Smart-ID ir bezmaksas mobilā lietotne, kas ļauj Jums apstiprināt savu identitāti (gluži kā eID karte vai kodu kalkulators), pieslēgties SEB internetbankai, apstiprināt maksājumus un parakstīt elektroniskos dokumentus. Lietotne ir pieejama visiem mūsu klientiem, kuri ir vismaz 7 gadus veci un izmanto viedtālruni vai planšetdatoru ar interneta pieslēgumu.
Lejupielādējiet lietotni
Smart-ID lietotnes izstrādātājs ir mūsu sadarbības partneris SK ID Solutions. Lietotne ir biežāk izmantotais veids autentifikācijai internetbankā – Baltijas valstīs Smart-ID izmanto jau vairāk nekā 2.9 miljoni cilvēku.
Smart-ID uzstādīšana
Ar eID karti vai pasi, izmantojot biometriju
- Izdarāms attālināti
- Izveido lietotnes pilno versiju (Kvalificēto kontu)
- Piemērots risinājums, ja iepriekš izmantojāt Smart-ID
Ar eID karti un karšu lasītāju
- Izdarāms attālināti
- Izveido lietotnes pilno versiju (Kvalificēto kontu)
- Piemērots risinājums jauniem lietotājiem un atkārtotai uzstādīšanai
Klātienē
- Izveido lietotnes pilno versiju (Kvalificēto) pieaugušajiem, bet ierobežoto versiju (Basic) nepilngadīgajiem
- Piemērots risinājums jauniem lietotājiem un atkārtotai uzstādīšanai
- Bez maksas pirmreizējiem lietotājiem un nepilngadīgajiem (atkārtota uzstādīšana SEB bankas klientu apkalpošanas vietās maksā saskaņā ar cenrādi)
Bērni un pusaudži vecumā no 7 līdz 15 gadiem Smart-ID var uzstādīt paši, ja pieejams aktivizēts kodu kalkulators. Ja kodu kalkulators nav pieejams, Smart-ID uzstādīšana SEB bankas klientu apkalpošanas vietās ir bez maksas. Lūdzu, ņemiet vērā, ka nepilngadīgām personām banka jāapmeklē kopā ar likumisko pārstāvi.
Smart-ID kontu līmeņi un iespējas
Iesakām: Smart-ID pilnas pieejas konts (Kvalificētais)
Ļauj droši pieslēgties internetbankai, apstiprināt maksājumus, piekļūt trešās puses pakalpojumu sniedzējiem un parakstīt dokumentus tiešsaistē.
Smart-ID ierobežotas pieejas konts (Basic)
Ļauj droši pieslēgties internetbankai un apstiprināt maksājumus.
Uzzināt vairāk par līmeņiem un to, kā no Basic versijas izveidot pilnas pieejas kontu, varat Smart-ID lietotnes izstrādātāja mājaslapā.
Smart-ID lietošana
Pieslēgšanās SEB internetbankai
- Internetbankas sākuma ekrānā izvēlieties autentifikācijas rīku “Smart-ID”.
- Ievadiet savu internetbankas lietotāja kodu un personas kodu.
- Nospiediet “Pieslēgties”.
- Atveriet tālrunī Smart-ID lietotni (ja tā neatvērās automātiski). Rūpīgi pārliecinieties, ka internetbankā redzamais kods sakrīt ar kodu, kas redzams Smart-ID lietotnē. Ja abi kodi ir vienādi, ievadiet PIN1 kodu.
- Ja tika ievadīts pareizs PIN1 kods, internetbanka atvērsies automātiski dažu sekunžu laikā.
Maksājumu un pieteikumu apstiprināšana
- Aizpildiet maksājuma formu un nospiediet pogu “Parakstīt elektroniski”.
- Atveriet tālrunī Smart-ID lietotni (ja tā neatvērās automātiski). Rūpīgi pārliecinieties, ka internetbankā redzamais kods sakrīt ar kodu, kas redzams Smart-ID lietotnē. Ja abi kodi ir vienādi, ievadiet PIN2 kodu.
- Ja tika ievadīts pareizs PIN2 kods, maksājuma apstiprinājums parādīsies automātiski dažu sekunžu laikā.
Uzmanību! Smart-ID lietotnē vienmēr rūpīgi izlasiet tekstu zem kontroles koda – tas paskaidro, kāda darbība šobrīd gaida Jūsu apstiprinājumu.
Bloķēts Smart-ID
Lai pasargātu Jūsu finanšu līdzekļus un datus no iespējamas krāpniecības, Jūsu Smart-ID konts tiks bloķēts šādos gadījumos:
-
Ja PIN kods tiek nepareizi ievadīts trīs reizes pēc kārtas, konts tiks bloķēts uz trim stundām.
- Ja pēc trīs stundu bloķēšanas beigām PIN kods atkal tiek nepareizi ievadīts trīs reizes pēc kārtas, konts tiks bloķēts uz 24 stundām.
- Ja pēc 24 stundu bloķēšanas beigām PIN kods atkal tiek nepareizi ievadīts trīs reizes pēc kārtas (kopumā deviņas reizes pēc kārtas), konts tiks bloķēts pavisam, lai pasargātu Jūsu finanšu līdzekļus un datus. Lai atsāktu izmantot Smart-ID, Jums jāizdzēš konts no ierīces un jāuzstāda tas no jauna.
Biežāk uzdotie jautājumi
Vispārīgi jautājumi
Lai iegūtu atbildes uz vispārīgiem jautājumiem par Smart-ID drošību, izmantošanu un citām tēmām, lūdzu, apmeklējiet mūsu sadarbības partnera un lietotnes izstrādātāja SK ID Solutions veidoto Smart-ID oficiālo mājaslapu.
SEB bankai specifiski jautājumi
Ar vienu Smart-ID kontu vienlaikus iespējams pieslēgties un apstiprināt maksājumus arī citās bankās. Citas bankas atsevišķos gadījumos var lūgt veikt papildu darbības, taču vairumā gadījumu attiecīgā banka uz Jūsu Smart-ID automātiski nosūtīs apstiprinājuma pieprasījumu, kad mēģināsiet pieslēgties bankai vai veikt maksājumu.
Jā. Ja izmantojat Smart-ID, lai pieslēgtos savai privātpersonas internetbankai, Jūs ar lietotni varat pieslēgties arī uzņēmuma internetbankai. Tikai atcerieties, ka pēc Smart-ID uzstādīšanas vispirms nepieciešams pieslēgties Jūsu privātpersonas internetbankai.
Ja neizmantojat Smart-ID lietotni kā autentifikācijas rīku citās bankās, Jūs vienkārši varat izdzēst savu Smart-ID kontu, kā arī izdzēst lietotni no sava viedtālruņa vai planšetdatora. Tikai pārliecinieties, ka Jums ir pieejams kāds cits autentifikācijas rīks, lai varētu pieslēgties internetbankai un apstiprināt maksājumus. Piemēram, kodu kalkulators vai eID karte.
Ja kā autorizācijas līdzekli izmantojat lietotni Smart-ID, pēc vārda/uzvārda vai personas koda maiņas nepieciešams izveidot jaunu Smart-ID kontu.
Saņemot informāciju par personas datu maiņu no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, SEB banka automātiski atjaunos Jūsu datus bankas sistēmā. Tas nozīmē, ka Smart-ID konts var kļūt nederīgs un Jūs nevarēsiet pieslēgties internetbankai, kā arī apstiprināt maksājumus un citas darbības.
Lai varētu SEB bankas pakalpojumus izmantot bez jebkādas aizķeršanās un ierobežojumiem, aicinām mums par personas datu maiņu paziņot pēc iespējas ātrāk.
Plašāk par personas datu maiņas ietekmi uz SEB bankas pakalpojumu lietošanu varat lasīt mājas lapā
Personas koda saglabāšana Smart-ID lietotājiem
Klientiem, kuri kā autentifikācijas līdzekli internetbankā izmanto Smart-ID, ir iespēja saglabāt personas kodu, lai katru reizi tas nebūtu jāievada no jauna un pieslēgšanās internetbankai būtu ērtāka. Lai to izdarītu, sīkdatņu piekrišanas logā jāatzīmē “Atļaut internetbankas lietotāja atpazīšanu vienkāršotai autentifikācijai”.
Ja ierīci izmanto vairāki lietotāji, vienkāršotā autentifikācija tiks saglabāta visiem – ievadot internetbankas lietotāja kodu, personas koda ailīte pazudīs. Ja sīkdatnes tiks dzēstas vai atsauktas, autentificējoties internetbankā, personas kods būs jāievada no jauna.