SEB bankas klienti internetbankā varēs redzēt informāciju par saviem kontiem citās bankās
Jau šoruden SEB bankas klientiem internetbankā būs iespēja redzēt apkopotu informāciju par visiem saviem maksājumu kontiem, kas atrodas dažādās bankās un maksājumu pakalpojumu sniedzējos. Savukārt finanšu tehnoloģiju uzņēmumi varēs nodrošināt jaunus pakalpojumus – konta informācijas un maksājuma ierosināšanas pakalpojumu. To paredz otrās Maksājumu pakalpojumu direktīvas (PSD2) prasības, kas stājas spēkā no šī gada 14. septembra.
Saskaņā ar PSD2 prasībām bankām būs pienākums nodrošināt trešajām pusēm – licencētiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem – piekļuvi nepieciešamajiem datiem, izveidojot šim nolūkam drošu saziņas kanālu. Taču jāuzsver, ka klientu dati joprojām tiks pilnībā aizsargāti un trešajām pusēm būs pieejami tikai tādā gadījumā, ja klients būs devis savu piekrišanu. SEB banka jau šobrīd ir izstrādājusi tehnisko risinājumu direktīvas prasību izpildei un aicina finanšu tehnoloģiju uzņēmumus to pārbaudīt.
“Būtiskākais ieguvums klientiem būs konta informācijas pakalpojums – iespēja vienā internetbankā redzēt informāciju par visiem maksājumu kontiem dažādās bankās, kas ļaus ne vien ērtāk veikt maksājumus, bet arī plānot ieņēmumus un izdevumus. Savukārt maksājuma ierosināšanas pakalpojums ļaus norēķināties par precēm vai pakalpojumiem interneta veikalā, neizmantojot maksājumu karti, bet ierosinot pārskaitījumu no bankas konta. Tas nozīmē, ka maksājums tiks veikts līdzīgi kā jau šobrīd, veicot maksājumu internetbankā, taču nebūs nepieciešams tai pieslēgties. Taču, ja klients nevēlēsies dot atļauju pakalpojumu sniedzējam veikt maksājumu viņa vārdā, joprojām būs iespēja norēķināties ierastajā veidā,” skaidro SEB Baltics Open Banking projekta vadītājs Jānis Dirveiks.
SEB banka ne tikai strādā pie obligāto PSD2 prasību izpildes, bet arī meklē ilgtermiņa sadarbības partnerus Fintech uzņēmumu vidū, lai drīzumā piedāvātu klientiem arī citus inovatīvus finanšu pakalpojumus.
“Vērojot tendences finanšu pasaulē un ieklausoties klientu vēlmēs, vēlamies sniegt vēl plašākas iespējas, ne tikai PSD2 noteiktās prasības. Jau līdz šim pakalpojumu sniedzēji, izmantojot SEB bankas izstrādātās lietojumprogrammas saskarnes jeb API*, varēja pārbaudīt dažādus risinājumus īpaši izstrādātā portālā – seb.lv/open-banking. Pilnveidojot programmatūru pēc PSD2 nosacījumiem, šobrīd pilnībā ir iespējams pārbaudīt, kā jaunie risinājumi strādās realitātē. Esam pārliecināti, ka Open Banking pieeja mainīs finanšu pasauli, un SEB bankas mērķis ir būt starp pirmajiem šajās pārmaiņās un iedvesmot arī citus uzņēmumus aktīvāk izmantot inovāciju sniegtās iespējas,” norāda Jānis Dirveiks.
*API, no angļu valodas – Application Programming Interface jeb rīku kopums programmatūru un aplikāciju veidošanai. Tieši šo saīsinājumu visbiežāk pierasts lietot, runājot par trešo pušu piekļuvi banku infrastruktūrai, lai tās varētu piedāvāt savus pakalpojumus banku klientiem.