Aizvien vairāk klientu finanšu pakalpojumus izvēlas saņemt attālināti
2015. gadā SEB bankas attālinātajos kanālos klientu aktivitāte turpinājusi pieaugt: darījumu skaits internetbankā pērn pārsniedzis 17,6 miljonus transakciju, un tas ir par 8% vairāk nekā 2014. gadā. Pērn par 10% pieaudzis saņemto klientu e-pastu skaits, bet pa tālruni apkalpoti 338 tūkstoši klientu. Savukārt filiālēs apkalpoto klientu skaits samazinājies par 42% salīdzinājumā ar 2014. gadu. Pērn SEB bankas Latvijas filiālēs apkalpoti 840 tūkstoši klientu, bet gadu iepriekš filiālēs apkalpoto klientu skaits sasniedza 1,44 miljonus.
Identiska tendence vērojama arī pārējās Baltijas valstīs. SEB bankas filiālēs Lietuvā pērn apkalpoti 1,8 miljoni klientu jeb par 18% mazāk nekā 2014. gadā, bet SEB bankas filiālēs Igaunijā apkalpoti 875 tūkstoši klienti jeb par 10% mazāk nekā 2014. gadā. Kopumā Baltijas valstīs SEB banka pērn pa tālruni apkalpojusi 1,1 miljonu klientu jeb par 3% vairāk nekā 2014. gadā, bet pa e-pastu – gandrīz 300 tūkstošus jeb par 7% vairāk klientu.
Neskatoties uz straujo klātienē apkalpoto klientu skaita sarukumu Latvijā, filiālēs notikušo tikšanos un ar klientiem noslēgto līgumu skaits samazinājies tikai par 1%: no 352 tūkstošiem 2014. gadā līdz 349 tūkstošiem pērn. Tas apliecina, ka pieprasījums pēc finanšu konsultācijām saglabājas nemainīgi augsts, savukārt ikdienas darījumus, ko ērtāk un izdevīgāk ir veikt bez bankas speciālista starpniecības, klienti labprātāk veic attālināti. Vispieprasītākās finanšu konsultācijas ir par ģimenes budžeta plānošanu, ilgtermiņa uzkrājumu veidošanu, iespēju saņemt aizdevumu mājokļa iegādei vai uzņēmuma attīstībai, kā arī investīcijām.
SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars: “Klientu paradumi turpina mainīties. Aizvien mazāk cilvēkiem ir nepieciešams, lai tuvumā atrastos bankas filiāle, jo sev nepieciešamos finanšu pakalpojumus klienti vēlas saņemt ātri, sev ērtākajā laikā un vietā. Tādēļ klienti izvēlas lietot internetbanku un bankomātus, vai arī sazinās ar banku pa tālruni.
Tādēļ papildus ieguldām attālināto kanālu attīstībā, paplašinot to iespējas un pieejamību. Šogad un tuvākajos gados ieguldīsim 3 miljonus eiro bankomātu tīkla modernizēšanā. Veicam arī vērienīgus IT platformas modernizācijas darbus un jau šogad plānojam klientiem piedāvāt jaunu internetbanku. Savukārt filiālēs mazāk laika veltīsim tehniskām lietām, ko klienti labprātāk dara paši, izmantojot bankomātus un internetbanku, bet aizvien vairāk laika veltīsim, lai iedziļinātos klientu vajadzībās un sniegtu tiem pievienoto vērtību.”
Kopš 2016. gada janvāra SEB bankas Klientu centrs strādā bez brīvdienām un speciālistu atbalsts klientiem ir pieejams 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā. Visbiežāk klienti sazinās ar Klientu centru, lai saņemtu palīdzību saistībā ar nozaudētām maksājumu kartēm, atjaunotu pieeju savam internetbankas kontam vai arī saņemtu konsultācijas par pārskaitījumiem.