SEB bankas klienti turpmāk varēs noformēt patēriņa kredītu internetbankā
Atsaucoties uz pieprasījumu un realizējot Digitālās attīstības programmu, SEB banka vēl pavasarī ieviesa iespēju patēriņa kredītam pieteikties internetbankā. Šobrīd pakalpojums attīstīts vēl tālāk – klienti var internetbankā arī noslēgt līgumu, kad finansējums ir apstiprināts, kā arī saņemt finansējumu savā bankas kontā.
SEB bankas veiktās aptaujas dati liecina, ka lielākā respondentu daļa (67%) uzskata, ka patēriņa kredītam visērtāk ir pieteikties internetbankā. Atsaucoties uz pieprasījumu un realizējot Digitālās attīstības programmu, SEB banka vēl pavasarī ieviesa iespēju patēriņa kredītam pieteikties internetbankā. Šobrīd pakalpojums attīstīts vēl tālāk – klienti var internetbankā arī noslēgt līgumu, kad finansējums ir apstiprināts, kā arī saņemt finansējumu savā bankas kontā.
Runājot par pāteriņa kredīta mērkiem, gandrīz trešdaļa aptaujāto (29%) nosauca automašīnas iegadi, 20% izmanto bankas finansējumu nelieliem būvniecības darbiem vai remontam, 15% – mājas labiekārtošanai un 12% – sadzīves tehnikas iegādei.
“Neskatoties uz to, ka lielākā daļa iedzīvotāju joprojām uzskata, ka patēriņa kredīti ir risinājums tikai ārkārtas situācijās, daudzi izmanto banku finansēšanas priekšrocības, kad vēlas uzlabot savas dzīves kvalitāti. Turklāt SEB bankas aptaujas rezultāti uzrāda, ka gandrīz puse (46%) rūpīgi izvērtē piedāvājumus un izvēlas to, kur ir labāki nosacījumi. Tikai 16% aptaujāto atbild, ka viņiem svarīgākais ir saņemt finansējumu pēc iespējas ātrāk, tāpēc viņi būtu gatavi vērsties pie ātro kredītu izsniedzējiem”, skaidro SEB bankas sociālekonomikas eksperts Edmunds Rudzītis.
Aptaujas rezultāti arī uzrādīja, ka daļa iedzīvotāju joprojām neuzskata, ka lēmums par patēriņa kredītu jāpieņem atbildīgi. Piemērām, 33% aptaujāto nepiekrīt apgalvojumam, ka patēriņa kredītu var atļauties tikai tie, kas ir spējīgi maksāt procentus.
“Atbildīgas aizņemšanās principi tieši otrādi paredz, ka kredītu drīkst atļauties iedzīvotāji ar stabiliem ienākumiem un iespēju atmaksāt aizdevumu. Izskatās, ka sabiedrība vēl joprojām ir jāizglīto par finanšu lietpratības jautājumiem, skaidrojot, kādas aizņemšanās, kā arī uzkrājumu veidošanas iespējas pastāv un ir piemērotākas katrai iedzīvotāju grupai,” noslēdz Edmunds Rudzītis.
*SEB bankas aptauja tika veikta internetbankā, un tajā piedalījās 406 respondenti.
Papildu informācijai:
Edmunds Rudzītis, SEB bankas sociālekonomikas eksperts - 67215933, edmunds.rudzitis@seb.lv
Jeļena Riļejeva, SEB bankas komunikācijas projektu vadītāja – 67779978, jelena.rilejeva@seb.lv