Lai gan jauniem uzņēmējiem varētu šķist, ka izveidot veiksmīgu mājaslapu un ierindoties Google meklētāja pirmajā lapā ir grūts uzdevums, ievērojot dažus principus, šis nemaz nav tik sarežģīts šķērslis. Kas jaunajiem uzņēmējiem jāņem vērā, lai klienti viņus pamanītu digitālajā vidē, stāsta SEB bankas digitālās attīstības un pārdošanas vadītājs Kristaps Sadovskis.
Ja neesat atrodami Google, jūsu nav vispār
K. Sadovskis uzsver, ka Google meklētājs ir viena no vietām, kur uzņēmējiem noteikti jābūt. Jo īpaši iekārojama ir meklēšanas rezultātu pirmā lapa. Tur nokļūt iespējams divos veidos. Vienkāršākais no tiem ir samaksāt par kādu no reklāmas vietām, kas parādās Google meklētāja rezultātos.
Otra alternatīva ir “slīpēt” uzņēmuma mājaslapu, sociālo tīklu kontus un Google My Business kontu.
Uzņēmuma mājaslapai jābūt tehniski ātrai, labi lietojamai gan datorā, gan mobilajās ierīcēs, un tajā esošajai informācijai ir jāatbilst tam, ko cilvēks meklējis Google. Eksperts iesaka mājaslapā maksimāli specifiski aprakstīt savu biznesu, vadoties no prizmas, ko meklēs klienti.
Uzsākāt uzņēmējdarbību pēdējo 12 mēnešu laikā?
Sociālo mediju kontos, pirmkārt, ir jābūt. Un, otrkārt, tajos ir aktīvi jādalās ar saturu un jākomunicē ar klientiem. Savukārt Google My Business konts būs īpaši svarīgs tiem, kuriem ir fiziskas lokācijas, biroji vai veikali – tas ļauj Google meklēšanas rezultātos norādīt uzņēmuma mājaslapu, adresi, tālruni, darba laiku un citu būtisku informāciju.
Piemēram, ja cilvēks meklēs Google atslēgvārdu “pīrādziņi”, tad, vadoties pēc atrašanās vietas, Google mēģinās piedāvāt dažādas tuvumā esošas vietas, kur var nopirkt pīrādziņus. “Tad tas ir tavs uzdevums parādīt Googlei, ka pie jums var nopirkt pīrādziņus. Tas izdarāms ar atslēgvārdiem, nosaukumiem, aprakstiem, sociālo mediju ierakstiem,” meklētāja principu paskaidro K. Sadovskis.
Kuras ir manas stiprās puses?
Lai dotu sev priekšrocības cīņā par pirmajiem Google meklēšanas rezultātiem, jo īpaši ja mērķauditorija runā angļu valodā, vispirms jāsaprot sava uzņēmuma spēcīgās puses.
“Nekad nevarēsi parādīties starp rezultātiem, ja kāds cilvēks meklēs vienkārši “apdrošināšana”, jo tad parādīsies tuvākie apdrošināšanas pārdevēji. Ja jūs specializējaties, piemēram, apdrošināšanā lietainā laikā, tad jūs jāspēj atrast tiem cilvēkiem, kuri meklēs apdrošināšanu pret lietainu laiku. Atslēgvārds ir specializācija. Parādiet Google, ka šī ir tā joma, kurā jūs esat visspēcīgākais,” piemēru ieskicē K. Sadovskis.
Parādīties pilnīgi visiem nekad nebūs iespējams, tāpēc jāsaprot, kas ir klients, kuram jūs vēlaties parādīties Google. “Uz viņu arī jāstrādā. Ja esi konditors, tad mēģini parādīties pēc atslēgvārdiem, piemēram, “konditors Rīga” vai “konditors Jelgava”. Jo precīzāk atslēgvārdi raksturos biznesu, jo labāk Google sapratīs, ka jūs konkrētajam meklētājam varētu būt interesants, un jūs arī parādīs,” skaidro eksperts.
Vai efektīva un efektīga mājaslapa ir dārga?
K. Sadovskis norāda, ka jaunajiem uzņēmējiem izveidot pieklājīgu mājaslapu paliek arvien lētāk. Ļoti daudzas platformas piedāvā jau gatavus risinājumus, piemēram, Mozello, Wix vai Shopify. Šis pakalpojums vidēji maksā no 15 līdz 40 eiro mēnesī.
Turklāt ar labi nostrādātu mājaslapu iespējams izcelties starp citiem uzņēmumiem, atzīmē K. Sadovskis. Taču daudz pamanāmākas mūsdienās kļūst sliktas uzņēmumu mājaslapas. “Ja ir slikta mājaslapa, reklāmas būs dārgākas, Google nelabprāt jūs rādīs klientiem, un jūs beigu beigās kā bizness nonāksiet zaudētājos,” stāsta eksperts.
Veidojot mājaslapas adresi, noteikti vērts pārbaudīt, vai jau neparādās virkne citu līdzīgu biznesu. Rezultāti ar “.com” parādīsies arī tad, ja jūsu mājaslapa beigsies ar “.lv”, tāpēc jācenšas veidot unikāli nosaukumi. Tāpat jāpārliecinās, ka uzņēmuma un mājaslapas nosaukums jau nav aizņemts sociālajos medijos.
“Atcerieties, ka produkts digitālajā vidē tiek pārdots divos veidos. Pirmkārt, vai nu cilvēkam tas ir vajadzīgs. Tas nozīmē, ka jums jābūt tur, kur cilvēks to meklē, kad cilvēks to meklē, un ar tiem atslēgvārdiem, kurus izmanto. Otrkārt, vai nu proaktīvi jāparādās cilvēkam vēl pirms viņš sācis meklēt produktu, bet tas varētu būt aktuāli. Novēlu katram atrast “saldo punktu” abās vajadzībās,” aicina K. Sadovskis.