Grantu programmā biznesa ideju atbalstam (ie)dvesma, ko SEB banka organizē kopā ar Pierīgas novadiem, 2021. gadā Mārupes novada pašvaldības grantu 10 000 eiro apmērā saņēma uzņēmums SIA „for lovers and trees”. Uzņēmuma valdes locekles Kristīne Sproģe Lizandere un Agnese Kazāka stāsta, ka uzņēmums ražo augstas kvalitātes dabīgos adījumus, kas ir radīti ar mērķi iedvesmot doties dabā.
“for lovers and trees” vadītājas stāsta, ka grantu veltījušais sadarbībām ar influenseriem, kā arī reklāmai. Līdz ar to programma (ie)dvesma kalpojusi kā atbalsts uzņēmuma eksporta darbībai.
“Mēs varam lepoties ar daudzām Skandināvijas zvaigznēm. Piemēram, kā mēs ar Agnesi spiedzām, kad mēs redzējām, ka Kopenhāgenas modes nedēļā ir uzvilkta mūsu jaka,” norāda K. Sproģe Lizandere.
Viņas norāda, ka dalība Grantu programmā (ie)dvesma palīdz uzņēmējiem izprast, kādiem mērķiem nepieciešams finansiālais atbalsts. “Noteikti, noteikti ieteiktu pieteikties, jo vispār nav, ko zaudēt. Var tikai iegūt,” aicina A. Kazāka.
“Mēs esam no sirds pateicīgi SEB bankai. Tas bija ļoti vienkārši, bet tanī pat laikā ar nelielu izaicinājumu. Šī nauda ir bijusi mūsu attīstībai, jo praktiski nekādus papildu līdzekļus, izņemot mūsu pašu ieguldījumu, mēs mūsu uzņēmējdarbībā neesam ieguldījuši. Tas, kas notiek, ir dabīgs ritējums. Nodrošinām pašas sevi. Tāpēc ar šādu SEB bankas atbalstu varam ielikt papildus un drusku ātrāk veikt attīstību. Piemēram, citreiz ārzemēs viens Instragram ieraksts pie nozīmīga influencera maksā no 1000 eiro līdz 20 000 eiro. Līdz ar to jebkurš mazais un lielais ieguldījums ir nozīmīgs,” saka K. Sproģe Lizandere.
No guļammaisa uz biroju
Zīmols “for lovers and trees” tapis pirms diviem gadiem, stāsta K. Sproģe Lizandere. Piedaloties kādā labdarības pārgājienā, Kristīne un Agnese visu dienu pavadījušas mežā. “Iznākot ārā, bija sajūta, ka esam nedēļu bijušas brīvdienās,” atminas K. Sproģe Lizandere. Pēc tam viņa centusies arvien biežāk pabūt dabā, vienlaikus meklējot šķēršļus, kas ikdienā liedz doties pie dabas krūts.
Viņas secinājušas – ja tev birojā mugurā ir zīda blūze un Spānijas plānais mētelītis, tad tev gluži vienkārši negribēsies doties dabā, jo būs auksti un nekomfortabli. “Domājām, kā būtu, ja būtu tādi superīgi adījumi, kad tev ir silti, vari aiziet uz darbu un izskatīties atbilstoši, bet tanī pat laikā vari šajos adījumos būt arī mežā. (..) Nav forša tā sajūta, kad gribi būt pie dabas, bet izskaties tik slikti, ka negribi kāpt vilcienā vai būt cilvēkos,” stāsta K. Sproģe Lizandere.
Tā arī tapis zīmols “for lovers and trees”. K. Sproģe Lizandere atklāj, ka zīmols rada vienus no pasaulē mīkstākajiem adījumiem, kuros galvenokārt izmantots kašmirs, mohēra un zīds. “Tu vari iet gulēt guļammaisā, bet nākamajā dienā uzvilkt žaketi uz pleciem un doties uz biroju,” piebilst zīmola līdzdibinātāja.
Galvenais tirgus – Skandināvija
K. Sproģe Lizandere stāsta, ka “for lovers and trees” galvenais tirgus ir Skandināvija, un zīmols visaktīvāk darbojas Zviedrijā un Vācijā. “Līdz ar to lielākā daļa uzņēmuma produkcijas tiek eksportēta. Neliels apjoms ir arī Latvijā, jo vēlamies satikt klientu klātienē, novērtēt produktu izskatu, kā tie patīk klientiem,” paskaidro uzņēmēja.
“For lovers and trees” tirdzniecību veic internetā, pievēršot ļoti lielu uzmanību produkcijas attēlošanai. “Sūtot internetā, tev ir jābūt diezgan pārliecinātam par to, ko tu esi aizsūtījis, lai nebūtu atgriešanas. Viennozīmīgi mums ir paši labākie rādītāji. Atgriešanu praktiski nav, jo produkti ir pārdomāti. Izstrādājot katru jauno kolekciju, mēs aicinām nākt pie mums uz studiju. Ja kāds vēlas atnākt pie mums palaikot, mēs esam atvērti un gaidām. Mums ir savs showroom, kur ikdienā strādājam, bet varam satikt arī mūsu mīļās klientes,” stāsta K. Sproģe Lizandere.
Ar Skandināviju cieši saistīti arī “for lovers and trees” nākotnes plāni. Uzņēmums plāno novembri pavadīt Zviedrijā, kur atvērs showroom, organizēs tikšanās ar infuenceriem un tirdzniecības pārstāvjiem, kā arī īstenos dažādas PR kampaņas.
Visa pamatā – produkta stāsts
Aicināta vērtēt “for lovers and trees” konkurentus, K. Sproģe Lizandere uzsver, ka uzņēmums uz to nefokusējas. “Mūsdienās visa ir tik daudz kā nekad. Līdz ar to vienīgais, kas ir svarīgs un nozīmīgs, ir stāsts, misija un tas, ko gribam pateikt pasaulei,” uzsver uzņēmēja.
Lielu uzmanību “for lovers and trees” velta ilgtspējai, kā arī aicina cilvēkus pēc iespējas vairāk doties dabā. “Esmu pilnīgi pārliecināta, ka cilvēki būtu laimīgāki un lielākā saskaņā ar sevi, ja mēs būtu vairāk saskaņā ar dabu un dotos dabā. Kādi mēs būtu attiecībās ar mūsu ģimeni, attiecībās ar mūsu bērniem, kādi būtu mūsu bērni. Viens no “for lovers and trees” saukļiem aicina ikvienu 20 minūtes dienā pastaigāties ārā. Vienīgais izņēmums – ja esi aizņemts. Tādā gadījumā pastaigai jāilgst stundu.
Citiem uzņēmējiem K. Sproģe Lizandere novēl drosmi, uzdrīkstēšanos un neatlaidību. “Pat tad, kad mums ir teikuši, ka kaut kas nav iespējams, tas tomēr vienmēr ir bijis iespējams, ja vien tu esi bijis pietiekami neatlaidīgs un saglabājis fokusu,” viņa iedrošina.
Grantu programma (ie)dvesma
- Jaunas biznesa idejas īstenošanai.
- Sava esošā biznesa attīstīšanai.