Šobrīd viss uzņēmuma dibināšanas process, tajā skaitā dokumentu parakstīšana un iesniegšana, var notikt pilnībā attālināti. Arī drošai elektroniskai dokumentu parakstīšanai nepieciešamo eParakstu var iegūt, nedodoties ārā no mājām, ar kurjera starpniecību. Savukārt banka nodrošina gan iespēju attālināti atvērt kontu, gan pieteikties citiem pakalpojumiem. Izvēloties Starta komplektu, jaundibinātais uzņēmums ietaupīs līdzekļus, jo veselu gadu varēs bez maksas izmantot vairākus ikdienā svarīgus bankas pakalpojumus, kā arī saņems īpašus piedāvājumus no mūsu sadarbības partneriem — Circle K, Tele2, Tet un tavirekini.lv.
Nepieciešamība distancēties veicinājusi strauju gan privātpersonām, gan uzņēmumiem sniedzamo elektronisko pakalpojumu klāsta paplašināšanos. Piemēram, tie, kuri šobrīd nolēmuši dibināt jaunu uzņēmumu, visas nepieciešamās darbības var ērti veikt attālināti, neapmeklējot ne Uzņēmumu reģistru (UR), ne banku, ne notāru.
Pirmais solis — nodrošināties ar iespēju parakstīt dokumentus elektroniski
Jāņem vērā, ka daudzus dokumentus jūs varēsiet iesniegt tikai tad, ja tie būs parakstīti ar drošu elektronisko parakstu, tāpēc, ja tādu vēl neesat izveidojis, vajadzētu sākt tieši ar to. Elektroniskais paraksts noderēs ne tikai dibinot uzņēmumu, bet arī turpmāk, veicot dažādas ar uzņēmumu saistītas darbības, piemēram, iesniedzot dokumentus Valsts ieņēmumu dienestā un citās valsts vai pašvaldību institūcijās. Tādējādi jūs krietni ietaupīsiet laiku un atvieglosiet savu ikdienu.
Arī eParakstu mobile, kas sniedz iespēju dokumentus parakstīt viedtālrunī, ir iespējams iegūt attālināti, aizpildot pieteikumu mājaslapā eparaksts.lv un parakstot kurjera atvesto līgumu. Elektroniski parakstīt dažādus dokumentus var arī ar lietotnes Smart-ID kvalificēto versiju, kura visā ES teritorijā aizstāj pašrocīgu parakstu.
Gan notāra apmeklējums, gan bankas konta atvēršana var notikt attālināti
Nākamais solis ir pārliecināties, ka jūsu rīcībā ir visi uzņēmuma dibināšanai nepieciešamie dokumenti. Dažādām uzņēmējdarbības formām iesniedzamie dokumenti var atšķirties, tāpēc neskaidrību gadījumā labāk sazināties ar UR, savukārt, ja īsti neesat pārliecināts, kādu komercdarbības veidu izvēlēties, jums var noderēt šī tabula.
Arī notāra pakalpojumi mūsdienās ir pieejami elektroniski — tikšanās ar notāru var notikt videorežīmā, izmantojot Latvijas zvērinātu notāru klientu portālu latvijasnotars.lv.
Savukārt, lai ieskaitītu pamatkapitālu, jums jāatver sava uzņēmuma pirmais bankas konts, un arī to ir iespējams izdarīt attālināti, izmantojot eParakstu. Ja jums jau ir pieejama internetbanka, video konsultācijas laikā varat pārrunāt ar bankas ekspertu visus neskaidros jautājumus un uzreiz iesniegt arī nepieciešamos dokumentus.
Izvēloties komplektu, uzņēmums var ietaupīt
Tā kā ikvienam uzņēmumam ikdienā jāsaņem un jāveic maksājumi, kā arī citas finanšu operācijas, ir svarīgi izpētīt bankas piedāvājumu un cenrādi, lai izvēlētos sev atbilstošāko risinājumu un nepārmaksātu.
Uzņēmumam, kas dibināts pēdējo 12 mēnešu laikā, piemērotākā izvēle ir Starta komplekts — pirmajā gadā, kad uzņēmums sāk ieskrējienu, par tajā iekļautajiem produktiem, tajā skaitā norēķinu kartēm, nav jāmaksā. Īpaši ērti ir tas, ka gan Starta komplektam, gan citiem uzņēmējiem paredzētajiem komplektiem ir iespējams pieteikties tiešsaistē, izmantojot internetbanku.
Starta komplekts nodrošina arī īpašos piedāvājumus no mūsu sadarbības partneriem – Circle K, Tele2, Tet un tavirekini.lv