Aptauja: iedzīvotājiem trūkst laika padomāt par mājokļa apdrošināšanu
Galvenais iemesls, kāpēc cilvēki neapdrošina savu mājokli, ir laika trūkums, kas liedz izpētīt piedāvājumu un izvēlēties sev atbilstošāko produktu, secināts SEB bankas veiktajā aptaujā*. Savukārt 70% no tiem, kuri apdrošina mājokli, atzīmē, ka viņi dzīvo mierīgāk un zina – ja notiks kaut kas neparedzēts, zaudējumi tiks atlīdzināti.
Visbiežāk atlīdzības izmaksā par noplūdēm no inženierkomunikācijām
SEB bankas veiktās aptaujas dati liecina, ka vairāk nekā pusei iedzīvotāju mājoklis ir apdrošināts. Un tikai 30% no viņiem atzīmē, ka apdrošinājuši to vien tāpēc, ka viņiem ir hipotekārais kredīts, kurā ir nosacījums par obligāto apdrošināšanu. Lielākajai daļai polise ļauj dzīvot mierīgāk, zinot, ka zaudējumus atlīdzinās, ja kaut kas atgadīsies.
“Ja runājam par mājokli un biežākajiem gadījumiem, ar kuriem saskaramies atlīdzību pusē, tās jau vairākus gadus nemainīgi ir noplūdes no inženierkomunikācijām, kas veido pusi no visiem pieteikumiem. Retāk, bet ar sezonālu raksturu mājokli skar arī vandālisms vai zādzības, dabas stihijas un elektrības svārstības. Mājokļu iemītnieku netīši nodarīti bojājumi arī nereti ir iemesls apdrošināšanas gadījumam (piemēram, uz datora izlieta kafija vai bērns apzīmējis istabas sienas). Īpaši šobrīd tas ir aktuāls risks, jo mājoklis kalpo vairākiem mērķiem vienlaicīgi – mācībām, darbam un arī sporta treniņiem. Uguns nelaimes mājokļos notiek salīdzinoši retāk, bet, ja notiek, tās rada ļoti lielus zaudējumus, dažkārt – arī objekta pilnīgu bojāeju. Pērn vairāk nekā pusmiljons eiro izmaksāts par gadījumiem, ko izraisījis ugunsgrēks,” dalās If Apdrošināšanas privātīpašuma apdrošināšanas produktu vadītājs Endijs Melecis.
Lai nodrošinātu iespēju ērti izvelēties piemērotāko apdrošināšanas produktu, SEB banka sadarbībā ar If Apdrošināšana tagad gan privātpersonām, gan uzņēmumiem piedāvā mājokļa, auto, ceļojuma un tehnikas apdrošināšanu internetbankā.
Apdrošināšanas polises noformēšana – digitāli
Lielākā daļa respondentu (31%), atbildot uz jautājumu, kāpēc neapsver mājokļa apdrošināšanas iegādi, atzīmē, ka viņiem nav bijis laiks iedziļināties un izpētīt piedāvājumu un iespējas. Gandrīz ceturtā daļa aptaujāto uzskata, ka mājokļa apdrošināšana ir dārga un viņiem nav pietiekami daudz līdzekļu, lai par to maksātu. 20% respondentu netic, ka gadījumā, ja kaut kas notiks, apdrošināšana atlīdzinās zaudējumus un gandrīz tikpat liels skaits domā, ka viņiem nemaz nav ko apdrošināt. Savukārt 8% ir pārliecināti, ka ar viņiem un viņu mājokli nekas nenotiks.
“Bieži vien negadījumi notiek bez cilvēku iesaistes, kad atgadās kaut kas, ko mēs īsti pat nevaram ietekmēt. Mūsu dzīvoklī var būt visas jaunās komunikācijas un dūmu detektori, taču var gadīties, ka, piemēram, negadījums kaimiņu dzīvoklī var radīt zaudējumus arī mums. Mēs reti aizdomājamies par to, cik daudz mums pieder, taču, kad mājoklis tiek applūdināts vai tajā izceļas ugunsgrēks, izrādās, ka iedzīves lietu kopējā vērtība ir ļoti liela,” atzīmē SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars. “Saviem klientiem esam finanšu partneris, kas piedāvā risinājumus, lai samazinātu dažādus riskus. Klientu ērtībai kopā ar If Apdrošināšana radījām ātru, ērtu un viegli saprotamu digitālo platformu, kurā iespējams izvēlēties sev vajadzīgo apdrošināšanu (mājokļa, auto, ceļojuma, tehnikas utt.), polisē iekļaujamos riskus un noskaidrot cenu. Līgumu iespējams noslēgt attālināti savā internetbankā.”
*Iedzīvotāju aptauju pēc SEB bankas pasūtījuma šī gada maijā veica uzņēmums Norstat. Tajā piedalījās 1007 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem.