20 gadu laikā SEB līzings finansējis 72 000 objektu par 2 miljardiem eiro
Kopš uzņēmuma dibināšanas 1997. gadā SEB līzings klientiem piešķīris ap 2 miljardiem eiro, kopumā finansējot 72 tūkstošus objektu. Savukārt 2016. gadā liela pircēju aktivitāte palīdzējusi SEB līzingam visa gada garumā saglabāt stabilu līdera pozīciju jauno auto finansēšanā ar 25% tirgus daļu.
Šogad martā SEB līzings atzīmē 20 gadu jubileju – kopš uzņēmuma dibināšanas vairāk nekā 25 000 klientiem piešķirts finansējums 2 miljardu eiro apjomā. No kopumā 72 000 finansēto objektu lielāko daļu (76%) veido automašīnas.
“Kopš uzņēmuma dibināšanas 1997. gadā automašīnas paliek galvenais finansēšanas objekts. Pa šiem 20 gadiem ap 10% no darījumiem ir komerctransporta finansēšana, 6% - iekārtu finansēšana, ka arī pa 3% - agro līzings un industriālais līzings. 20 gadu garumā novērojam, ka pieprasījums pēc auto, īpaši pēc jauniem auto, ir izteiktāks periodos, kad ekonomika aug. Tā notiek arī šobrīd – 2016. gadā Latvijā ievērojami palielinājies jaunu automobiļu iegādes darījumu skaits privātpersonu segmentā”, stāsta SEB līzinga vadītāja Jeļena Gavrilova.
Salīdzinot ar 2015. gadu, jauno auto tirgus Latvijā kopumā ir pieaudzis par 15%, privātpersonu noslēgto darījumu skaitam pieaugot par 22%. Pērn SEB līzings piešķīris 52 miljonus eiro jauno auto iegādei, kas ir par 63% vairāk nekā 2015. gadā. Lietoto auto finansējuma apjoms pieauga par 9% līdz 12 miljoniem eiro.
Pēc SEB līzinga datiem, populārākie modeļi jauno auto segmentā pērn bija Opel Mokka, VW Golf, Kia Ceed, VW Passat, Toyota RAV4. Savukārt pieprasītākās ar SEB līzinga finansējumu iegādātās lietotās automašīnas bija VW Passat, Audi A4, Toyota Avensis, Volvo XC60 un Audi A6.
‘’Auto darījumu apjoms 2016. gadā kopumā ir pieaudzis par 45%, sasniedzot 64 miljonus eiro. Tā rezultātā mūsu kredītportfelis pieauga par 17% līdz 251 miljonam eiro. Iedzīvotāji arvien biežāk dod priekšroku jauno auto iegādei – pircēji atzīst, ka grūti uzticēties lietotām automašīnām, kā arī baidās no lielām izmaksām lietoto auto remontdarbiem. Savukārt auto tirgotāji, sekojot līdzi izmaiņām patērētāju paradumos un pieprasījumā, turpina piedāvāt klientiem lielas atlaides un papildu bonusus, piemēram, signalizāciju, autoriepas un citus. Sīva konkurence ir arī starp līzinga kompānijām – rezultātā klienti saņem zemākas procentu likmes un ikmēneša maksājumus, ka arī labvēlīgus papildu nosacījumus”, skaidro Jeļena Gavrilova.
Pēc Latvijas Auto asociācijas datiem, vieglo pasažieru automobiļu segmentā 2016. gadā reģistrēts par 2409 automašīnām vairāk nekā gadu iepriekš – kopumā 18 519 auto, no kuriem 2567 iegādātas par SEB līzinga piešķirto finansējumu.
Papildu informācijai:
Jeļena Riļejeva, SEB bankas komunikācijas projektu vadītāja – 67779978, jelena.rilejeva@seb.lv