Lai ar savu produkciju nonāktu Latvijas lielāko veikalu plauktos, nepietiek ar lielisku produktu vien. Kā stāsta NutriBoom radītāja Ilze Kalniņa, visa pamatā ir neatlaidība un īsto atslēgas cilvēku uzmeklēšana. Pateicoties nepagurstošam darbam, NutriBoom ar liofilizācijas tehnoloģiju ražotie našķi atrodami jau vairākos pašmāju veikalos.
Nekā īstāka nav
NutriBoom ražo liofilizētas jeb auksti kaltētas (freeze dried – angļu val.) uzkodas, no liofilizētajiem augļiem, ogām un dārzeņiem rada maisījumus smūtijem, veselīgu čipsu alternatīvu, un pat liofilizētu saldējumu.
I. Kalniņa stāsta, ka liofilizācijas metode tika radīta jau pirms vairāk nekā 100 gadiem, taču lielāku popularitāti tā iemanto vien pēdējā laikā. Lai gan produkti vizuāli var radīt iespaidu, ka tie ir neīsti, īstenībā liofilizēti produkti ir dabīgi. “Nekā īstāka nemaz nav. Lielākā priekšrocība ir tā, ka šīs tehnoloģijas rezultātā izejviela saglabā savas īpašības, uzturvērtību, vitamīnus un minerālvielas līdz pat 98%. Plus vēl garšu, krāsu, smaržu, vizuālo izskatu, kā arī saglabā kraukšķīgumu un trauslumu. Tik daudz ārkārtīgi labu lietu, ka būtu grēks neattīstīt jaunus produktus,” tehnoloģiju ieskicē uzņēmēja.
Grants – materiāls un emocionāls atbalsts
Piedaloties SEB bankas un Pierīgas novadu īstenotajā Grantu programmā (ie)dvesma, NutriBoom ieguva Siguldas novada grantu 10 000 eiro apmērā, lai attīstītu smūtiju maisījumu ražošanu.
I. Kalniņa norāda, ka uzvara nesusi ne tikai materiālu labumu, bet arīdzan pārliecību, ka viņas uzņēmums tiek novērtēts un ir uz pareizā ceļa. “Mēs nestartējām pirmo reizi. Startējām vairākkārt, tāpēc vēl jo vairāk ir patīkamā sajūta, ka esi ticis novērtēts,” vērtē NutriBoom radītāja.
Grantu programma (ie)dvesma
- Jaunas biznesa idejas īstenošanai.
- Sava esošā biznesa attīstīšanai.
Kā nogādāt produkciju līdz pircējam
I. Kalniņa norāda, ka, meklējot īsto ceļu pie pircējiem, liels darbs tiek ieguldīts, lai pareizos atslēgas cilvēkus uzrunātu īstajā brīdī. “Lai cik tev būtu fantastisks produkts, ar to vien nepietiek. Ir jāiegulda darbs. Līdzīgi kā ar jebkuru konkursu – galvenais ir nepadoties. Mēs esam sarunās ar tīkliem, kā arī jau esam pārstāvēti vairākos tīklos, piemēram, lielveikalos Sky, Stockmann, Elvi, kā arī virknē mazākos veikalu tīklos,” līdzšinējās sadarbības uzskaita uzņēmēja.
Viņa neslēpj, ka jāpaveic neatlaidīgs darbs, lai izveidotu sadarbību ar lielajām tirdzniecības ķēdēm. “Protams, atkal jātiek līdz īstajiem cilvēkiem, kas ir vislielākais izaicinājums. Jātiek līdz īstajai kategorijai, līdz īstajam kategorijas vadītājam un vēl jāietrāpa īstajā brīdī, kad notiek sortimenta pārskatīšana. Tur ir ko darīt,” procesu ieskicē I. Kalniņa.
Lai gan NutriBoom 2022. gada novembrī atzīmēs savu otro dzimšanas dienu, pa šo laiku pieredzētas arī vairākas neveiksmes. I. Kalniņa neslēpj, ka nevienā vietā NutriBoom nav izdevies tikt ar pašu pirmo piegājienu. “Gan lieliem, gan maziem uzņēmumiem ir svarīgi nepadoties pie pirmā “nē”, bet gan iet uz priekšu,” mudina uzņēmēja.
“Mūsu veiksme ir produkta stāsts. Tas ir mūsu pašu ģimenes uzņēmums, ko izaudzinājām un izlutinājām. Gluži kā trešais bērns. Kā arī produktu kvalitāte. Maz pamazām arī zīmols iegūst redzamību un atpazīstamību pirmajā līmenī,” NutriBoom veiksmes atslēgu apraksta I. Kalniņa. Savukārt galvenie uzņēmuma izaicinājumi šobrīd ir energoresursu cenas, kā arī izturība, kas nepieciešama, lai NutriBoom produkcija nonāktu arī citās tirdzniecības ķēdēs.
NutriBoom pēta arī eksporta tirgus. “Ar to ir jāstrādā. Jābraukā uz izstādēm, lai iegūtu partnerus. Tas atkal ir stāsts par neatlaidību. Tev ir atkal un atkal ir sevi jāparāda, un tad tu arī iegūsti rezultātu un sadarbības. Pat visneticamākajos brīžos,” vērtē I. Kalniņa.
“Neturiet sveci zem pūra. Ir ārkārtīgi daudz konkursu, piemēram, (ie)dvesma. Konkursos varat gūt, pirmkārt, novērtējumu un atsauksmes par savu ideju. Jāiet, jādara, jārunā, un tad jau viss notiek,” mudina NutriBoom radītāja.