Switch to mobile version. Augšup

Auto - 23.10.2020
elektromobiļi | auto līzings | jauns auto

Mīti par elektromobiļiem: parastās automašīnas ir daudz lētākas

Mīti par elektromobiļiem: parastās automašīnas ir daudz lētākas Foto: Denin Lawley, Unsplash

Izšķirties par labu elektromobiļa iegādei cilvēkus nereti kavē mīti, kuri jau sākotnēji bijuši aplami, bet līdz ar tehnoloģiju attīstību tiek kliedēti. Viens no tiem – iegādāties un uzturēt elektroauto ir daudz dārgāk nekā tradicionālo spēkratu. Diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti meklēja atbildi uz šo apgalvojumu.

Tehnoloģija kļūst pieejamāka

Laikam ejot, elektromobiļi kļūst arvien pieejamāki plašākai sabiedrībai, vienlaikus nodrošinot pilnīgākas iespējas. Kā piemēru Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis izceļ VW E-Up! modeli.

Kad automašīna 2014. gadā nonāca tirdzniecībā, par 28 000 eiro tika piedāvāts 100 kilometru nobraukums. Ir pagājuši 6 gadi, un tas pats modelis maksā par 8000 eiro lētāk, bet piedāvā nobraukt divreiz lielāku distanci. 

Aktuālāko auto modeļu apskats

Atrast piemērotāko spēkratu plašajā automobiļu piedāvājumā nav vienkāršs uzdevums. Tāpēc sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu esam sagatavojuši īsus video apskatus par vairāk nekā 30 Latvijā šobrīd aktuālajiem modeļiem dažādās klasēs un cenu kategorijās. Jauna auto iegādei varat izmantot mūsu īpašo līzinga piedāvājumu: seb.lv/auto

“Šī tendence valda visā nozarē. Bateriju izmaksas sarūk, automašīnu ražošanas izmaksas sarūk, saražoto automašīnu skaits rūpnīcās pieaug, tāpēc ir likumsakarīgi, ka cena krīt,” skaidro A. Valdovskis. Vienlaikus viņš atgādina, ka auto industrijā notiek sīva cīņa par to, kurš pirmais izgudros efektīvāku un veiksmīgāku alternatīvu tradicionālajām litija baterijām, kas par vēl pieejamāku cenu sniegtu iespēju mērot vēl tālākus distances.

Tradicionālais pret elektrisko – izmaksu salīdzinājums

Auto nomas uzņēmuma SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems salīdzina, kas, ieskaitot visas izmaksas piecu gadu operatīvajā līzingā un ar 18 000 kilometru ikgadējo nobraukumu mēnesī izmaksātu dārgāk – elektromobilis vai tradicionālais benzīna dzinēja spēkrats.

Ja privātpersonai elektromobilis Nissan Leaf mēnesī izmaksā 551 eiro, tad ar benzīna motoru aprīkotais VW Golf 8 izmaksā 541 eiro mēnesī – tikai par 10 eiro mazāk.

Šajā aprēķinā gan nav iekļauts elektromobiļu trumpis Rīgas un Jūrmalas ielās – iespēja bez maksas izmantot stāvvietas. Turklāt Rīgā ar elektromobili ir vieglāk izlavierēt sastrēgumos, jo ar to ir atļauts braukt pa sabiedriskā transporta joslām.

Komplektā izdevīgāk

Kalkulatorā aprēķiniet Jums izdevīgāko komplektu un ietaupiet ar katru pārskaitījumu, karti un kontu.

Vēl pirms pieciem gadiem elektroauto šajā aprēķinā būtu izrādījies divreiz dārgāks, uzsver A. Jaudzems. Taču elektromobiļi joprojām ir sava mūža sākumposmā. Cenu krituma virzītāji būs uzņēmumi, turīgākie iedzīvotāji, koplietošanas automašīnas un taksometri, ir pārliecināts SIXT vadītājs, precizējot, ka apmēram pēc 5 gadiem elektromobiļi jau būs plaši pieejami visdažādākajās cenu kategorijās.

Savukārt A. Valdovskis atgādina, ka izmaksu salīdzināšanā nedrīkst aizmirst jautājumu par atbildīgu dzīvesveidu. Tiesa, ne katrs šobrīd var materiāli atļauties pārsēsties elektromobilī. Taču ikvienam jāaizdomājas par zaļāku lēmumu izdarīšanu ikdienā – elektromobilis, tāpat kā atkritumu šķirošana, ir arī dzīvesveids.

Plīst arī elektromobiļi

Ir dzirdēts apgalvojums, ka elektromobiļiem nav jāveic tehniskās apkopes. Taču tas ir mīts – autoservisā būs jāpaviesojas gan garantijas laikā, gan pēc tā. A. Jaudzems paskaidro, ka visbiežāk plīstošā detaļa ir uzlādes vadi, kas izmaksā visai dārgi. Turklāt, ja sapņojat par kulta automobili kļuvušo Tesla spēkratu, tad servisa apkopes vismaz pagaidām būs jādodas veikt uz Skandināviju.

Arī Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs A. Valdovskis uzsver, ka jebkurš pa Latvijas ielām braucošs automobilis saskarsies ar piekares un klimatisko apstākļu izraisītām likstām. Taču viņš ir pārliecināts, ka, neskatoties uz augstāko elektromobiļu cenu, jau pēc trim vai četriem pie elektroauto stūres pavadītiem gadiem notiek pavērsiens, kad kopējās izmaksas kļūst mazākas nekā spēkratiem ar iekšdedzes dzinējiem un katrs nobrauktais kilometrs nes ietaupījumu.

Izdevīgāki līzinga nosacījumi

SEB līzinga vadītāja Latvijā Jeļena Gavrilova neslēpj, ka vēl pirms dažiem gadiem elektromobiļu pircēji tika uzlūkoti piesardzīgi. Taču tagad finansēšanas nosacījumi ir principā tādi paši kā tradicionālajiem automobiļiem.

Pat vēl vairāk – SEB līzings piedāvā tā saukto “green leasing” elektromobiļu pircējiem, kas nodrošina īpaši izdevīgu procentu likmi.

Pircējiem ir pieejams gan operatīvais, gan finanšu līzings, gan finansējums lietota elektromobiļa iegādei. Turklāt ar SEB līzingu iespējams vienoties arī par papildu finansējumu, lai pie privātmājas varētu ierīkot uzlādes staciju.

SEB bankas rīkotajā diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti sprieda par to, kā “zaļais kurss” tuvākā un tālākā nākotnē ietekmēs izvēli par automašīnas iegādi, kā arī apskatīja Latvijas tirgus tendences. Diskusijā piedalījās SEB līzinga vadītāja Latvijā Jeļena Gavrilova, Latvenergo elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis, SIXT vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems. Diskusiju vadīja auto žurnālists un eksperts Normunds Avotiņš. Pilns diskusijas ieraksts:

Jums nekur nav jādodas – pārvaldiet finanses internetā

 

  • Auto - 16.07.2020

    Video: Latvijā aktuālāko auto modeļu apskats

    Video: Latvijā aktuālāko auto modeļu apskats

    Atrast savām vajadzībām piemērotāko spēkratu plašajā automobiļu piedāvājumā nav vienkāršs uzdevums. Tāpēc sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu sagatavojām īsus video apskatus par Latvijā šobrīd aktuālākajiem modeļiem dažādās klasēs.

    Lasīt vairāk

  • Auto - 05.10.2020

    Mīti par elektromobiļiem: palikšu pusceļā ar tukšu bateriju

    Mīti par elektromobiļiem: palikšu pusceļā ar tukšu bateriju

    Izšķirties par labu elektromobiļa iegādei cilvēkus nereti kavē mīti, kuri jau sākotnēji ir bijuši aplami, bet līdz ar tehnoloģiju attīstību tiek arī kliedēti. Viens no tiem – elektroauto Latvijā nav kur uzlādēt, tāpēc braucējs var palikt pusceļā ar tukšu bateriju. Diskusijā “Ar kādiem auto brauksim rītdien?” eksperti meklēja atbildi uz šo apgalvojumu.

    Lasīt vairāk

  • Auto - 15.10.2020

    Brīvdienas pie elektromobiļa stūres – atziņas, divkauja un pārsteigumi

    Brīvdienas pie elektromobiļa stūres – atziņas, divkauja un pārsteigumi

    Klusums, praktiskums Rīgas centrā, iespēja dzīvot dabai draudzīgāk, kā arī krustojumos atstāt lielo motoru spēkratus tālu sev nopakaļ. Šī ir daļa no elektromobiļu trumpjiem, kurus uzskaita pie Hyundai Kona stūres nedēļas nogali pavadījušais Intars Vizbulis.

    Lasīt vairāk


Citi raksti par šo tēmu

Vairāk

Kontakti

  • +371 26668777
    +371 67779988

    Karšu un internetbankas bloķēšana

    24/7

    Citi jautājumi

    Privātpersonām

    Darbdienās 08.00 - 20.00

    Uzņēmumiem

    Darbdienās 08.30 - 18.00


 

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

Līzinga finansējums
jaunu un lietotu
auto iegādei

  • Procentu likme tiek noteikta individuāli
  • Pirmā iemaksa – sākot no 10 %
  • Līzinga termiņš – līdz 5 gadiem
S|E|B

Uzmanību! Jūsu pārlūkprogramma neatbilst SEB mājas lapas prasībām, lūdzu, atjaunojiet to vai izmantojiet citu ierīci lapas aplūkošanai.

Attention! Your web browser does not correspond to the requirements needed to visit SEB website. Please change web browser or device that you use for browsing the site.

Внимание! Ваш браузер не отвечает требованиям, необходимым для посещения сайта SEB. Просим поменять браузер или устройство, при помощи которого вы производите поиск в браузере.