Līdz 2023. gadam SEB Global Services darbinieku skaits pieaugs par 20%
Turpinot strauju izaugsmi, SEB Global Services līdz nākamā gada beigām plāno palielināt darbinieku skaitu par 20%. Pašlaik SEB grupas biznesa pakalpojumu centrā Rīgā strādā aptuveni 900 darbinieki un plānots, ka līdz 2023. gada sākumam to skaits varētu pieaugt līdz 1100 darbiniekiem.
Darbinieku skaita pieaugums tiek plānots, ņemot vērā biznesa apjomu pieaugumu tādās jomās kā vērtspapīru turēšanas un norēķinu pakalpojumi, klientu izpēte un darījumu uzraudzība, kā arī IT. Nordea banka nesen īstenojusi biznesa stratēģijas maiņu Skandināvijā, pārtraucot klientiem piedāvāt vērtspapīru turētājbankas (sub-custody) pakalpojumus. Tādēļ ir strauji pieaudzis to klientu skaits, kas šo pakalpojumu sniegšanu ir uzticējuši SEB – vērtspapīru turēšanas pakalpojumu līderim Skandināvijas tirgū.
SEB Global Services Rīgā nodrošina vērtspapīru turēšanas un norēķinu darījumu apstrādi visai SEB grupai, tādēļ īpaši strauji pašlaik pieaug to darbinieku skaits šajā jomā. Lai īstenotu izaugsmes plānus, SEB Global Services ir nepieciešami arī darījumu nodrošināšanas speciālisti, finanšu darījumu uzraudzības speciālisti, risku vadības eksperti, IT risinājumu izstrādātāji, kā arī komandu vadītāji. Pašlaik uzņēmumā ir atvērtas vairāk nekā 100 vakances gan pieredzējušiem speciālistiem, gan arī kandidātiem bez iepriekšējas pieredzes finanšu nozarē.
„Kandidātos meklējam angļu valodas prasmi un gatavību mācīties, jo Latvijā ir ļoti maz uzņēmumu, kur iespējams gūt iepriekšēju pieredzi, piemēram, darījumos ar nākotnes līgumiem (futures), atvasinātajiem finanšu instrumentiem (derivatives) un citiem sarežģītiem finanšu tirgus instrumentiem. Tādēļ esam izveidojuši efektīvu apmācību sistēmu, lai jaunajiem kolēģiem īsā laika posmā sniegtu visas nepieciešamās zināšanas un prasmes. Global Services ir viens no globālo biznesa pakalpojumu nozares uzņēmumiem, kas, neraugoties uz globālās pandēmijas nestajiem izaicinājumiem, ir turpinājis attīstīties un augt. 2020. gada sākumā mums Rīgā bija 800 darbinieki, un šī gada beigās to skaits pārsniegs 900,” norāda SEB Global Services Rīgā vadītājas vietniece Aļesja Kirčenko.
SEB biznesa pakalpojumu centrs Rīgā tika izveidots 2006. gadā, un pašlaik tas nodrošina SEB grupas uzņēmumiem Skandināvijā, Baltijas valstīs un citos pasaules reģionos maksājumu apstrādi un naudas pārvaldības pakalpojumus, vērtspapīru darījumu apstrādi, darbības atbilstības un risku pārvaldību, finanšu tirgus darījumu apstrādi un finanšu tirgus instrumentu kontroli, klientu izpēti un klientu darbības cikla procesu vadību, IT sistēmu izstrādi un uzturēšanu, kā arī citus pakalpojumus.
Pašlaik SEB Global Services centra Rīgā komandas ir izvietotas trīs dažādās vietās. Šī gada vasarā tika uzsākta uzņēmuma jaunās biroja ēkas būvniecība topošajā biznesa centrā GUSTAVS Teikā, Gustava Zemgala gatvē 73. Plānots, ka visi 1100 SEB Global Services darbinieki Rīgā uz to pārcelsies 2023. gada sākumā, un GUSTAVS kļūs par vienu no modernākajām un atraktīvākajām darba vidēm Rīgā, ar izteiktu uzsvaru uz darbinieku sadarbības veicināšanu un ilgtspēju.
Otrs SEB biznesa pakalpojumu centrs atrodas Viļņā. Tajā strādā aptuveni 1300 darbinieki, nodrošinot IT izstrādes un uzturēšanas pakalpojumus, finanšu atskaišu sagatavošanu, iepirkumu procesu vadību, cilvēkresursu administrēšanas, kā arī citus biznesa pakalpojumus SEB grupas kompānijām visā pasaulē.