem veidiem:
- Ar eID karti vai pasi, izmantojot biometriju.
- Ar eID karti un karšu lasītāju.
- Ar kodu kalkulatoru.
- Ar Smart-ID iepriekšējā tālrunī.
- Klātienē SEB bankas filiālē.
Smart-ID konta reģistrēšana sīkāk izklāstīta mūsu mājaslapas sadaļā par Smart-ID.
Pieslēgšanās mobilajai lietotnei
Lai SEB bankas mobilajā lietotnē tiktu atspoguļots korekts jūsu vārds un/vai uzvārds, no lietotnes nepieciešams pilnībā izrakstīties, pēc tam pieslēdzoties tai no jauna.
Lai pilnībā izrakstītos no lietotnes, atveriet lietotni un izvēlieties sadaļu “Vairāk” ekrāna labajā apakšējā stūrī. Tad nospiediet pogu “Iziet”, un nākamajā ekrānā, kur Jums tiek lūgts pieslēgties lietotnei ar PIN kodu vai biometriju, vēlreiz nospiediet “Iziet”. Tad pieslēdzieties lietotnei no jauna ar kādu no Jums pieejamajiem autentifikācijas rīkiem.