Smart-ID lieto jau 100 000 SEB bankas klientu
Nepilnu piecu mēnešu laikā jauno autorizācijas risinājumu internetbankas lietošanai – aplikāciju viedtālruņiem Smart-ID – sākuši lietot vairāk nekā 100 000 SEB bankas klientu.
Bezmaksas aplikācija Smart-ID ir ērts un drošs risinājums, kas aizstāj iepriekš lietotās kodu kartes. Kopš Smart-ID ieviešanas šī gada 30. martā, klienti aplikāciju ir izmantojuši jau vairāk nekā miljons reižu, lai veiktu dažādas transakcijas: pieslēgtos internetbankai, apstiprinātu maksājumus, pieteiktos jauniem pakalpojumiem vai mainītu esošos, kā arī caur internetbanku pieslēgtos citiem resursiem, piemēram, latvija.lv e-pakalpojumu portālam.
Arnis Škapars, SEB bankas valdes loceklis: “Klienti sagaida no mums risinājumus, kas ļauj tiem jebkurā laikā ērti piekļūt saviem līdzekļiem un ar tiem rīkoties. Tādēļ aizvien vairāk klienti labprāt sāk lietot Smart-ID, un redzam, ka šī aplikācija pārliecinoši kļūst par mūsu klientu primāro un galveno autorizācijas līdzekli internetbankas lietošanā. Savukārt kodu kartes varam atstāt mājās, jo vairs nav vajadzības tās vienmēr nēsāt līdzi savā makā. Svarīgs ir arī drošības aspekts – Smart-ID aizsargā divi PIN kodi, tādēļ pat gadījumā, ja telefons tiek nozaudēts, nevienam citam nebūs iespējams piekļūt klienta bankas kontam.”
Ņemot vērā regulējošo iestāžu jaunās prasības finanšu nozarei, kodu karšu funkcionalitāte ir tikusi ierobežota. No 15. jūnija SEB bankas klienti var izmantot kodu kartes, lai internetbankā apstiprinātu maksājumus līdz 30 eiro uz citām bankām, kā arī maksājumus līdz 500 eiro uz citiem kontiem SEB bankā. Lai veiktu lielākus maksājumus, klienti var izmantot vai nu aplikāciju Smart-ID vai kodu kalkulatoru.
Smart-ID nodrošina stingro autentifikāciju saskaņā ar Eiropas Banku iestādes un FKTK drošības prasībām internetbankas lietošanai un norēķiniem interneta vietnēs. Smart-ID var lietot gan privātpersonas, gan uzņēmumu darbinieki.