SEB uzņēmumu Izaugsmes programmas absolventi: panākumus biznesā nosaka paša iesaiste un atdeve
Noslēdzoties SEB bankas īstenotās uzņēmumu Izaugsmes programmas piektajam ciklam, tās absolventi atzīst – panākumi biznesā ir katra paša ziņā. Lai veicinātu straujāku sava uzņēmuma izaugsmi, teju četru mēnešu garumā deviņi Latvijas uzņēmumi pilnveidoja zināšanas un prasmes tādās jomās kā digitālo tehnoloģiju pielietojums, inovācijas, izaugsmes domāšana, mārketings un pārdošana, kā arī mūsdienīga finanšu plānošana.
“Biznesa pasaulē procesus un notikumus paredzēt ir neiespējami, tāpēc jāmāk pielāgoties katrai situācijai, lai no tās izietu kā ieguvējs. Izaugsmes programma uzņēmumiem sniedz iespēju ar profesionāļu atbalstu ne tikai izvērtēt savu šā brīža darbību, bet arī strādāt pie jauniem produktiem, pakalpojumiem un ilgtspējīgiem biznesa modeļiem, apgūstot dažādas inovāciju metodes. Ir gandarījums par tiem uzņēmumiem, kuri ar iegūto zināšanu palīdzību ne vien veiksmīgi pārvarējuši pandēmijas izaicinājumus, bet arī atraduši jaunus attīstības virzienus,” uzsver Aija Miķelsone, SEB bankas Mazo un vidējo uzņēmumu segmenta vadītāja Baltijā.
Izaugsmes programmu šogad absolvēja uzņēmumi no dažādām nozarēm: SIA “Dabas burka” (mazumtirdzniecības veikals, kas specializējas nefasētu pārtikas produktu un videi draudzīgu sadzīves preču tirdzniecībā), Ekonomikas un kultūras augstskola (biznesa augstskola, mūžizglītības programmas, biznesa inkubators), HORTUS Digital (biznesa pārvaldības sistēmas, procesu automatizācija, drošība un GDPR atbilstīgi IT infrastruktūras risinājumi, kā arī IT sistēmu apkalpošana), SIA “Risoma” (sporta un atpūtas aprīkojuma projektēšana un ražošana), SK production (mūzikas koncertu un festivāla “Saulrieta koncerti" organizēšana), SIA “Smalkais muslis” (pārtikas produkta – smalcināta mušļa – ražošana), TESLA (elektroapgādes un telekomunikāciju sistēmu būvniecība, elektroinstalācijas ierīkošana, dzīvojamo un nedzīvojamo ēku būvniecība), XTM (Būvniecības uzņēmumu grupa ar specializāciju monolītajā betonēšanā, industriālo grīdu un parketa ieklāšanā), kā arī ZAAO (atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu nodrošināšana un Ziemeļvidzemes reģionālā atkritumu apsaimniekošanas centra "Daibe” attīstīšana).
Programmas ietvaros uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska mēroga ekspertu un mentoru vadībā strādāja pie inovatīva produkta vai pakalpojuma izveides, kā arī iekšējo procesu izmaiņām, lai turpmāk nodrošinātu straujāku sava uzņēmuma izaugsmi. Dalībniekiem bija arī iespēja individuāli kopā ar mentoru noslīpēt savu biznesa ideju, kā arī sastādīt konkrētu aktivitāšu plānu, ko īstenot programmas laikā un pēc tās.
”Dalība Izaugsmes programmā ir iedevusi mums ceļa karti uz turpmāko attīstību nākotnē”, saka Ieva Biķe, SIA “Smalkais muslis” radītāja. “Šī ir lieliska iespēja izkāpt no rāmja un paskatīties uz savu uzņēmumu no malas, iztirzāt kopā ar mentoriem dažādus uzņēmumā notiekošos procesus. Programmas laikā iemācījāmies, kā labāk saprast klienta vajadzības, centāmies iekāpt klienta čībās un paredzēt viņa uzvedību, pirkšanas paradumus attiecībā uz mūsu produktu. Izmēģinot dažādus ieteiktos rīkus, mēs sasniedzām savu izvirzīto mērķi. Uzņēmums programmas laikā var izaugt, cik daudz – tas atkarīgs no paša uzņēmuma iesaistes un atdeves.”
Ekonomikas un kultūras augstskolas valdes priekšsēdētāja Anna Saltikova: “Izmantojot dizaina domāšanas paņēmienus un iesaistot šajā procesā arī savus studējošos, konstatējām vairākus elementus, ko nepieciešams modernizēt. Viens no lielākajiem izaicinājumiem bija mācīties pašiem no saviem studentiem, uzticēties viņu viedoklim, uzdrošināties eksperimentēt. Kad administrācija un akadēmiskais personāls to izprata, kļuva vieglāk pieņemt lēmumus un ieviest dažādas inovācijas. Argumentēt un pamatot nepieciešamās izmaiņas palīdzēja Izaugsmes programmas mentoru rekomendācijas, starptautiski veiksmes stāsti un pieredze.”
SIA “Dabas burka” izveidotāja Marija Sološenko: “Izaugsmes programmā piedalījāmies, jo vēlamies augt un attīstīties, kļūstot par ilgtspējīgu uzņēmumu arī biznesa modeļa ziņā. Ieguvām daudz jaunu zināšanu un praktisku iemaņu, kā arī guvām iespēju paskatīties uz mūsu uzņēmumā notiekošajiem procesiem no cita skatu punkta. Šobrīd pandēmijas laikā ir grūti ko plānot, jo nezinām, kurā brīdī apstākļi var mainīties, taču vienlaikus paveras arī iepriekš nebijušas iespējas. Tas, vai uzņēmums spēs tās izmantot savā labā, ir katra paša ziņā.”
Uzņēmumu izaugsmes programmu SEB banka īsteno sadarbībā ar vadības konsultāciju uzņēmumu “Civitta Latvija”. Tā paredzēta Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem ar vismaz divu gadu pieredzi uzņēmējdarbībā un vismaz 200 000 eiro apgrozījumu gadā. Dalība ir bez maksas, un SEB banka tās īstenošanā iegulda 40 000 eiro. Kopš 2018. gada Izaugsmes programmu jau absolvējuši 59 Latvijas uzņēmumi.
Nākamais Izaugsmes programmas cikls sāksies šī gada rudenī. Vairāk par programmu uzziniet mājaslapā.