Ceļojumu bloga “What if I told you” autore un satura veidotāja Agnese Jurģele nedaudz vairāk kā pirms gada dibināja savu uzņēmumu SIA “Moonbas”. Viņa ir pārliecināta – Latvijā ir ļoti daudz iespēju, un katrs var atrast savu īpašo nišu.
Ceļojums, kas maina dzīvi
Savu uzņēmumu “Moonbas” A. Jurģele dibināja nedaudz vairāk kā pirms gada, nosaukumam iedvesmu rodot ceļojumu treilera remontdarbu laikā. Viņa stāsta, ka uzņēmums piedāvā ar ceļošanu saistītus pakalpojumus, piemēram, noderīgu saturu un reklāmas, kā arī izglītojošas un relaksējošas brīvdienas “Meža mierā”.
Pirms pieciem gadiem A. Jurģele devusies ļoti tālā ceļojumā – ar kājām mērojot vairāk nekā 1000 kilometru. “Tas ļoti mainīja manu dzīvi, uzskatus un to, ko es vēlos darīt. Kopš tā laika, paralēli savam ikdienas algotajam darbam, rakstīju ceļojumu blogu, sāku plānot citas lietas, veidot pārgājienu maršrutus. Protams, darot to mazā apjomā pa vakariem un nogurumā, bizness nevarēja tā attīstīties. Līdz ar to pagājušā gada vasarā, kad pa pieciem gadiem jau biju pacēlusi savu pašapziņu un sapratusi, ka tas strādā, beidzot saņēmos, pametu algoto darbu un sāku strādāt pati uz sevi,” atminas ceļojumu entuziaste.
Uzsākāt uzņēmējdarbību pēdējo 12 mēnešu laikā?
Šim lēmumam sekoja arī vairāku tehnisku nianšu risināšana. Piemēram, kā oficiāli maksāt sev algu, izrakstīt rēķinus, u.c. “Sākumā mēģināju būt individuālais komersants vai pašnodarbinātais, saimnieciskās darbības veicējs. Tas nebija viegli, bija daudz papīru jākārto, mainījās likumi un nodokļi. Sapratu, ka tas nestrādā, tāpēc dibināju savu SIA,” stāsta A. Jurģele, neslēpjot, ka procesa laikā nācies vairākkārt konsultēties ar jomas lietpratējiem.
Nebeidzams darbs
“Darba ir vairāk, nekā bija iepriekš. Par to ir ļoti liels prieks. Ir teiciens, ka, ja darīsi to, ko mīli, tad nestrādāsi nevienu dienu. Tie ir meli! Jo, kad dari sevi, tu strādā 24/7,” pasmejas A. Jurģele.
“Bija ielikts labs pamats un apziņa, ka es to spēju, un, ka man izdosies. Protams, pirms spēru šo lielo soli – iet prom no pamatdarba – aprunājos ar ģimeni. Zinu, ka man būs atbalsts, ja neveiksies tik labi. Es arī sevi nešaustu un paturu prāta tālākajā stūrī domu, ka es jebkurā brīdī pie nepieciešamības varu atgriezties arī darbā, kur strādātu kādam citam nevis sev,” skaidro ceļotāja.
Pa šo gadu A. Jurģele nonākusi pie vērtīgas atziņas – Latvijā ir ļoti daudz iespēju, un katrs var atrast savu īpašo nišu. “Šādi pakalpojumi ar brīvdienām un ceļojumiem cilvēkiem ir nepieciešami. Es, kā jaunais uzņēmējs, joprojām augu un attīstos. Man ir ļoti svarīgi gūt atsauksmes. Vienmēr pēc tām jautāju, lai uzlabotu savu pakalpojumu. Ja dara no sirds, tad vienmēr var atrast savu nišu un rezultāts neizpaliks,” norāda A. Jurģele.
Viņa neslēpj, ka “Moonbas” šobrīd ir pašā uzņēmējdarbības sākuma posmā. “Pagaidām es kā valdes loceklis un arī viens darbinieks cenšos apkalpot esošos klientus un gūt uzņēmumā iekrājumus, lai varu attīstīties plašāk. Ir lielas ieceres, sapņi, ko plānoju realizēt jau tuvākā gada laikā. Es daru no sirds un attīstos un uzlaboju pakalpojumus to gaitā. Neapstājos pie esošā modeļa, jo katru reizi gribas ar vien labāk. Un, šķiet, ka tas izdodas, jo klienti atgriežas,” stāsta A. Jurģele. Kā vienu no nākotnes plāniem viņa izceļ sapni iegādāties nelielu zemes “pleķīti” Latvijā, kur cilvēki varētu braukt visu cauru gadu un gūt sirdsmieru, gluži kā tas šobrīd notiek “Meža miera” retrītā.
Citiem jaunajiem un topošajiem uzņēmējiem A. Jurģele iesaka darīt no sirds un cītīgi, jo tad nebūs jāuztraucas par to, vai atradīsies darbi un klienti. “Cilvēki Latvijā ir gatavi maksāt par labu un kvalitatīvu pakalpojumu un produktu. Labs produkts un pakalpojums ir labāks par jebkuru spilgtu reklāmu. Dariet un uzticieties sev!” mudina ceļotāja.