Eiropas Savienībai būtu jāievieš tarifi 50% apmērā, lai apturētu lēto Ķīnas elektroauto ieplūšanu tirgū, liecina jaunākās analīzes. Visticamāk, reālā rīcība no Eiropas Komisijas būs piesardzīgāka – 15 līdz 30% apmērā. Taču pat šādā situācijā joprojām paliks vairāki Ķīnas ražotāji, kas spēs gūt ievērojamu peļņu no elektroauto tirdzniecības Eiropā. Piemēram, BYD ir plāns līdz 2030. gadam veidot 10% no Eiropas Savienības tirgus. SEB bankas ekonomists Dainis Gašpuitis raidījumā “Mediāna” izceļ aizvadītās nedēļas svarīgākos notikumus un faktus ekonomikā.
Būtiskākie ekonomikas notikumi 6. maija raidījumā “Mediāna”:
- ASV darba un akciju tirgus aktualitātes, Fed paziņojumi par likmju samazināšanu
- 113 ilgtspējīgi ieteikumi Zviedrijas produktivitātes veicināšanai
- Eirozonas ekonomika aug straujāk nekā prognozēts
- Ķīnas lielo rūpniecības uzņēmumu peļņa samazinājusies
- Tarifu plāns, kas ļautu apturēt lēto Ķīnas elektroauto ieplūšanu Eiropā
- Eiropas Komisijas pārmetumi par pārmērīgiem valdību izdevumiem
- Globālās ekonomikas izaugsmes perspektīvas
- Latvijas ekonomikas aktualitātes
Tēmas:
Vairāk rakstu par šo tēmu
Dainis Gašpuitis
Dainis Gašpuitis
Dainis Gašpuitis
Dainis Gašpuitis