SEB mobilo lietotni tagad var izmantot arī kā autorizācijas līdzekli
Lai pieslēgtos internetbankai un apstiprinātu maksājumus, visi SEB bankas klienti tagad kā autorizācijas līdzekli var izmantot ne tikai Smart-ID vai kodu kalkulatoru, bet arī SEB mobilo lietotni. Ar lietotnes PIN kodiem vai biometriju (pirkstu nospiedumu vai sejas atpazīšanas funkciju), klienti var pieslēgties internetbankai, ka arī apstiprināt naudas pārskaitījumus un pirkumus interneta veikalos.
“Papildinot mobilo lietotni ar jauno funkcionalitāti, mēs nodrošinām klientiem ērtu iespēju gan apstiprināt maksājumus, gan pieslēgties internetbankai. Atjaunotajā lietotnē tiek izmantota divpakāpju jeb stingrā klientu autentifikācija (angliski – Strong Customer Authentication). Izmantojot divus PIN kodus, līdzīgi kā Smart-ID lietotnē, klienti var apstiprināt maksājumus uzstādīto limitu ietvaros. Savukārt maksājumus līdz 150 eiro (un līdz 500 eiro vairākiem secīgiem maksājumiem) iespējams apstiprināt ar biometriskajiem datiem – pirkstu nospiedumu vai sejas atpazīšanas funkciju (Face ID). Klienti var apstiprināt gan maksājumus, kas veikti pašā lietotnē, gan maksājumus internetbankā, pieslēdzoties no datora, jo SEB mobilā lietotne tagad atbilst Eiropas Savienības prasībām par drošu klientu autentifikāciju”, komentē SEB bankas Digitālās attīstības vadītājs Iļja Nogičevs.
Šobrīd vairāk nekā 70% SEB bankas klientu kā autorizācijas līdzekli izmanto Smart-ID, savukārt pārējie lieto kodu kalkulatorus. Jaunā lietotnes funkcionalitāte ne tikai ļauj klientiem vieglāk veikt maksājumus, bet arī kalpos par pamātu lietotnes uzlabojumiem nākotnē, piemēram, ļaujot ērti un bez papildus kodu ievadīšanas pārslēgties no lietotnes uz internetbanku mobilajā ierīcē.
Kopš šī gada sākuma SEB mobilās lietotnes aktīvo lietotāju skaits audzis par 10%, un šobrīd to izmanto gandrīz puse aktīvo bankas klientu. Lietotnē veikto maksājumu skaits kopš gada sākuma audzis par 46%. Apmērām divas trešdaļas no visiem naudas pārskaitījumiem veido maksājumi līdz 30 eiro, kurus nav nepieciešams papildus apstiprināt. Arvien aktīvāk lietotāji izmanto arī iespēju maksāt uz telefona numuru – kopš gada sākuma šādu maksājumu skaits audzis par vairāk nekā 40%.
Iespēja izmantot lietotni kā autorizācijas līdzekli papildina jau šobrīd klientiem pieejamo lietotnes funkcionalitāti, kas ļauj apskatīt kontu atlikumus, veikt un pieprasīt maksājumus, sekot līdzi kredītiem un līzingiem, veidot uzkrājumus ar Digitālo krājkasi un ieguldīt ar Roboinvestoru.