Ar sociālajiem tīkliem un publisko uzstāšanos ikdienā saskaras ikkatrs no mums. Lai gan retos gadījumos cilvēkiem ir dots dabisks talants uzstāties publikas priekšā, vai piemīt iemaņas prasmīgi pārvaldīt jaunākās sociālo mediju tendences, vairumam no mums šīs prasmes ir pastāvīgi jāslīpē un jāpilnveido. Lūk, daži padomi no SEB Skolu vēstnešu programmas nodarbībām, kas ikvienam ļaus izkopt savas iemaņas.
Pieteikšanās SEB Skolu vēstnešu programmai
SEB Skolu vēstnešu programma ir mans šī mācību gada lielākais piedzīvojums! Tā kā vienmēr esmu par attīstību, tad šo programmu redzēju kā lielisku iespēju iegūt jaunas zināšanas par banku, naudu un ar to saistītiem procesiem, kā arī uzlabot savas prezentēšanas prasmes. Turklāt iegūtās zināšanas izmantot ne tikai pati, bet arī nodot tās saviem vienaudžiem, jo mēs esam Latvijas nākotne, un izglītībai, kā arī cilvēka intelekta līmenim, manuprāt, ir cieša saikne. Kad pieteicos programmā, pat sīki un smalki nezināju, kas notiks un kas man būs jādara, taču jutu, ka būs tā vērts, un man bija taisnība!
Kad mani izvēlējās programmai, protams, biju saviļņota. Drīz vien sākās sagatavošanās lekcijas, lai palīdzētu mums pēc iespējas labāk novadīt lekcijas par naudas jautājumiem savās skolās. Tieši tāds ir programmas mērķis – veicināt jauniešu zināšanas par finansēm ar “jaunietis jaunietim” metodi jeb jaunieši stāsta saviem vienaudžiem par kādu konkrētu tēmu. Tā darām arī mēs – SEB Skolu vēstneši.
Viena no programmā apgūtajām tēmām bija par efektīvu sociālo tīklu izmantošanu. Lūk, 5 ieteikumi, kas noderēs arī jums.
1. Uzmanības laika samazināšanās
Ja vēlamies pievērst kāda uzmanību sociālajos tīklos, viņu uzmanība jāpiesaista pirmajās 3 sekundēs, jo cilvēki mūsdienās kļūst arvien nepacietīgāki.
Tāpēc, publicējot ierakstu vai bildi, mēģiniet sākt ar interesantu saukli, jautājumu, attēlu, kas liek uz to paskatīties vēlreiz, vai ko citu, kas liktu cilvēkam izlasīt visu līdz galam.
2. Piesaistošs saturs
Cilvēki vēlas viņiem nepieciešamo informāciju saņemt pēc iespējas ātrāk, tāpēc tiek lasīta tikai tā informācija, kur uzreiz ir redzama atbilde uz izvirzīto jautājumu. Pārējai informācijai lasītājs “paskrien garām”.
Tāpēc, ja vēlaties, lai jūsu teikto izlasa, piestrādājiet pie oriģināla pasniegšanas veida, un publicējiet tikai svarīgāko informāciju.
3. Vertikāls saturs
Vizuālais saturs arvien vairāk tiek publicēts vertikāli, tāpēc lielāku uzmanību iegūs vertikāli publicētās bildes, jo tās labāk iekļausies sociālo tīklu formātā.
4. Labs saturs ir ar attēla papildinājumu
Efektīvs saturs ir tāds, kam cilvēki biežāk spiež “like” un “dalīties”, līdz ar to palielinot iespējas jūsu publicētajam ierakstam tikt apskatītam vairāk. Saturam ar tekstu un attēlu ir 65% liela efektivitāte. Tikai tekstam ir 10% efektivitāte, bet tikai attēlam – 35% efektivitāte.
Tāpēc, publicējot ierakstus, vienmēr ieteicams attēlu apvienot ar tekstu, lai pēc iespējas labāk piesaistītu lasītāja uzmanību un nodotu vēlamo vēstījumu.
5. Mirkļbirku nozīme
Haštagi jeb mirkļbirkas vai tēmturi var palīdzēt jūsu saturam nonākt pie mērķauditorijas, taču tiem jābūt īsiem, konkrētiem, un tie nedrīkst būt par daudz.
SEB Skolu vēstnešu programma
- Apmācības par dažādām tēmām, tostarp finanšu pratību un bankām
- Iespēja kļūt par savas klases finanšu pratības ekspertu un apmācīt arī klases biedrus
- Mentors no SEB bankas atbalstīs Tavu personīgo attīstību
SEB Skolu vēstnešu programmas dalībniekiem bija iespēja pilnveidot arī publiskās runas prasmes. Šīs iemaņas dzīvē noder ikkatram, tāpēc sniedzu ieskatu vērtīgākajās atziņās.
- Vienkāršo tematu
Izskaidro tematu tā, lai to saprastu cilvēks ar nedaudz zemākām zināšanām par vidējām. Tas jūs padarīs par labu runātāju, jo visi būs sapratuši jūsu teikto. - Saistīts stāstījums
Stāstam jābūt plānveidīgam un klausītājiem saistošam, pretējā gadījumā neviens nesapratīs jūsu domu. - Atkārtošana – zināšanu māte
Lekcijas noslēgumā atkārtojiet galveno, lai tas paliek atmiņā, un sniedziet ieteikumu, kā to pielietot ikdienā, lai vēl vairāk nostiprinātu citos jūsu teikto.