Svarīgākais iemesls, kādēļ mūsu klienti izvēlas apdrošināties, ir vēlme parūpēties par finansiālo drošību gadījumā, ja viņi saslimtu vai gūtu traumu, kas liegtu uz laiku vai pavisam turpināt darba gaitas un gūt ienākumus, liecina SEB personīgās apdrošināšanas klientu aptauja Baltijas valstīs.*
Kā liecina aptaujas dati, galvenais iemesls izvēlei par labu apdrošināšanai ir fakts, ka tā palīdz apmaksāt medicīniskos rēķinus vai kompensēt ienākumu zudumu. Otrs svarīgākais iemesls – finansiālā drošība neparedzētu notikumu gadījumā. Tam seko ģimenes nodrošināšana ar pietiekamiem līdzekļiem gadījumā, ja apdrošinātās personas ienākumi tiek zaudēti.
Kā saņemt apdrošināšanas atlīdzību
‘’Cik sarežģīti ir saņemt atlīdzību, kad notiek nelaimes gadījums?’’ Šis ir viens no jautājumiem, kas saskaņā ar aptaujas datiem ir aktuāls lielai daļai klientu. Atlīdzības pieteikuma iesniegšana tiešsaistē ir ātra un vienkārša. Klientam jāaizpilda pieteikuma veidlapa un jānosūta nepieciešamie medicīniskie un citi dokumenti. Nepieciešamo dokumentu saraksts ir pieejams mūsu mājaslapā. Jautājumu gadījumā ir iespēja saņemt konsultāciju ar kādu no mūsu speciālistiem. Lielākajā daļā (80%) gadījumu atlīdzība tiek izmaksāta tajā pašā vai nākamajā darba dienā. Retos gadījumos tas var aizņemt līdz 30 darba dienām. Mūsu speciālisti izskata atlīdzības pieteikumu, aprēķina atlīdzības apmēru, pamatojoties uz līgumu, un ieskaita summu klienta bankas kontā.
Klienti saņem atlīdzības par visiem gadījumiem, kas atbilst apdrošināšanas nosacījumiem. Atlīdzība tiek atteikta vien tad, ja gadījums neatbilst nosacījumiem – piemēram, ja līgumā ir izvēlēta nelaimes gadījumu apdrošināšana, bet tiek pieprasīta atlīdzība par slimību. Minētajā gadījumā apdrošināšana sedz traumas, nevis slimības, tātad, piemēram, plaukstas locītavas lūzumu, nevis locītavu slimības. Pārbaudīt, kādi apdrošināšanas segumi ir izvēlēti, ērti var SEB internetbankā. Tur var atrast arī citu svarīgu informāciju par savu apdrošināšanu.
Aplams mīts – apdrošinātāji nevēlas izmaksāt atlīdzības
Pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos SEB Life and Pension Baltic SE visās trīs Baltijas valstīs ir izmaksājusi apdrošināšanas atlīdzības 5500 klientiem kopumā 6,2 miljonu eiro apmērā, no tiem 1,6 miljonus Latvijā. Vidējā atlīdzība nāves gadījumā Latvijā bija 5 000 eiro, kritiskas saslimšanas gadījumā 3 000 eiro, bet vidējā atlīdzība traumas gadījumā – gandrīz 400 eiro. Savukārt Kredītmaksājumu apdrošināšanā Latvijā lielākā atlīdzība, kas izmaksāta apdrošinātās personas nāves gadījumā, bija 140 000 eiro.
Galvenie nāves cēloņi bija audzēji un sirds un asinsvadu slimības. Savukārt atlīdzību statistika par traumu apdrošināšanu rāda, ka visbiežāk atlīdzības tika izmaksātas kaulu lūzumu un ceļa un potītes locītavu traumu dēļ.
Klientu atsauksmes par atlīdzības procesu
Vairāk nekā trīs ceturtdaļas mūsu klientu Latvijā jeb 77%, kuri ir saskārušies ar atlīdzības pieteikumu izskatīšanu, ieteiktu SEB apdrošināšanu arī citiem.
- "Lielisks serviss, ērti visu aizpildīt, ātra lēmuma pieņemšana. Viennozīmīgi iesaku!"
- "Ļoti ātra un viegla gan lietas pieteikšana, gan izskatīšana, gan lēmuma pieņemšana. Vienīgais pie lēmuma saņemšanas gribētos arī saņemt nelielu aprakstu par šo kompensācijas izmaksu."
- "Nav nekādu ieteikumu, jo rīkojāties pēc noteiktajām prasībām. Paldies par sapratni un iejūtību!!!"
Regulāri pārskatiet savu apdrošināšanu un informējiet tuviniekus
Daži mūsu aptaujas dalībnieki nebija pārliecināti par savu apdrošināšanas segumu vai nezināja, cik atbilstošs tas ir viņu vajadzībām. Mēs iesakām regulāri pārskatīt savu apdrošināšanu, piemēram, reizi gadā, lai pārliecinātos, ka tā atbilst pašreizējām vajadzībām un dzīves situācijai. To var ērti izdarīt SEB internetbankā vai arī piesakoties konsultācijai.
Tāpat daļa respondentu nebija pārliecināti, vai personas, kas polisē norādītas kā atlīdzības saņēmēji, patiešām to saņems. Te svarīgi pārliecināties, ka tuvinieki zina par apdrošināšanu un līdz ar to arī zinās, ka jāvēršas pie apdrošinātāja pēc atlīdzības. Nāves gadījumā saņēmējiem būs jāaizpilda pieteikuma veidlapa un jāiesniedz nepieciešamie dokumenti. Tas nozīmē, ka saviem tuvākajiem ir jāpastāsta par savu apdrošināšanu.
*Aptauja tika veikta starp SEB Life and Pension Baltic SE klientiem visās trīs Baltijas valstīs. Kopumā 202 klienti dalījās ar saviem viedokļiem.