Noslēgusies uzņēmumu Izaugsmes programmas astotā kārta
13. septembrī noslēdzās SEB organizētās uzņēmumu Izaugsmes programmas astotā kārta. Šogad tajā praktiskas iemaņas un zināšanas par biznesa attīstību un inovācijām pilnveidot uzsāka 13, bet pabeidza 11 uzņēmumi.
Noslēguma pasākumā uzņēmumu pārstāvji dalījās pieredzē par programmas laikā paveikto, kā arī ieskicēja nākamos soļus tālākā attīstībā.
“Ir liels prieks par katru uzņēmumu, kas pieteicās Izaugsmes programmā, lai augtu un attīstītos. Ikvienam ir svarīgi pareflektēt, kādi tad ir mana uzņēmuma mērķi un ambīcijas nākotnē, un šāda programma daudziem lika to arī izdarīt. Rezultātā vairāki uzņēmumi mainīja savus mērķus pilnībā, citi pielāgoja jauniem izaicinājumiem. Mēs ticam, ka Latvijā ir aizvien neapgūts uzņēmējdarbības potenciāls, ko noteikti var izmantot arī esošie uzņēmēji, tādēļ priecājamies būt par atbalstu viņu ambīcijām,” saka Izaugsmes programmas vadītāja Ance Āboliņa.
Augstāko novērtējumu žūrija vienbalsīgi piešķīra “GP Nord”, kas programmas laikā uzlaboja procesus, izmantojot mākslīgo intelektu, veica izmaiņas darbinieku struktūrā, attīstīja jaunas IT izstrādes un ieviesa divus jaunus produktus.
Toms Zeltiņš, “GP Nord” vadītājs: “Pieteicāmies SEB Izaugsmes programmai, jo mums šķita, ka sāk trūkt ideju, entuziasma un zināšanu, kā turpināt virzīt zāļu izplatīšanas attīstību uzņēmumā. Šķita, ka esam sasnieguši “stikla griestus” – mērķi redzam, bet netiekam tam klāt. Citējot kolēģus no programmas: “Lai mums tā lielā banka iemāca, kā ātri tikt pie neiedomājamiem rezultātiem!” Faktiski, programma veicināja domāt un risināt tālejošus jautājumus, jo ikdienā tam ne vienmēr atliek laika un enerģijas. Programmas mentori bija ļoti klātesoši un “maigi uzstājīgi” – savā ziņā bijām spiesti vienmēr piegādāt rezultātus, līdz ar to spējām salīdzinoši īsā laika posmā (6 mēneši), sakārtot virkni ar jautājumiem, lai uzņēmums būtu labāks tajā, ko darām. Ļoti palīdzēja, ka startējām lielā komandā, kurā piedalījās visi uzņēmuma līdzīpašnieki.”
Izaugsmes programmas dalībnieki īpaši novērtēja individuālās mentoringa sesijas ar Viesturu Sosāru, kā arī iespēju tikties klātienē arī savā starpā, kas radīja jaunas sadarbības.
Astotās kārtas absolventi
• Siltumtehnikas iekārtu projektēšanas, montāžas, apkalpošanas un tirdzniecības uzņēmums “AS Lafipa”, kas tirgū darbojas jau vairāk kā 30 gadus, programmas laikā vēlējās pilnveidot jaunu produktu un atrast tam atbilstošu pozicionējumu un tirdzniecības kanālus.
• Arhitektu birojs “Kvites Architects” meklēja iespējas apgūt jaunus noieta tirgus un izveidot jaunu, tehnoloģisko risinājumu.
• Ambulatorās ārstniecības iestāde “KIRSH Veselības Fabrika” plānoja uzsākt jauna produkta ražošanu.
• Zāļu un medicīnas preču vairumtirdzniecības uzņēmums “GP Nord” fokusējās uz uzņēmuma iekšējās sistēmas sakārtošanu, lai nodrošinātu ātrāku pasūtījumu apstrādi klientiem un optimizētu iekšējos resursus.
• Modes dizaina apavu un aksesuāru mazumtirdzniecības uzņēmums “Madam Bonbon” domāja, kā paplašināt uzņēmuma darbību un sasniegt jaunus tirgus segmentus.
• Mediācijas un juridisko konsultāciju sniedzējs “Troubleshooter” meklēja efektīvākos veidus, kā paplašināt uzņēmumu un pilnveidot pozicionējumu.
• Digitālās drukas un iepakojuma izgatavošanas uzņēmums “Amati Projekts” strādāja pie individualizēta risinājuma ieviešanas tirgū.
• Arboristu, dārzkopības pakalpojumu un ainavu projektēšanas uzņēmums “Labie koki” pilnveidoja savu pakalpojumu portfeli.
• Nodibinājums Invalīdu un viņu draugu apvienība “Apeirons” izstrādāja stratēģiju, kā pilnveidot darba devēju zināšanas un mazināt aizspriedumus par cilvēku ar invaliditāti integrēšanu darba tirgū.
• IT risinājumu uzņēmums “Vozorom” programmas laikā attīstīja prototipa fāzē esošu produktu līdz pilnvērtīgam risinājumam, kā arī meklēja klientu uzrunāšanas un investoru piesaistes stratēģijas.
• Vintage apģērbu tirdzniecības e-veikals “Northerngrip” meklēja veidus, kā paplašināt darbību un automatizēt darba procesus uzņēmumā.