SEB banka viena no pirmajām Latvijā saņem FKTK apstiprinājumu infrastruktūrai Open Banking koncepta ieviešanai
No šī gada 14. septembra visām bankām būs pienākums nodrošināt trešajām pusēm – licencētiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem – piekļuvi klientu datiem, izveidojot šim nolūkam drošu saziņas kanālu. Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) apstiprinājusi SEB bankas izstrādāto tehnoloģiju jeb API* kā prasībām atbilstošu. Līdz ar to jau šobrīd finanšu pakalpojumu sniedzēji, kuri to vēlas, var saviem klientiem, kuriem ir atvērts konts arī SEB bankā, nodrošināt piekļuvi sava konta informācijai trešo pušu vietnēs.
Prasību nodrošināt trešajām pusēm – licencētiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem – piekļuvi bankas klientu datiem nosaka otrā Maksājumu pakalpojumu direktīva (PSD2), kas stājas spēkā 14. septembrī. Kā pirmie jauno iespēju jau šobrīd var novērtēt SEB bankas klienti Igaunijā, un nedēļas laikā to izmēģinājuši teju 500 klienti.
“Ikvienam bankas klientam ir tiesības pašam brīvi pārvaldīt savus datus un finanses, un svarīgi, ka bankas un citi finanšu pakalpojumu sniedzēji spēj to nodrošināt mūsdienu digitālajai videi atbilstošā, ērtā un drošā veidā. Esam pārliecināti, ka Open Banking pieeja mainīs finanšu pasauli, ļaujot klientiem efektīvāk pārvaldīt savas finanses un plānot izdevumus, un SEB bankas mērķis ir būt starp pirmajiem šajās pārmaiņās un iedvesmot arī citus uzņēmumus aktīvāk izmantot inovāciju sniegtās iespējas,” skaidro SEB Baltics Open Banking projekta vadītājs Jānis Dirveiks.
Jau ziņots, ka šī gada 14. jūnijā SEB banka uzsāka izveidotā API testēšanu īpaši izstrādātā portālā seb.lv/open-banking, aicinot finanšu tehnoloģiju uzņēmumus to pārbaudīt un sniegt ieteikumus darbības uzlabošanai.
*API, no angļu valodas – Application Programming Interface jeb rīku kopums programmatūru un aplikāciju veidošanai. Tieši šo saīsinājumu visbiežāk pierasts lietot, runājot par trešo pušu piekļuvi banku infrastruktūrai, lai tās varētu piedāvāt savus pakalpojumus banku klientiem.