Autentificējoties darbam internetbankā ar Smart-ID, būs jāievada arī personas kods
Turpmāk klientiem – gan privātpersonām, gan juridiskajām personām, kuri kā autorizācijas līdzekli izmanto Smart-ID, lai pieslēgtos internetbankai, būs jāievada ne tikai lietotāja numurs, kā līdz šim, bet arī savs personas kods. Šāda prasība tiek ieviesta visās trīs Baltijas valstīs, lai nodrošinātu papildu drošību un mazinātu krāpnieciska rakstura situāciju risku.
“Visiem bankas klientiem, kuri, lai pieslēgtos internetbankai, izmanto Smart-ID, turpmāk sākuma lapā būs jāievada ne tikai savs lietotāja kods, bet arī personas kods. Šāda neliela izmaiņa palīdzēs novērst neuzmanības kļūdas un radīs papildu drošību, lai novērstu krāpniecības mēģinājumus,” skaidro Oskars Blumbergs, SEB bankas IT drošības eksperts.
Jāatgādina, ka pirms PIN1 un PIN2 kodu ievadīšanas Smart-ID lietotnē, klientiem vienmēr jāpārliecinās, ka viņi apstiprina tikai paši savus darījumus. Tāpat arī klientiem jābūt uzmanīgiem, saņemot e-pasta vēstules un īsziņas ar norādi atvērt kādu tiešsaistes dokumentu vai kādā vietnē atjaunot savus datus, jo tas var būt krāpšanas mēģinājums ar mērķi iegūt klienta apstiprinājumu krāpnieku iniciētām darbībām.
Par to, kā atpazīt krāpnieciska rakstura situācijas, vairāk lasiet šeit.