Lai palīdzētu Latvijas daudzsološajiem māksliniekiem vieglāk atrast potenciālos mākslas darbu pircējus, jau vairākus gadus veiksmīgi darbojas e-veikals StartUpArt. Par iniciatīvas tapšanu stāsta StartUpArt idejas autore un komunikācijas jomas eksperte Agnese Strazda.
StartUpArt ir vietne jaunajiem māksliniekiem, kuri vēlas savus darbus pārdot, skaidro idejas autore A. Strazda. Šīs e-galerijas mērķis ir savest kopā māksliniekus ar potenciālajiem pircējiem. Šobrīd StartUpArt ir pievienojušies jau vairāk nekā 120 mākslinieku, un pieejamas vairāk nekā 1500 gleznas. Gada laikā vietnē tiek pārdots aptuveni 300 gleznu.
Ideja par šādas vietnes izveidi A. Strazdai radās, pateicoties viņas vīra brāļa meitai, kura ir kaislīga gleznotāja. Mācību laikā Jāņa Rozentāla mākslas skolā meitenes guļamistaba kādā brīdī bijusi tik ļoti pārpildīta ar gleznām, ka A. Strazda izlēmusi palīdzēt tās pārdot.
Uzsākāt uzņēmējdarbību pēdējo 12 mēnešu laikā?
“Veidojot portālu, mans mērķis bija palīdzēt Latvijā dzimušajiem un augušajiem jaunajiem māksliniekiem savu talantu vispirms parādīt Latvijā. Pēc tam, kā rāda pieredze, daļa mākslinieku ir savas gleznas pārdevuši gan ASV, gan dažādās valstīs Eiropā,” norāda A. Strazda.
Lai gan A. Strazda piekrīt kritiķu paustajam, ka daļa interesentu mākslas darbus vispirms vēlas apskatīt un aptaustīt klātienē, bet tikai pēc tam izdarīt izvēli par pirkumu, StartUpArt pierādījis – cilvēki ļoti labprāt pērk gleznas arī attālināti. “Tas, ko tu redzi bildē patiesībā ir mazāk kvalitatīvs nekā tas, ko tu beigās redzi dzīvē,” izceļ A. Strazda.
Jo īpaši rosīgs StartUpArt izrādījies Covid-19 pandēmijas laiks, kad cilvēki arvien laika pavada mājās un pamana veidus, kā pilnveidot savu mājokli. “Pelēkās sienas gribas padarīt dzīvākas. Reizēm kādu raibāku sienu gribas nomainīt pret ko mierīgāku. Gleznas palīdz mums to izdarīt,” stāsta A. Strazda.
StartUpArt dibināšanā finansiāli talkā nākuši A. Strazdas draugi un ģimenes locekļi. Pirmo veikala versiju viņa radīja pašas spēkiem, izmantojot Shopify platformu. Tad ar tehnisko izpildījumi piepalīdzējis Mārtiņš Gineitis. Kvalitatīvas tīmekļa vietnes uzturēšana ir StartUpArt izmaksu būtiskākais postenis, atklāj A. Strazda.
Kā nākamos portāla attīstības soļus A. Strazda izceļ StartUpArt paplašināšanos arī citās Baltijas valstīs un Eiropā. Savukārt citus jaunos un topošos uzņēmējus A. Strazda iedrošina izkāpt ārpus ierastajiem rāmjiem, jo dažkārt ļoti daudzsološas idejas paliek nerealizētas tikai tāpēc, ka to autors labprātāk izvēlas palikt tik patīkamajā komforta zonā. “Latvijā šobrīd ir tik daudz iespēju satikties ar cilvēkiem, kuri meklē šādus enerģiskus ideju ģeneratorus. Vajag meklēt, tīkloties, stāstīt par savu ideju, nebaidīties, vokalizēt to, ka man tāda ideja ir. Ja nu beigās atrodas kāds, kurš ir gatavs finansiāli palīdzēt šo ideju virzīt,” mudina A. Strazda.