SEB Uzņēmumu izaugsmes programmas otrā cikla noslēgumā atlasīti daudzsološākie uzņēmumi
Noslēdzoties SEB bankas īstenotās Uzņēmumu izaugsmes programmas otrajam ciklam un izvērtējot dalībnieku paveikto, ir izvēlēti pieci daudzsološākie uzņēmumi: Tenax Panel, Svaigi.lv, Will Sensors, mazo bērnu skola Knābis un maiznīca Lielezers.
Industriālo sensoru un to risinājumu uzņēmums Will Sensors saņēma žūrijas atzinību par lielāko izaugsmes potenciālu, mazo bērnu skola Knābis – par augstāko inovāciju potenciālu, bet pašmāju saimnieku ražoto pārtikas produktu tiešās tirdzniecības platforma Svaigi.lv tika apbalvota par profesionālāko sava biznesa prezentāciju. Maiznīca Lielezers tika atzīti par labākajiem eksperimentētājiem, savukārt Tenax grupa – par uzņēmumu ar lielāko pārmaiņu potenciālu.
SEB Uzņēmumu programmas mērķis ir sagatavot uzņēmumus straujai biznesa izaugsmei caur digitālajām tehnoloģijām un inovācijām. Programmas pirmo ciklu, kas ilga trīs mēnešus, pabeidza deviņi uzņēmumi, bet otro ciklu – 13 kompānijas.
SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars: “Katram no šiem uzņēmumiem ir potenciāls strauji kāpināt sava biznesa apmērus un iekarot jaunas tirgus nišas, un programmas laikā sagatavotais attīstības plāns ļauj cerēt, ka tas izdosies! Tagad ir atlicis pats svarīgākais: izstrādāto rīcības plānu pārvērst par īstenību. Šai programmai ir arī dziļāka jēga – ar reāliem piemēriem iedvesmot Latvijas uzņēmējus izvirzīt sev augstākus mērķus. Man nav šaubu, ka arī daudziem citiem Latvijas uzņēmumiem ir potenciāls izaugt lielākiem un būt veiksmīgiem starptautiskajā tirgū!”
Dalība Uzņēmumu izaugsmes programmā ir bez maksas, un SEB banka programmas īstenošanā šogad ir ieguldījusi 60 tūkstošus eiro.
Uzņēmumu izaugsmes programmu īsteno SEB banka sadarbībā ar vadības konsultāciju uzņēmumu Civitta. Uzņēmumu izaugsmes programma ir biznesa akselerators, kura laikā uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska līmeņa biznesa ekspertu un mentoru vadībā identificē jaunas biznesa iespējas, izveido tām atbilstošu biznesa modeli un novatorisku iekšējo kultūru, kā arī izstrādā sešu mēnešu rīcības plānu savu mērķu sasniegšanai. Programmas saturs ir īpaši pielāgots Latvijas tirgus specifikai un vajadzībām.
Programmas pirmajā ciklā piedalījās uzņēmumi Pure Chocolate, Centrālā laboratorija, Blue Bridge Technologies, New Black, Krogzeme, MINT print, Big Bad Bagels, Woltec, Beka Baltic, Vispool, Krāsu Serviss un Uzdevumi.lv.
Savukārt otrajā ciklā startēja Tenax Panel, kokapstrādes uzņēmums ABIO, spuldžu tirdzniecības uzņēmums ATTA-1, zobārstniecības klīnika DentaPlan, fitnesa risinājumu kompānija G Kolizejs, instrumentu un iekārtu tirdzniecības un servisa kompānija Kosters, mazo bērnu skola Knābis, N.Bomja maiznīca Lielezers, interneta veikals Smartstore.lv, Starptautiskā Kosmetoloģijas koledža, pārtikas produktu tiešās tirdzniecības platforma Svaigi.lv, saldumu ražotājs Taste CAPS!, kā arī industriālo sensoru kompānija Will Sensors.
Uzņēmumu izaugsmes programma ir paredzēta Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem ar vismaz divu gadu uzņēmējdarbības pieredzi, kuru gada apgrozījums pārsniedz 200 tūkstošus eiro.